علمی و پزشکی

نشانه‌های آنفلوانزای گوجه فرنگی را بشناسید

رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه ویروس جدیدی به نام آنفولانزای گوجه فرنگی در هند شیوع پیدا کرده است، گفت: این بیماری تهدید کننده زندگی نیست، اما افراد مبتلا باید به مدت پنج تا هفت سال ایزوله شوند. روزها.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، دکتر علیرضا ناجی با اشاره به اینکه آنفولانزای گوجه فرنگی یا تب گوجه فرنگی یک عفونت ویروسی است، تصریح کرد: این بیماری تهدید کننده زندگی نیست و یک بیماری شایع در کودکان است.

وی با بیان اینکه اخیراً این بیماری عفونی و تب دار در برخی مناطق هند گزارش شده است، تصریح کرد: در اول شهریورماه دستورالعمل آنفولانزای گوجه فرنگی از سوی وزارت بهداشت هند صادر شد.

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به علائم آنفولانزای گوجه فرنگی خاطرنشان کرد: در این بیماری جوش های حلقوی روی بدن ظاهر می شود، تب، درد مفاصل و گاهی اسهال نیز از علائم این بیماری است.

کم آبی بدن، تهوع، استفراغ و خستگی از دیگر علائم این بیماری است که دکتر ناجی به آن اشاره کرد و افزود: آنفولانزای گوجه فرنگی با نام HFMD به معنای بیماری دست، پا و دهان، یک بیماری انتروویروسی است که در درجه اول از طریق دستگاه گوارش منتقل می شود. دستگاه و تنفس تصور می شود که آنفولانزای گوجه فرنگی توسط ویروس های کوکسا A-16 و A-6 ایجاد می شود.

وی با تاکید بر اینکه تعداد عفونت های ویروسی که کودکان به آن مبتلا می شوند بسیار زیاد است و نمی توان همه این ویروس ها را در آزمایشگاه آزمایش کرد، گفت: در سال های اخیر به دلیل تاثیر اپیدمی ها، تعداد آزمایش ها در آزمایشگاه های ویروس شناسی افزایش یافته است. افزایش می یابد. افزایش یافت. به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه با اشاره به اینکه بیماری آنفولانزای گوجه فرنگی را می توان به راحتی تشخیص داد، گفت: عفونت های ناشی از این ویروس می تواند باعث بروز برخی علائم عصبی شود، بنابراین افراد مبتلا به عفونت مغزی نیز مبتلا می شوند.

وی گفت: این بیماری در 99 درصد بیماران خود به خود برطرف می شود.

رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه با بیان اینکه بثورات گوجه فرنگی معمولاً روی زبان، لثه، داخل گونه، کف دست و پا ظاهر می شود، خاطرنشان کرد: در برخی افراد این علائم زیر ناخن ظاهر می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز ؛ ناجی روش های درمان آنفولانزای گوجه فرنگی را برشمرد و افزود: داروها بر اساس علائم بیماری تجویز می شوند و بر اساس دستورالعمل های منتشر شده برای این بیماری، بیماران باید برای این بیماری ایزوله شوند. پنج تا هفت روز به دیگران نیز باید آموزش داد که کودک مبتلا به این بیماری را در آغوش نگیرند و همچنین مراقب باشند که کودک به انگشت خود نمک بزند.

یکی از اعضای دانشگاه در پاسخ به این سوال که آیا می توان آنفولانزای گوجه فرنگی را با آنفولانزای میمونی اشتباه تشخیص داد؟ وی بیان کرد: بثورات در آبله میمون ها عمیق تر است و انتشار بثورات در بدن نیز متفاوت است، اما آنفلوانزای گوجه فرنگی مانند آبله میمون درمان خاصی ندارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا