اقتصادی

وزیر صنعت، معدن و تجارت بر نقش صادرات در تامین مواد اولیه تولید تاکید کرد

وزیر صنعت ، معدن و تجارت بر نقش صادرات در تأمین مواد اولیه تولید تأکید کرد

وزیر صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به نقش بخش صادرات در تأمین مواد اولیه تولید و تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در شناسایی و رفع موانع صادرات ، گفت: وزارت صمت در سه سطح وزارتخانه ها ، دولت و مجلس مشورتی اسلامی.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز ، به نقل از شاتا ، علیرضا رزم حسینی در نشست هم اندیشی برنامه های توسعه صادرات که با حضور اعضای مجلس شورای اسلامی ، سران وزارت صمت و سازمان های بخش خصوصی برگزار شد ، ضمن تشکر از صادرکنندگان ، بیشترین فشار توسط تحریم ها و جنگ اقتصادی. وی گفت: “از 40 میلیارد دلار واردات مواد خام ، 35 میلیارد دلار از بخش صادرات بود و بدون بخش صادرات و تلاش صادرکنندگان ، بسیاری از کارخانه های تولیدی در کشور قادر به فعالیت نیستند.”
وزیر صنعت ، معدن و تجارت رفع موانع و رفع مشکلات در زمینه صادرات را از وظایف وزارت صمت اعلام کرد و تصریح کرد: مصوبات مختلفی برای حمایت از این حوزه اعلام شده است و بسیاری از مشکلات در این زمینه حل شده است این جلسه همچنین به منظور شناسایی موانع و کسب اطلاعات و مشاوره موثر در زمینه صادرات برگزار شد و ما در وزارت صمت به طور جدی در تلاشیم تا موانع تجارت بین الملل را برطرف کنیم.
رزم حسینی در ادامه سخنان خود با تأکید بر لزوم مشارکت بخش خصوصی در شناسایی و رفع موانع در زمینه های مختلف اقتصادی ، گفت: “ما از ابتدا و در چارچوب اختیارات قانونی خود ، تلاش کردیم تا بخش خصوصی را در تصمیم گیری و اولین آوریل سال ، موضوع موانع و حمایت از تولید با جدیت بیشتری در دستور کار وزارت صمت قرار گرفت و یکی از اقدامات مهم در این راستا تهیه بسته پیشنهادی بود.
وی با بیان اینکه وزارت صمت در اولین گام در حیطه اختیارات خود بخشنامه هایی را در زمینه پیشگیری و حمایت از تولید صادر و به ادارات خود ابلاغ کرد ، افزود: بسته دوم مربوط به سایر وزارتخانه ها و سازمان های مرتبط با تولید است و بسته سوم این بسته مربوط به قوانین آزار دهنده در این زمینه است که برای رئیس محترم مجلس شورای اسلامی ارسال شده است و امیدواریم با تعامل و همکاری خوبی که بین بخشهای مختلف ایجاد شده است ، شاهد افزایش فعالیت صادرکنندگان باشیم.
سرپرست وزارت صنعت ، معدن و تجارت در پایان سخنان خود ، با تأکید بر اهمیت صندوق ضمانت صادرات ، بر استفاده از ظرفیت این صندوق در توسعه تجارت بین المللی و اشاره به نمایشگاه دبی ، تأثیر صادر کنندگان تأکید کرد. وی نمایشگاه های بین المللی را به عنوان زمینه صادرات مثبت توصیف کرد و از صادرکنندگان خواست تا از این فرصت نهایت استفاده را ببرند.

انتهای پیام /

دکمه بازگشت به بالا