علمی و پزشکیکسب و کار ایرانی

هایفو چگونه عمل می کند

هایفوتراپی چیست؟

هایفوتراپی یک روش زیبایی نسبتا جدید است. برخی افراد این روش را جایگزین غیرتهاجمی و بدون درد لیفت صورت می‌دانند. در این روش از انرژی فراصوت برای تحریک کلاژن‌سازی استفاده می‌شود. تولید کلاژن به سفت شدن پوست کمک می‌کند. اولین بار از هایفو برای درمان تومور استفاده شد. از سال ۲۰۰۸ این روش در متدهای زیبایی کاربرد پیدا کرد. هایفوتراپی در سال ۲۰۰۹ توسط سازمان غذا و دارو (FDA) برای لیفت ابرو تایید شد. پس از آن در سال ۲۰۱۴ کاربرد آن برای رفع چین و چروک و افتادگی ناحیه گردن و لیفت سینه مورد تایید قرار گرفت.

چندین آزمایش در طول سال‌ها مشخص کرده است که هایفو برای لیفت صورت و رفع چین و چروک موثر بوده و کاملا بی‌خطر است. اثرات این روش چند ماه پس از درمان به خوبی قابل مشاهده است. هایفو می‌تواند جایگزین خوبی برای جراحی لیفت صورت باشد. به خصوص جوانانی که نمی‌خواهند، برای لیفتینگ زیر تیغ جراحی بروند. البته در افرادی با افتادگی پوست شدید هایفو به خوبی جراحی لیفت صورت عمل نمی‌کند. به طور کلی نظرات کسانی که هایفوتراپی انجام ‌داده‌اند، مثبت است و این روش توسط بسیاری از متخصصان زیبایی پیشنهاد می‌شود.

نحوه کار هایفو

هایفو از انرژِی فراصوت متمرکز برای هدف قرار دادن لایه‌های عمیق پوست استفاده می‌کند. انرژی اولتراسوند باعث گرم شدن لایه‌های پوست می‌شود. زمانی که سلول‌های ناحیه مورد نظر به درجه حرارت خاصی برسند، آسیب سلولی اتفاق می‌افتد. این آسیب سلولی خطری نداشته و در واقع سلول‌ها را تحریک به کلاژن‌سازی می‌کند. کلاژن پروتئینی است، که ساختار پوست را حفظ کرده و وجود آن باعث جوانسازی می‌شود. انرژی اولتراسوند با تولید کلاژن باعث می‌شود، پوست سفت‌تر و محکم‌تر شود. این فرکانس روی بافت خاصی در لایه‌های زیرین پوست تاثیر می‌گذارد و هیچ آسیبی به لایه‌های فوقانی پوست نمی‌زند. انواع هایفوتراپی از هایفوتراپی و اولتراپی برای جوانسازی و ترمیم پوست نواحی مختلف استفاده می‌شود. هایفو یک روش بسیار موثر بوده و علاوه بر رفع چین و چروک به لیفتینگ صورت و بدن نیز کمک می‌کند.  برخی از کاربردهای هایفو عبارتند از:

افزایش چین و چروک صورت از قدیم تا به امروزه یکی از عوارض غیرقابل پیش‍گیری بوده است. خوشبختانه امروزه به لطف پزشکان و متخصصان و پیشرفت علم پزشکی راه و روش‌های بسیار متعددی برای درمان این عارضه به وجود آمده است. هایفوتراپی(High-intensity Focused Ultrasound) یکی از بهترین و پرطرفدارترین روش‌های جوانسازی صورت است که با امواج فرکانس بالا چین و چروک صورت را از بین می‌برد. امواج استفاده شده در هایفوتراپی همان امواجی هستند که در سونوگرافی استفاده می‌شود، در هایفوتراپی امواج به صورت متمرکز روی لایه‌ی مشخصی از پوست صورت وارد خواهد شد.

اگر می‌خواهید با مزایا و معایب هایفوتراپی، کاربردهای هایفوتراپی، هزینه هایفوتراپی و مدت زمان انجام این روش آشنا شوید تا انتهای مقاله همراه ما باشید. مانند بسیاری از درمان‌های مبتنی بر انرژی، هدف هایفوتراپی (High-intensity focused ultrasound) این است که کمی آسیب کنترل‌شده به کلاژن پوست شما وارد کند. برای انجام این کار، هایفوتراپی امواج انرژی صوتی خود را به یک نقطه محدود می‌کند. این امواج مانند لیزر به سطح پوست برخورد نمی‌کنند، بلکه یک نقطه از پیش تعیین شده تا ۴.۵ میلی‌متر در زیر سطح پوست برخورد می‌کند.

