اقتصادی

وزیر نفت: اجماع در تصمیم‌گیری نیازمند حوصله و مذاکره است

وزیر نفت گفت: تصمیم اعضای اوپک در مورد چگونگی تمدید توافق کاهش تولید نفت به فردا (4 دسامبر) موکول شد ، جلسه ای با اعضای غیر اوپک. فردا روز مهمی است و اتفاق نظر در تصمیم گیری نیاز به صبر و مذاکره دارد.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز ، بیژن زنگنه امشب (دوشنبه ، 4 دسامبر) پس از صد و هشتمین نشست اوپک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در جلسه امروز موضوع تمدید توافق کاهش تولید به 7.7 میلیون بشکه مطرح شد ، اگرچه برخی از اعضا اوپک شکایت کرد که در مورد عدم پیروی از تصمیمات قبلی برخی اعضای دیگر در اوپک اتفاق نظر خاصی وجود دارد و این شکایات برای جلوگیری از تصمیم برای تمدید توافق فعلی کافی نبود. -و

وی با بیان اینکه اکثر اعضای اوپک بدون حمایت اعضای غیر اوپک تصمیم گیری برای چنین تصمیمی را دشوار می دانند ، افزود: جلسه اوپک برای یک وقفه به تعویق افتاد و تا جلسه بعدی اوپک پلاس از سر گرفته شد. مهم این است که ما مذاکره کنیم و صبر داشته باشیم تا به نتیجه برسیم.

زنگنه گفت: “مسئله روسیه و قزاقستان است.” موضع قزاقستان این است که تولید نباید 7.7 میلیون بشکه کاهش یابد و طبق توافق قبلی ، سطح کاهش تولید باید به 5.7 میلیون بشکه در روز برسد.

وزیر نفت در پاسخ به این س positionال که مواضع ایران در این زمینه چگونه خواهد بود ، گفت: ما با تصمیم اکثریت موافق هستیم.

زنگنه خاطرنشان کرد: اگرچه واکسن های کرونا امیدها را افزایش داده و اگرچه پیش بینی ها حاکی از آن است که رشد بلوک اقتصادی در سال آینده مثبت خواهد بود ، اما از منفی 4 به مثبت 4 می رسد ، وضعیت بازار همچنان شکننده است و عرضه بر اساس تقاضا نیز بالا است. است؛ بنابراین ، اوپک در چنین شرایطی محتاط است.

وی در مورد قیمت نفت در بودجه گفت: “برآورد دولت 40 دلار است که به نظر ما قابل دفاع است.

زنگنه در پاسخ به این سال که چگونه ایران پس از تحریم ها به بازار نفت باز خواهد گشت ، گفت: همانطور که قبلاً گفتم ، تا زمانی که تحریم ها وجود داشته باشد ، در مورد مسائل مربوط به تولید و صادرات نفت ایران صحبت نخواهم کرد.

هجدهمین نشست اوپک امروز (4 دسامبر) برگزار شد و تصمیم تمدید توافق کاهش تولید نفت برای نشست فردا با کشورهای غیر اوپک به تعویق افتاد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا