استان هاکسب و کار ایرانی

همه چیز در مورد پاراسل در کیش

پاراسل چیست ؟؟؟

پاراسل یکی از تفریحات آبی سرشار از آدرنالین است. شما در این ورزش و یا بازی یک جلیقه نجات می پوشید و با چند کمر بند به چتر بزرگ متصل می شوید. چتری که شما به آن متصل هستید؛ با طناب به قایق تند رو متصل است. در بازی آبی قایق با حرکت کردن باعث می شود که باد در چتر بپیچد و شما را از سطح بلند کند. عوامل مختلفی برای ارتفاع کردن موثر می باشد. وزن افراد وزش باد سرعت قایق از عوامل موثر در این ورزش می باشد.

پرواز بر فراز دریا

بعد از بالا رفتن و به اوج رسیدن چتر ثابت می ماند، حالا شما می توانید از آن بالا اطراف خود را تماشا کنید و حتی عکس برداری کنید. زمان بازی پاراسل به خودتان بستگی دارد؛ اما میانگین این بازی بین 10 تا 15 دقیقه می باشد. این بازی به افراد بالای 16 سال توصیه می شود و کودکان می توانند با والدین خود سوار پاراسل شوند. البته که باید آن ها از لحاظ جسم به حدی رسیده باشد که لباس های ایمنی را بپوشند.

پاراسل کیش |تفریحات آبی کیش

ایمنی های بازی پاراسل سواری

پاراسل جز تفریحات آبی ایمن می باشد و افراد نیازی نیست نگران امنیت این بازی باشند. اما بهتر است قبل از شروع بازی به چند نکته دقت کنند.

  • با کلوپ های معتبر این بازی را تجربه کنید.
  • از سلامت تجهیزات اطمینان پیدا کنید برای مثال طناب خوردگی نداشته باشد.
  • قبل از شروع بازی حتما درباره راه های ارتباطی با قایقران اطلاعات لازم را کسب کنید تا در صورت بروز مشکل بتوانید ارتباط درخواست کمک کنید.
  • ارتفاع مناسب را انتخاب کنید.

شهر های ایران که می توانید پاراسل را تجربه کنید

به دلیل موقعیت جغرافیایی کشور عزیزمان ایران، در هر دو سواحل شمالی و جنوبی امکان تجربه این بازی پر هیجان و لذت بخش وجود دارد.

همانطور که مستحضر هستید کیش امروزه جزء جزیره های توریستی و پر مخاطب ایران به حساب می آید. دلالیل گوناگونی تاثیر مستقیم در رشد صعودی جذب مخاطب برای این جزیره دارد. از پر طرفدار ترین و مهیج ترین تفریحات آبی در جزیره کیش پاراسل می باشد. شما با تهیه بلیط کلوپ ها از آژانس های گردشگری می توانید این تفریح ایمن و مهیج را تجربه کنید.

سواحل کیش که پاراسل دارند

در اغلب سواحل کیش این بازی اجرا می شود ولی در ادامه لیستی از سواحل محبوب مردم برای تجربه این تفریح را آورده ایم:

  • ساحل مرجان
  • ساحل سیمرغ
  • اسکله بزرگ تفریحی
  • و…..

پاراسل قشم

قشم که در چند دهه اخیر جزء جزایر توریستی ایران شده است ؛ یکی دیگر از مناطق ایران می باشد که مجری بازی پاراسل است. با توجه به باد های شدید و دریای مواج آن می توانید پاراسل را با خاطره ای فراموش نشدنی تجربه کنید. یکی از بهترین اماکن برای تجربه پاراسل در قشم ساح معروف زیتون است. در این ساحل امکانات کافی برای اجرای این بازی فراهم شده است و استقبال گرمی از مسافران می کند.

پاراسل رامسر

رامسر که به عنوان عروس شمال ایران شناخته می شود یکی از دیگر شهر هایی است که به شما اجازه پرواز بر فراز دریای خزر را با تجربه کردن پاراسل می دهد. در بیشتر سواحل رامسر این بازی در حال اجرا می باشد اما مجموعه تفریحی پلاژ توسکا سرا از مراکزی می باشد که این بازی را با خدمات با کیفیت ارائه می دهد.

در این مقاله سعی کردیم بازی پاراسل و شهر هایی که مجری این بازی هستند، را به شما معرفی کنیم. شما عزیزان می توانید با رزرو تور بازی های پر هیجان و آبی را تجربه کنید. همچنین می توانید با مراجعه به سایت های هتل برای رزرو ، و اقدام کنید.

ره قیمت پاراسل، خطرات پاراسل و اینکه پاراسل چیست، اطلاعاتی را در اختیارتان گذاشتیم. چنانچه شما هم تجربه این تفریح هیجان‌انگیز را داشته‌اید، خوشحال می‌شویم نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید.

آیا بانوان می‌توانند از پاراسل کیش استفاده کنند؟

استفاده از پاراسل در کیش برای بانوان بلامانع است. آقایان و بانوان می‌توانند به‌صورت هم‌زمان از یک چتر یا به‌صورت انفرادی از آن استفاده کنند.

زمان پاراسل چقدر است؟

معمولا مجموع زمان انتقال به میان دریا و پرواز و بازگشت، در حدود یک ساعت است که از لحظه جدا شدن از قایق و پرواز در ارتفاع حدود ۶ دقیقه زمان می‌برد. برای استفاده بیشتر و ماندن مدت زمان طولانی‌تر در ارتفاع، باید با مسئول کلوپ یا قایق‌ هماهنگ کنید و در صورت نیاز، هزینه اضافی لازم را بپردازید.

 ظرفیت پاراسل چند نفر است؟

سوار شدن به پاراسل تا سه نفر هم امکان‌پذیر است؛ اما این موضوع کاملا بستگی به جثه و وزن افراد دارد. ظرفیت پاراسل با توجه به نوع جثه و وزن افراد می‌تواند تک نفره، دو نفره یا سه نفره باشد. اگر وزن شخصی زیاد باشد، باید تک‌نفره آن را تجربه کند.

کودکان نیز می‌توانند سوار این چتر شوند؛ اما کاملا بستگی به جثه کودک دارد و حتما باید به سنی رسیده باشد که کمربند چتر برای اون به‌طور کامل بسته شود. باید در نظر داشت که حداکثر مجموع وزن نفرات باید کمتر از ۲۰۰ کیلوگرم باشد.

آیا پاراسل کیش امن است؟

بر اساس آمار، پاراسل کیش ورزشی ایمن و تقریبا بی‌خطر است. پرواز با پاراسل در شرایطی کاملا ایمن انجام می‌شود و نگرانی برای وقوع حادثه و اتفاقات حین استفاده از آن وجود ندارد. کابل‌هایی کاملا محکم و مطمئن چترها را به قایق متصل می‌کنند. مربیان پاراسل و قایق‌رانان از آموزش‌های لازم برخوردار هستند و به‌صورت منظم دوره‌های آموزشی و بازآموزی را پشت سر می‌گذارند. با این حال، رعایت برخی موارد ضروی است تا درصد امنیت بالاتر رود. این موارد عبارت‌اند از:

  • اطمینان پیدا کردن از اعتبار کلوپ و سابقه آن و مسئولان
  • مطمئن شدن از سالم بودن تجهیزات و کیفیت آن‌ها
  •  یادگیری راه و روش ارتباط با مربی و قایق‌ران
  •  انتخاب ارتفاع مناسب و بالا نرفتن زیاد
  • پرواز نکردن در شرایط نامساعد جوی
  • تحت پوشش بودن بیمه حوادث
دکمه بازگشت به بالا