اقتصادیکسب و کار ایرانی

هرس درخت انگور ایستاده

بله، البته! درختان انگور ایستاده یکی از روش‌های پرورش انگور هستند که به عنوان “هرس انگور ایستاده” شناخته می‌شوند. این روش به منظور بهبود تولید میوه‌ها و کاهش اختلالات مرتبط با هرس درخت انگور استفاده می‌شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر از خرید نهال کلیک کنید.

تصاویر هرس درخت انگور |فیلم هرس انگور

در ادامه، مراحل هرس درخت انگور ایستاده را برای شما توضیح می‌دهم:

 

  1. زمان مناسب: هرس درخت انگور ایستاده باید در فصل زمستان انجام شود، به عنوان یکی از اقدامات بهاری و پایانی قبل از رشد فعالیت درختان انگور.

 

  1. برش شاخه‌های قدیمی: در این مرحله، شاخه‌های قدیمی و غیر مثمر، از سر شاخه اصلی برش داده می‌شوند. این شاخه‌ها معمولاً دارای چوب سخت و کمبود میوه هستند.

 

  1. انتخاب شاخه‌های اصلی: شاخه‌های اصلی (شاخه‌های اصلی درخت) که در فصل رشد فعالیت انگور میوه می‌دهند، انتخاب و حفظ می‌شوند. این شاخه‌ها باید تمیز و بدون بیماری باشند.

 

  1. برش شاخه‌های جانبی: شاخه‌های جانبی و زایشی که از شاخه‌های اصلی بیرون زده و به توسعه درخت اصلی انگور مخالفت می‌کنند، باید برش داده شوند.

 

  1. تنظیم تعداد خوشه‌ها: تعداد خوشه‌های میوه روی هر شاخه اصلی باید متعادل باشد تا بهبود کیفیت و اندازه میوه‌ها تضمین شود. خوشه‌های اضافی باید حذف شوند.

 

  1. پیچیدگی سیم کاری: برای حمایت از شاخه‌ها و خوشه‌ها، از سیم کاری استفاده می‌شود. سیم‌ها به شکل ایستاده درخت کشیده می‌شوند و شاخه‌ها به آنها وصل می‌شوند.

 

  1. حذف برگ‌ها و برش‌ها: برگ‌ها و برش‌های آسیب‌دیده و بیمار باید حذف شوند تا از گسترش بیماری‌ها جلوگیری شود.

 

به نقل از پالیز نهال هرس درخت انگور ایستاده به کاهش علف‌های هرز، افزایش دسترسی به نور و هوا برای بخش‌های مختلف درخت، و افزایش کیفیت و میزان میوه‌دهی انگور کمک می‌کند. این کارها معمولاً در فصل زمستان انجام می‌شوند تا درختان آماده به رشد و تولید میوه در فصل بهار باشند.

 

 

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی
دکمه بازگشت به بالا