بین الملل

تلاش مشاور فرمانده نیروهای واکنش سریع سودان برای جلب توجه صهیونیست‌ها

مشاور فرمانده نیروهای واکنش سریع سودان در سخنانی در تلاش برای جلب توجه و حمایت صهیونیست‌ها در درگیری میان این نیروها و ارتش این کشور گفت که رژیم صهیونیستی بارها با اتفاقات مشابه این روزهای سودان و حمله به نیروهای واکنش سریع مواجه بوده است!

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، «یوسف عزت»، مشاور سیاسی محمد حمدان دقلو، فرمانده نیروهای واکنش سریع سودان معروف به «حمیدتی» در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه عبری زبان «کان» گفت: من به اسرائیلی‌ها و دولت اسرائیل می‌گویم آنچه خارطوم و نیروهای پشتیبانی سریع با آن مواجه هستند، حمله‌ای است که توسط ارتش انجام می‌شود و باندهای تروریستی به ظاهر اسلامی از آن سوء استفاده می‌کنند.

وی در مواضعی جانبدارانه افزود: آنچه ما با آن مواجه هستیم، اسرائیل هزاران بار از سوی گروه‌های مانند حماس و دیگر گروه‌هایی که اسرائیلی‌ها به خوبی آنها را می‌شناسند، با آن مواجه بوده‌اند.

وی ادامه داد: این چیزی است که امروز در معرض آن هستیم و با شجاعت با آن مقابله کرده و آن را شکست خواهیم داد.

خبرنگار کان نیز در این باره گفت که عزت تلاش می‌کند افکار عمومی اسرائیل را “بسیج” کند و حمله نیروهای ارتش به رهبری عبدالفتاح البرهان را با حملات گروه‌های فلسطینی به اسرائیل یکی می‌داند.

سودان اواخر سال ۲۰۲۰ تحت نظارت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در ازای حذف سودان از فهرست دولت‌های حامی تروریسم واشنگتن با رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط به توافق رسید؛ اما این توافق تا کنون به صورت رسمی امضا نشده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا