اقتصادی

نرخ قالیشویی اعلام شد – مجله تفریحی زیباروز

سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نسبت به تبلیغات و فعالیت قالیشویی های غیر مجاز هشدار داد و قیمت قالیشویی امسال را اعلام کرد.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، سازمان حمایت با توجه به ایام پایانی سال نسبت به سوء استفاده عده ای سودجو در ایجاد اتحادیه های غیرمجاز فعال در این منطقه با استفاده از حداقل مزایا از جمله چندین خط تلفن و کامیون هشدار داد. زیرا این دستگاه ها به دلیل نداشتن مجوزهای مربوطه، کارشناسی ناکافی و بلاتکلیفی در قالیشویی های نامناسب و نادرست، در اکثر مواقع باعث آسیب به اموال خریداران می شوند. از سوی دیگر، فقدان مدارک شخصی در محل کسب و گاه فرار این افراد، مانع اعمال حقوق مصرف کننده تضییع شده می شود.

در این شرایط لیست قالیشویی های مجاز تهران در سامانه اتحادیه درج شده است و مشتریان می توانند جهت ارائه و استفاده از خدمات قالیشویی های مجاز با پورتال اتحادیه WWW.Eght1351.com تماس حاصل نمایند و لیست مراکز مجاز را با آخرین جدیدترین ها ارائه نمایند. قیمت خدمات اعم از نرخ قالیشویی (بر اساس مترمربع، نوع شست و شو و نوع فرش)، هزینه حمل و نقل و نحوه ارائه سایر خدمات از قبیل بسته بندی فرش، آنلاین زنی، اتوکشی و … و همچنین شماره تلفن برای رفع شکایات. .

شایان ذکر است، بر اساس اطلاعیه سازمان حمایت، برای کلیه قالیشویی ها رعایت قیمت های مصوب برای شستشوی انواع فرش و موکت الزامی است. همچنین این واحدها موظفند هنگام انتقال فرش برای قالیشویی فاکتوری را در اختیار مصرف کننده قرار دهند که صاحب فرش باید در زمان تحویل آن را مشاهده و تاییدیه و فاکتور مناسب را اخذ کند. مورد دیگر این است که در انواع خشکشویی ها سرویس دهنده موظف به رعایت زمان مندرج در فاکتور برای تحویل فرش است و برای خدمات اضافی مانند لایروبی، پرداخت و نوسازی، هزینه های بسته بندی، پوشش، باید فرش را با خیال راحت به مشتریان تحویل دهد. نقاشی و غیره با مشتری به توافق رسیده است.

بر این اساس متقاضیان می توانند در صورت بروز مشکل با سامانه 124 شکایت خود را اعلام کنند.

آخرین قیمت های مصوب قالیشویی بر حسب متر مربع، نوع شستشو و جنس فرش به شرح زیر است:

خدمات قالیشویی نرخ عادی (تومان) نرخ مصوب درجه یک: شستشوی کامل با کلیه مواد لازم (تومان)
شستشوی فرش های معمولی (در هر متر مربع) 41100 6200
شستشوی فرش های پرزدار و گل برجسته (در هر متر مربع) 6600 8600
شستشوی فرش های معمولی (در هر متر مربع) 10600 16500
شستشوی فرش مدرن (فانتزی) و گل ابریشم (در هر متر مربع) 22500 امین رایج ترین 22500 امین رایج ترین
معمولاً قالیشویی دستباف (در هر متر مربع) 15200 28300
شستشوی فرش دستباف (کاشان – اردکان) (در متر مربع) 19000 39600
شستشوی فرش گل ابریشم (در هر متر مربع) 74600 74600

همچنین طبق اعلام اتحادیه، بلیت رفت و برگشت از طریق تهران برای هر فرش (برای یک آدرس) 35000 تومان و قیمت ایاب و ذهاب تا متراژ 20 متر مربع 2000 تومان است که علاوه بر قیمت می باشد. از 35000 تومان. تبدیل می شود. البته از بیش از 40 متر مبلغی به دست نمی آید.

شستشوی فرش های قدیمی و آنتیک و کلیه ابریشم های تبریز و اصفهان (هزینه اضافی) و صادرات باید با توافق طرفین انجام شود. هزینه بسته بندی و روکش هر متر مربع فرش به درخواست مشتری 3500 تومان می باشد و قالیشویی موظف است طبق درخواست مشتری فرش را به نرخ معمولی یا اول شستشو دهد. هزینه دریافت خدمات نانو نیز در صورت تایید با توافق مشتری انجام می شود.

مقایسه این قیمت ها با قیمت های منتشر شده در اسفند ماه سال گذشته نشان دهنده افزایش بیش از 30 درصدی هزینه های قالیشویی است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا