اقتصادی

پیش بینی اوپک از کمبود عرضه نفت

پیش بینی های اوپک به کمبود عرضه نفت در ماه آگوست و ماه های آینده با بازگشایی اقتصاد اشاره دارد و این نشان می دهد که این گروه و متحدانش در نشست این هفته مجال افزایش تولید را دارند.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز ، اوپک و متحدانش از ماه مه تا ژوئیه با محدودیت 2.1 میلیون بشکه در روز محدودیت های عرضه خود را کاهش می دهند. وزرای اوپک پلاس در نشست های روز پنجشنبه در مورد منابع در ماه های آینده بحث خواهند کرد. با توجه به قیمت های نفت ، که از سال 2018 به بالاترین سطح رسیده است ، منابع آگاه می گویند که رشد بیشتر تولید در ماه آگوست در حال بررسی است ، اما برخی از تولیدکنندگان نگران تضعیف تقاضا و تجدید عرضه بیشتر نفت ایران هستند.

طبق آخرین پیش بینی اوپک در مورد تقاضای نفت برای این گروه ، در صورت عدم تغییر در سطح تولید اوپک ، میزان عرضه 1.5 میلیون بشکه در روز کمتر از تقاضای ماه آگوست خواهد بود. کمبود عرضه در سه ماهه چهارم به 2.2 میلیون بشکه در روز رسید.

نمودار فوق فرض می کند که 10 عضو اوپک سهمیه تولید توافق شده برای ماه ژوئیه را حفظ خواهند کرد و ایران و سایر تولیدکنندگان معاف از شرکت در توافق نامه طرف عرضه سطح تولیدی مشابه تولید ماه مه دارند.

ایران و قدرت های جهانی از آوریل در حال مذاکره برای احیای توافق هسته ای 2015 هستند که منجر به لغو تحریم های صادرات نفت ایران توسط ایالات متحده می شود ، اما این گفتگوها همچنان ادامه دارد.

به گفته اوپک ، ایران در ماه مه روزانه 2.5 میلیون بشکه نفت تولید می کند ، در حالی که قبل از بازگشت تحریم های آمریکا در سال 2018 3.8 میلیون بشکه در روز بود. بنابراین ، تولید روزانه 1.3 میلیون بشکه ایران توسط ایران در ماه های آینده ، فضای تولید بیشتر اوپک را بدون اشباع عرضه در بازار محدود می کند.

به گفته رویترز ، اوپک پلاس در پاسخ به سقوط تقاضا در بحبوحه اپیدمی کوید ، محدودیت تأمین 9.7 میلیون بشکه در روز را اعمال کرد و تا ژوئیه این محدودیت عرضه 5.8 میلیون بشکه در روز بود. یک روز دیگر می رسد.

بهای نفت در روز دوشنبه پیش از نشست وزیر اوپک پلاس در حدود 2 درصد کاهش یافت و کارشناسان نسبت به نوع ویروس دلتا کرونا که می تواند موج جدید شیوع Covid 19 را در ایالات متحده با نرخ واکسیناسیون پایین تحریک کند ، هشدار دادند. در اروپا ، آلمان ، اسپانیا و پرتغال محدودیت های جدید سفر را برای جلوگیری از شیوع جهش ویروس کرونا اعلام کرده اند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا