بین الملل

هزاران جسد دفن نشده در سودان و خطر شیوع بیماری‌های مرگبار

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین مجله تفریحی زیباروز، سازمان‌های خیریه هشدار داده‌اند که سودان درگیر جنگ داخلی در معرض خطر شیوع بیماری‌های گسترده قرار گرفته و هزاران جسد دفن نشده در فضای باز باقی مانده و زیرساخت‌های بهداشتی کشور ویران شده است.

وبگاه شبکه خبری «تی‌آرتی» روز سه شنبه نوشت، ساکنان محلی می‌گویند شهر «خارطوم» پایتخت سودان مملو از اجساد بر جای مانده از درگیری بین نیروهای «عبدالفتاح البرهان»، فرمانده ارتش و معاون سابق او «محمد حمدان دوقلو» که فرماندهی «نیروهای پشتیبانی سریع»  را برعهده دارد، شده است.

موسسه خیریه مستقر در لندن زنگ خطر را در مورد خطر شیوع بیماری‌های بزرگ در شهربه صدا درآورد .سودان در سال‌های اخیر شاهد شیوع مکرر وبا بوده و پزشکان نسبت به تهدید مجدد در نتیجه جنگ هشدار داده‌اند.

این سازمان خیریه اعلام کرد: «ترکیب وحشتناک افزایش شمار اجساد، کمبود شدید آب، ناکارآمدی سرویس‌های بهداشتی و عدم تصفیه مناسب آب باعث ترس از شیوع وبا شده است.»

 

درگیری  داخلی در سودان که از آوریل آغاز شد، خانواده‌ها را از رسیدن به بیمارستان‌ها که ۸۰ درصد آن‌ها سازمان بهداشت جهانی می‌گوید از دسترس خارج شده‌اند، جلوگیری می‌کند.

کمبود طولانی مدت برق نیز باعث شده سردخانه‌های شهر بدون یخچال باقی بماند و اجساد در گرما تجزیه شوند.

«بشیر کمال الدین حمید،» پزشک سودانی گفت: «ناتوانی در دفن آبرومندانه کسانی که فوت کرده‌اند، یکی دیگر از عوامل رنج خانواده‌ها در خارطوم است.»

بر اساس برآوردهای صورت گرفته  دستکم ۳۹۰۰ نفر را سودان کشته شده‌اند. آژانس پناهندگان سازمان ملل نیز روز سه شنبه اعلام کرد بیش از چهار میلیون نفر از خانه‌های خود آواره شده‌اند. سازمان ملل اعلام کرده که بیش از ۶ میلیون نفر فقط یک قدم با قحطی فاصله دارند.

سازمان ملل اعلام کرده است که بیش از نیمی از جمعیت ۴۸ میلیونی سودان به کمک و حمایت نیاز دارند، اما به دلیل چالش‌های امنیتی و موانع دیوان سالاری کمک‌های قابل توجهی دریافت نشده است. اگرچه هیچ نشانه‌ای از  پایان جنگ در سودان وجود ندارد، اما تلاش‌هایی برای صلح صورت گرفته است.

پایان پیام/.




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

کارگروه خبری مقالات بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای فضایی و نجومی جهانی. با دانش در زمینه اخبار فضایی، کشف‌های نجومی و پیشرفت‌های فضانوردی، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای فضایی، اکتشافات نجومی و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و علمی، به شما دیدی جامع از تحولات فضایی و نجومی جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا