علمی و پزشکی

نکاتی که برای قبولی داوطلبان تجربی در کنکور معجزه می‌کنند

در روزهای منتهی به کنکور سراسری خیلی ها مشتاق مطالعه برای امتحانات نهایی هستند.

کمتر از دو ماه دیگر هنوز شانس شرکت در کنکور سراسری 1401 وجود دارد، در این بین برخی از داوطلبان کنکور تجربی که رویای قبولی در رشته پزشکی را در سر می پرورانند ممکن است هنوز برای این آزمون آماده نباشند و ندانند که چگونه باید امتحان خود را آغاز کنند. مطالعات.

روش ها و تکنیک هایی وجود دارد که به شما کمک می کند تا یادگیری صحیح و عملی را شروع کنید و با کمک آن ها بتوانید نمره دلخواه را در کنکور کسب کنید.

به گزارش شفاف، شروین مسیح، فوق تخصص کنکور گفت: زمان کمی تا کنکور سراسری باقی نمانده و باید دید آیا دانش آموزان تجربی و داوطلبان رشته پزشکی توانسته اند برنامه بلند مدت خود را اجرا کنند یا خیر؟ “

اخیراً مشخص شده است که برخی از مشاوران و برنامه ریزان با وعده هایی به داوطلبان کنکور در رشته ها و دانشگاه های معتبر قول قبولی می دهند که این فقط برای کسانی است که درست برنامه ریزی کرده اند و اکنون به فکر هستند. مطالب کتاب را خلاصه کنید.

وی گفت: “اگر متقاضیان به درستی مطالعه نکرده باشند، زمان باقیمانده بهترین فرصت برای آنهاست تا حداکثر توان خود را ارائه دهند.” اما نمی توانیم صددرصد قول بدهیم که در دانشگاه های سطح اول قبول کنیم.

برخی از دانش آموزان می گویند که باید کار خود را انجام دهند، اما گاهی اوقات بد نیست پول خرج کنند، از یک مشاور کمک بگیرند و راهنمایی کنند.

تلاش زیاد به جای صرف هزینه بیشتر برای کنکور

مسیح افزود: دانش آموزی که تلاش زیادی می کند می تواند با هزینه کم به نتیجه خوبی برسد; پس صرف هزینه به تنهایی موفق نمی شود و نباید باور داشت که برای پذیرش در دانشگاه ها هزینه نکرده ایم.

با تغییر سیستم و سیستم کنکور سعی شد راه های قبلی برای نتیجه گیری دانش آموزان کوتاه شود. کنکور تا حد زیادی در جهت هوش و توانایی داوطلب پیش می رود.

این کارشناس کنکور افزود: سوالات کنکور ترکیبی است; بنابراین داوطلب باید از هوش و دقت لازم برخوردار باشد. تنها با به خاطر سپردن چند فرمول نمی توان به نتیجه مطلوب رسید. بنابراین تمرکز و اشراف بر همه موضوعات باید در اولویت قرار گیرد.

دانش آموزان Minecraft باید تمام تلاش خود را برای برنامه ریزی طولانی، مداوم و مستمر برای دستیابی به نمره قبولی بالا انجام دهند.

مسیح گفت: در نهایت توصیه بسیار صریح برای فرصت باقی مانده تا کنکور این است که دانش آموزان تجربی با توجه به تغییر کنکور و جدا شدن پرسشنامه ریاضی و زیست شناسی را با هم در یک روز و یک ردیف بخوانند. از این به بعد.”

داوطلبان رشته تجربی شیمی و فیزیک باید با هم امتحان بدهند و با هم شرکت کنند و از آنجایی که پاسخ پرسشنامه ها جداست، امتحانات را جداگانه تمرین کنند.

گزارش ها / نکاتی که برای قبولی داوطلبان تجربی در کنکور معجزه می کند

این کارشناس کنکور افزود: دانش آموزان تجربی باید دقت کنند که دروس عمومی بسیار ضروری است و دروس فارسی، عربی، زبان و معارف اسلامی برای کسب اطلاعات لازم بسیار آموزش داده شود.

داوطلبان در صورت عدم پاسخگویی صحیح به سوالات، با ترس و اضطراب به سوالات خود پاسخ خواهند داد و ممکن است به نتیجه مطلوب نرسند. بنابراین بهتر است این موضوعات جزو برنامه های آنها باشد و یادگیری آنها را فراموش نکنند.

مسیح افزود: دروس عمومی جایگاه خود را در کنکور دارد و در رتبه داوطلبان کمک زیادی خواهد کرد. بنابراین داوطلبان باید در برنامه باشند اما در نهایت چند روز مانده به خرداد یعنی شروع آزمون، مطالب را به صورت تشریحی مطالعه کرده و برای آزمون آماده شوند.

فارغ التحصیلانی که امتحان نهایی ندارند، بهتر است برای نمره دادن به سوالات نهایی دانشجویان دیگر برنامه ریزی کنند. زیرا سطح سواد عامل اصلی نتیجه گیری در کنکور است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دکمه بازگشت به بالا