احتمالا عبارت هایفوتراپی یا هایفو را در کلینیک‌های زیبایی یا از زبان دوستانتان شنیده‌اید. هایفوتراپی یکی از روش‌های جدید برای جوانسازی پوست و سفت شدن آن است. این روش برای بسیاری از خانم‌ها و آقایان کاربرد دارد. هایفو (HIFU) مخفف کلمه «High-intensity focused ultrasound» بوده و به معنای اولتراسوند متمرکز با شدت بالا است. اولتراسوند انرژی فراصوتی است که در این روش زیبایی استفاده می‌شود. اگر قصد جوانسازی پوست و هایفوتراپی با استفاده از دستگاه پلاژن را دارید، حتما با چند پزشک متخصص پوست و مو و زیبایی مشاوره داشته باشید. سوالات و انتظارات خود را با پزشک مطرح کنید. پزشک شما را در انتخاب بهترین روش زیبایی راهنمایی می‌کند. در ادامه مطلب با هایفوتراپی، مزایا و معایب این روش زیبایی آشنا می شوید و راحتتر می توانید تصمیم بگیرید که این روش برای شما مناسب است یا خیر.

هدف هر تکانه‌ی هایفوتراپی این است که به عمق پوست ضربه بزند تا کلاژن را منقبض کند و در چند ماه آینده تشکیل کلاژن و الاستین جدید را تحریک کند که باعث سفت شدن بیشتر پوست می‌شود. این فرایند می‌تواند این کار را در اعماق مختلف (۱.۵ میلی‌متر، ۳ میلی‌متر و ۴.۵ میلی‌متر) زیر سطح برای سفت شدن بیشتر انجام دهد. در ۴.۵ میلی‌متر زیر سطح پوست، هایفوتراپی می‌تواند به سیستم آپونورتیک عضلانی سطحی (SMAS) برسد. سیستم آپونورتیک عضلانی سطحی لایه‌ای از بافت عضلانی در صورت است که جراحان هنگام انجام لیفت صورت آن را دست‌کاری می‌کنند. هایفوتراپی یک روش درمانی برای جوانسازی و کشیدن پوست با امواج فراصوت است.

هر بیمار و شرایط و آناتومی خاص خود را دارد، اما به طور خلاصه روش هایفوتراپی تقریباً روی همه جواب می‌دهد. این یک گزینه‌ی خوب برای افرادی با سن متوسط، افتادگی پوست و یا ران‌هایی است که خواهان سفت شدن و جوانسازی کلی پوست هستند، بنابراین پس از استفاده از این روش صورت به طور کلی برجسته و صاف به نظر می‌رسد. از آن‌جایی که هایفوتراپی یک درمان یک‌باره است و نتایج آن می‌تواند حدود ۱۸ ماه دوام داشته باشد، اگر مطمئن نیستید که تزریقات برای شما مناسب است یا نمی‌خواهید کاری را با یک دوره انجام دهید، ممکن است اولین اقدام خوب برای اصلاحات باشد.

هایفوتراپی چگونه روی بدن کار می‌کند؟

برای بدن، هایفوتراپی را می‌توان برای هدف قرار دادن لایه چربی و از بین بردن سلول‌های چربی استفاده کرد، بنابراین برای کانتورینگ بدن بعد از بارداری یا برای استفاده در چربی شکم، بال‌های بینگو، ران‌ها و زیر باسن ایدئال است. پزشکان و بیماران آن را دوست دارند زیرا هم برای کاهش سایز و هم برای کاهش چربی مؤثر است و در عین حال پوست را سفت می‌کند.

هایفوتراپی صورت

هایفوتراپی صورت اساساً یک لیفت صورت غیرجراحی یا درمان سفت کردن پوست صورت غیرتهاجمی است. هایفوتراپی صورت می‌تواند راهی عالی برای کند کردن روند طبیعی پیری باشد و یک درمان ایدئال برای سفت کردن پوست است. این درمان متمرکز با امواج فراصوت بهتر از لیفت صورت با جراحی است. هایفوتراپی صورت برای درمان چین و چروک‌های صورت و افزایش سطح کلاژن در پوست عالی است. همچنین بهتر از لیفت صورت جراحی است زیرا لیفت صورت جراحی دردناک و پرهزینه است. درمان هایفو بدون درد است، هزینه آن بسیار کمتر از لیفت صورت جراحی است، و هیچ دوره نقاهتی وجود ندارد!

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا