عمومیکسب و کار ایرانی

ایا مشاور کنکور لازم است؟

یکی از مهم ترین نکات در روند تحصیلی جوانان ایرانی، مواجهه با کنکور سراسری است. در اینجا دانش‌آموزان به دو دسته تقسیم می‌شوند: کسانی که هدف‌های بالایی برای فرآیند تحصیلی خود دارند و آن‌هایی که اهداف بالایی ندارند. آنها هدف خاصی دارند و در روند آموزشی خود برجسته می شوند و اهداف دیگری در زندگی دارند اینجاست که این سوال بزرگ برای این دو نوع مطرح می شود.

آیا داشتن مشاور تحصیلی ضروری است؟

مشاور کنکور چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

اگر مشاور نداشته باشیم چه؟

مشاور کنکور چه ویژگی هایی دارد؟

آیا داشتن مشاوری مانند https://pourdastmalchi.net برای قبولی در آزمون الزامی است؟

اگر به ابتدای این مقاله نگاه کنید، دانش آموزان را به دو دسته تقسیم می کنیم، آنهایی که آرزوهای تحصیلی بالایی دارند و آنهایی که آرزوهای تحصیلی بالایی ندارند. بعدا توضیح خواهم داد.

قبل از سوال آیا داشتن مشاور برای قبولی در آزمون الزامی است؟ باید بگویم که در اهداف بزرگی مانند کسب رتبه بالاتر یا ورود به حرفه های خوب مانند پزشکی و دندانپزشکی برای رشته تجربی به ویژه و به طور کلی برای دانش آموزانی که اهداف بزرگ و خوبی در یادگیری خود دارند، کاملا ضروری است. حتما باید راهنما وجود داشته باشد، اما مراقب باشید که کسی را منتور خطاب نکنید و متأسفانه امروزه بسیاری از افرادی که منتور یا مشاور دانشجو نیستند، این فضا را آلوده کرده اند و باعث ناراحتی، ناامنی و نارضایتی دانش آموزان شده اند، پس قبل از اینکه مربی بخواهید، شما باید با دقت انتخاب کنید که چه کسی را به عنوان مربی خود انتخاب می کنید.

مشاوره دوره آنلاین

خوشبختانه امروزه هرکسی که در یک رشته خوب مانند پرستاری، مامایی، پزشکی یا دندانپزشکی در آزمون شرکت می کند و تحصیل می کند، خود را شایسته مشاوره می داند. و بسیاری از این دانشجویان نصیحت می کردند و می گفتند که اگر مربی انتخاب می کنید، باید فردی را انتخاب کنید که در این مسیر به شما مشاوره خوبی بدهد.

متأسفانه این اطلاعیه به قدری فریبنده و فریبنده است که دانش آموزان و خانواده ها حتی نمی پرسند که مشاور در زمان قبولی شما کی بوده است. بسیاری از این دانشجویانی که مشاوره می دهند از مشاوران برتر برای پیشرفت تحصیلی در سال کنکور استفاده کرده اند اما متاسفانه کسانی که قبول شده اند سعی کرده اند روز قبل از امتحان در اینستاگرام پست بگذارند و درخواست مشاوره بدهند و خودشان مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند.

از شما خانواده ها و شما دانش آموزان عزیز تقاضا دارم قبل از انتخاب مشاور دانشجویی برای مشاوره سال کنکور بپرسید که آیا دکتری که از دانشگاه دولتی فارغ التحصیل شده وقت دارد دانشجویی سرش را بخراشد؟ ، خیلی سخت و پرمشغله است، دانشجویان این رشته ها حتی وقت ندارند سرشان را بخراشند، چه رسد به اینکه بخواهند شما آنها را نصیحت کنید، و اغلب این مشاوران دانشجو در حال انجام حقه های کثیف با دانش آموزان مورد اعتمادشان هستند. اغلب در تیم های پشتیبانی، این افراد حتی دیپلم خود را هم نگرفتند.

آیا برای شرکت در کنکور به مشاور کنکور نیاز دارم؟

تفاوت کارشناس با کارشناس کنکور عادی.

یکی از تفاوت‌های مشاوران نخبه و اختصاصی با مشاوران دانشجویی این است که مشاور به صورت تمام وقت به کارهای مشاوره‌ای اختصاص می‌یابد که به آن علاقه‌مند هستند و مطالعه کرده‌اند، اما مشاور تصمیم می‌گیرد که در دوران دانشجویی خود به صورت پاره وقت و قطعاً بعداً مشاوره انجام دهد. . . هنگامی که فارغ التحصیل شوید و مطب خود را باز کنید، دیگر مشاور نخواهید بود.

یک سوال بسیار ساده از مشاوران دانشجو – چرا در انتخاب رشته برای کنکور به جای فعالیت تحصیلی و تحصیل در آن رشته، رشته هایی مانند پزشکی، دندانپزشکی و … را انتخاب می کنید؟ این نشانه آن است که مشاوران دانش آموزی نسبت به دانش آموزان خود متعهد نیستند و رویکردی مقطعی به این روند دارند، اکنون فقط خانواده ها و دانش آموزان در رنج هستند.

اما اگر بر چالش بزرگ انتخاب مشاور غلبه کنید.

می خواهم برای شما مثال بزنم، تصور کنید در زندگی شما را به دادگاه و دادسرا و پلیس بردند تا با یک دعوای مالی یا اختلافی با هر نوع کاری مواجه شوید، بروید سیستماتیک درس بخوانید. وکیل چون این موضوع برای شما موقتی است.

در مورد کنکور هم همینطور: اگر میانگین سنی شما را هشتاد سال فرض کنید، کنکور یک سال است و اگر از سال 10 مشاوره را شروع کنید، می توان گفت که این مرحله سه سال طول می کشد. یک سال از زندگی خود را به خودتان اختصاص دهید این کنکور یعنی یک تا سه سال از کل زندگی شما. بنابراین شما به کسی نیاز دارید که تجربه و دانش خود را در اختیار شما قرار دهد تا به شما در عبور از این مصیبت کمک کند تا بتوانید روی خودتان تمرکز کنید. در این مدت کوتاه، وقت و توجه خود را به خرج دهید. آن را به سازمان برنامه یا سایر امور مربوط به فرآیند مشاوره تحصیلی نسپارید و تمام تمرکز و زمان خود را به یادگیری اختصاص دهید. به عنوان یک قاعده، این دوره کوتاهی از زندگی است، اگر هدف بزرگی دارید، حتما به دنبال مشاوره باشید.

اگر پیشنهادی نداشته باشیم چه؟

یک مشاور تحصیلی خوب فرآیند یادگیری شما را سازماندهی می کند و زمان شما را مدیریت می کند، اهداف شما را تعیین می کند، نیازهای شما را برآورده می کند و برای مشکلات استرس و مشکلات تمرکز و غیره به شما راه حل می دهد. مثلاً می خواهید رشته زیست شناسی را انتخاب کنید، اما باید تردید در انتخاب بین چند گزینه در اینجا یک مشاور با آگاهی از منابع آموزشی و در نظر گرفتن شرایط تحصیلی یا خصوصیات فردی شما می تواند دوره مناسب را به شما پیشنهاد دهد اما اگر در این مرحله مشاور ندارید باید از دوستان خود بپرسید. با توجه به شرایط خود به شما پاسخ خواهند داد و شما با توجه به شرایط دوستان خود کتابی را برای خود انتخاب می کنید و پس از چند ماه اتلاف وقت متوجه می شوید که این کتاب برای شرایط تحصیلی شما مناسب نیست و مثال هایی از این دست می تواند به درد شما بخورد. شما در فرآیند آموزشی که مشاور خوبی برای کنکور وجود ندارد.

مشاور آزمون چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

12 ویژگی که یک مشاور کنکور باید داشته باشد

یک: دانشجو نمی تواند مربی باشد

دوم: یک برنامه آموزشی شخصی برای خود فراهم کنید

سوم: هر روز آن را پیگیری کنید

چهار: با خانواده و احتمالاً معلمانتان تماس بگیرید

پنج: این حالت پرانرژی و با انگیزه را به دانش آموزان تزریق کنید.

ششم: منابع آموزشی و روش تدریس استاد خود را بشناسید

هفت: عادات بد دانش آموز را تغییر دهید

هشتم: برای انتخاب رشته مناسب باید با امکانات دانشگاه ها و همچنین خوبی های انتخاب رشته آشنا بود.

خیر: باید از تمام موضوعات و بخش های کتاب آگاهی داشته باشد.

ده: الزامات را بشناسید.

11: آشنایی با قوانین و مقررات آموزش و پرورش و انجام سنجش.

دوازده: هر ساله پس از اتمام آزمون ورودی دانشگاه باید در این آزمون شرکت کند و بتواند با مدرک حضور دانشجو و خانواده اش را ثابت کند.

(مثلاً یک دانش آموز موفق و پذیرفته شده ویدئویی از خود ارائه می دهد و روند پذیرش و یادگیری خود را با آن مشاور توضیح می دهد).

به نظر من اگر فردی این دوازده مورد را داشته باشد می توان برای مشاوره تحصیلی و کنکور به او اعتماد کرد.

درجه

موسسه پزشکی کانکور یکی از قدیمی ترین موسسات مشاوره تحصیلی است که به دانشجویان زیادی در کانکور کمک کرده است.

با توجه به تاریخ انتخاب رشته کنکور 1402 توصیه می شود در صورت کسب موفقیت در اسرع وقت با محمدرضا پوردستمالچی تماس بگیرید.

دکمه بازگشت به بالا