بین الملل

ازسرگیری درگیری‌ها در سودان به رغم اعلام آتش‌بس

صبح امروز، چهارشنبه درگیری‌ها بین ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع در اطراف فرماندهی کل از سرگرفته شد.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، خبرنگار العربیه گزارش داد، درگیری‌هایی شدید و گسترده در اطراف فرماندهی کل در میان پرواز جنگنده‌ها در آسمان خارطوم و ام درمان شکل گرفت.

این خبرنگار همچنین به نقل از منابع گزارش داد، درگیری‌های شدیدی در پایگاه کافوری وابسته به نیروهای واکنش سریع در خارطوم البحری رخ داده است.

رسانه‌ها نیز اعلام کردند، درگیری‌هایی نیز در مرکز و جنوب خارطوم بین ارتش و عناصر نیروهای واکنش سریع رخ داد. 

خبرنگار روسیا الیوم نیز گفت، درگیری‌های شدید با سلاح‌های متوسط و سنگین همزمان با آغاز آتش‌بس بین دو طرف درگرفت. به عنوان مثال به رغم وجود آتش‌بس درگیری‌هایی در محله الصحافه رخ داد.

نیروهای واکنش سریع اعلام کردند، در معرض حملات پراکنده در برخی مناطق خارطوم به خصوص در دو منطقه فرماندهی کل و شرق نیل قرار گرفتند.

این در حالی است که سخنگوی ارتش با بیان اینکه نیروهای مسلح از صبح امروز وارد مرحله دوم از عملیات تامین امنیت اطراف مقر فرماندهی کل و فرودگاه شده‌اند، اعلام کرد، اوضاع عموما به جز برخی درگیری‌ها در اطراف منطقه فرماندهی و فرودگاه باثبات است.

دفتر سخنگوی رسمی ارتش سودان تاکید کرد، نیروهای ارتش به مقابله به حمله ناکام به غرب الابیض پرداختند و خساراتی را به شبه نظامیان شورشی وارد کردند.

این در حالی است که ارتش و نیروهای واکنش سریع آتش‌بسی شکننده را در سودان اعلام کردند. این آتش‌بس از ساعت ۱۸ روز سه‌شنبه به مدت ۲۴ ساعت وارد فاز اجرایی شد.

درگیری‌ها بین ارتش به فرماندهی عبدالفتاح البرهان و نیروهای واکنش سریع به رهبری محمد حمدان دقلو، معاون رئیس شورای حاکمیتی از روز شنبه به دلیل امتناع نیروهای واکنش سریع از پیوستن به ارتش به عنوان بخشی از گذار در این کشور آغاز شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا