عمومیکسب و کار ایرانی

ویدئو پروژکتور اپسون بهتر است یا پاناسونیک؟

برند بزرگی به نام اپسون

برای معرفی ویدئو پروژکتورهای اپسون از تشریح برند معتبر اپسون آغاز می‌کنیم. این برند بزرگ در سال 1942 و در ژاپن پا به عرصه وجود گذاشت و از همان ابتدای فعالیت خود به عنوان تولیدکننده ویدیو پروژکتور و تمامی سخت‌افزارهای مربوط به تصویر شناخته شد. امروزه این شرکت یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین تولیدکننده‌های پرینتر و ویدیو پروژکتور در جهان است.

یکی از جالب‌ترین فکت‌های مرتبط با این شرکت تولید ساعت‌های برند سیکو است. سیکو بخشی از مجموعه اپسون بوده و ده درصد از کل فعالیت‌های آن را شامل می‌شود. در این بخش به معرفی یکی از برجسته‌ترین نمونه‌های از همین شرکت خواهیم پرداخت. اپسون در زمینه تولید چاپگر به بالاترین سطوح دنیا رسید و فناوری‌های مورد استفاده آن در ساخت این محصولات برتری خاصی به این شرکت بخشید. آنها در سال 2016 گونه خاصی از چاپگرهای بدون جوهر را ارائه دادند که انقلاب بزرگی در این صنعت محسوب می‌شد.

این وضعیت در بحث تولید پروژکتورها هم حاکم است. آنها به دنبال تغییر رویه‌های ساخت و تزریق نوآوری‌های بکر به بازار هستند تا بتوانند رقبای بزرگ خود را از میدان به‌در کنند. دو فاکتور مهم کیفیت و قیمت، سرلوحه مدیران اپسون در تولید PROJECTOR بوده است و آنها در تمامی تولیدات خود سعی در حفظ تناسب میان این دو شاخص را داشته اند. به همین دلیل است که آنها جزو پرفروش‌ترین برندهای پروژکتور دنیا محسوب می‌شوند. اغلب پروژکتورهای آنها با فناوری LCD ساخته می‌شوند و معمولا عمر لامپ برای آنها یک فاکتور تعیین‌کننده است.

در دسته‌بندی محصولات اپسون برای مصارف گوناگون، آن را در دسته محصولات آموزشی و شرکتی قرار می‌دهند. این موضوع به دلیل کیفیت بالای آنها در تصاویر است که ممکن است برای یک مصرف خانگی بیش از حد لازم بوده و هزینه اضافی تلقی شود. در واقع اپسون برای حل این چالش قیمتی و کیفیتی، محصولات خود را در دو دسته ارزان و گران ارائه می‌دهد و در هر یک از آنها، به نسبت امکانات و ویژگی‌های فنی، قیمت گذاری منصفانه‌ای صورت گرفته و ارزش خرید بالایی نیز دارد. آن‌چه فروشندگان اپسون و از جمله پروژکتور استور به عنوان معتبرترین نمایندگی این برند، به شما توصیه می‌کند، خرید ویدئو پروژکتور اپسون با قیمت بالاتر و ارزش خرید بیشتر است.

غولی به نام پاناسونیک

برای برند معتبر پاناسونیک این سابقه تاریخی کافی است که از نشانه‌های رشد فناوری در ژاپن و از نمونه‌های نفوذ آن در ابرقدرتی مانند ایالات متحده است. این برند در سال 1918 در ژاپن تاسیس شد. فعالیت اولیه آن در زمینه الکترونیک و مخابرات بود و بعدها در زمینه محصولات خانگی و تولیدات لوازم آن فعالیت‌های خود را توسعه داد. از افتخارات آن تولیدکننده برتر در زمینه نمایشگرها بوده و از ارزش سهام بالایی نیز برخوردار است. این شرکت در سال‌های اخیر فعالیت خود در زمینه تولید ویدیو پروژکتورها را نیز توسعه داده و به موقعیت مناسبی در میان بزرگان این عرصه رسیده است.

پس از یک شکست قدیمی و موقتی، راه اندازی کارخانجات متعدد در کشورهای شرق آسیا از قبیل ویتنام و سنگاپور در کنار توسعه تولیدات خود، سبب شد به سرعت مجددا به قطب محصولات لوازم خانگی و صوتی و تصویری برگردند. این شرکت امروز با بیش از 260 هزارنفر کارمند در سراسر جهان، از بزرگ‌ترین هولدینگ‌های فعال دنیا می‌باشد و در اغلب بازارهای سرمایه جهان حضور فعال دارد. یکی از نوآوری‌های برتر این شرکت در سال 2012، سرمایه‌گذاری بالای آن در بخش تحقیق و توسعه شرکت بود که تحول عظیمی را در ساختارهای آن و هم‌چنین برتری بر رقبا به وجود آورد. مهم‌ترین و شاخص‌ترین ویژگی پروژکتورهای ارائه شده توسط این شرکت، تناسب بی‌نظیر آنها با خواسته‌های مشتریان است و تقریبا می‌توان ادعا کرد که تمامی نیازهای مشتری از طریق تنوع بسیار بالا پوشش داده شده است.

انواع مختلفی از قبیل مدل‌های اداری و قابل استفاده در محیط‌های آموزشی را وارد بازار کرده است که هر یک قابلیت‌های شخصی سازی شده خودش را دارد.تکنولوژی 3LCD اپسون چیست؟ همین موضوع سبب شده است که کاربران از سراسر نقاط دنیا معمولا برای رفع نیازهای خود در زمینه ویدئو پروژکتور همواره پاناسونیک را مدنظر داشته باشند. در این نگاره به دنبال بررسی و تحلیل ویدیو پروژکتورهای دو برند بزرگ و معتبر اپسون و پاناسونیک هستیم. این مقایسه در عمل برای دو مدل مختلف از دو برند متفاوت و معتبر در تولید ویدئو پروژکتور خواهد بود و به عنوان نمونه‌ای برجسته از این دو برند آنها را مورد کنکاش قرار خواهیم داد.

مدل اول می‌باشد و مدل بعدی است. مقایسه میان مدل‌های مختلف از دو برند به خاطر عوامل مختلف دخیل در تولید و فناوری‌های متنوع، شاید در عمل مشکل بوده و غیر‌ممکن باشد. ما سعی خواهیم کرد بر اساس برخی از معیارهای ثابت دخیل در انتخاب مشتری، آنها را مورد بررسی قرار داده و نتیجه‌گیری لازم را انجام دهیم. بنابراین در ادامه به صورت مجزا به شرح ویژگی‌های برجسته این دو خواهیم پرداخت و ترجیحات مشتری و برتری هر کدام در فاکتورها را اعلام خواهیم نمود. در این مسیر جذاب با ما همراه باشید.

تفاوت‌های ویدئو پروژکتور اپسون و پاناسونیک

در مورد انواع مختلف دیتا پروژکتورهای ارائه شده توسط این شرکت‌ها به بازار، آن‌قدر تنوع و گوناگونی محصولات بالا است که سخت بتوان توصیه‌ای در مورد آنها به صورت دقیق انجام داد اما باید به صورت اکید به شما اعلام کنیم که در وهله اول به دنبال شناسایی محیط و خواسته‌های خود از باشید تا بتوانید از میان این گستردگی به یک نتیجه دلخواه دست پیدا کنید. هم‌چنین در مورد محدوده قیمتی و هزینه‌ای که می‌خواهید برای خرید یک پروژکتور انجام دهید، به جرات می‌توان ادعا کرد که هرنوع سلیقه و توانایی مالی می‌تواند در این محدوده قرار گیرد.

گاه به دلیل نوسانات وحشتناک بازار نمی‌توان به صورت قطعی و قبل از اقدام به خرید قیمت را دقیقا اعلام کرد اما باید توجه کنید که شما در صورت اقدام به خرید پروژکتور اطمینان داشته باشید که پاناسونیک و اپسون هر دو این خواسته را با یک قیمت منطقی پاسخ خواهند داد. در ادامه سعی می‌کنیم با بیان دقیق مشخصات دو مدل پروژکتور اپسون و پاناسونیک دید شفاف‌تری در مورد محصولات این دو برند بزرگ به شما بدهیم. با پروژکتوراستور همراه باشید. در مورد سایر ویژگی‌های این دیتا پروژکتور، باید به نوع سه بعدی بودن آن نیز اشاره کنیم. فناوری وایرلس داخلی درونی برای این سیستم تعبیه شده است و قابلیت استفاده از دانگل را در صورت تمایل کاربر به او می‌دهد.

اسپیکرهای داخلی این پروژکتور دو واتی بوده و صدای قابل‌قبولی را در اختیار شما قرار خواهد داد. توضیحات کاملی در مورد فواصل از پرده نمایش برای گرفتن اندازه تصاویر مشخص داده شده است که به طور مثال برای دریافت تصویری به اندازه 89 inch، باید فاصله 2.5 تا 3 متر را برای ویدیو پروژکتور و پرده نمایش در نظر گرفت. استفاده از ویدیو پروژکتور، در دفاتر کاری و خانه‌ها به سرعت در حال افزایش است. این مدل از اپسون برای کاربری در خانه تا کنفرانس مناسب است و می‌توان از آن به نسبت فضای کاری بالاترین بهره‌وری را دریافت کرد.

یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های این ویدئو پروژکتور دارا بودن تکنولوژی 3LCD است که سبب خروجی تصویر فوق العاده شفاف و روشن می‌شود. همچنین استفاده از روشنایی به اندازه 4000 لومن، تطبیق نور را از بین برده و در هر فضایی و با هر نوری می‌توان این شفافیت را مشاهده کرد. هم‌چنین این دیتا پروژکتور کاملا مقرون به‌صرفه است، این موضوع به دلیل عمر بالای لامپ تصویر است. لامپ 210 وات درونی این در حالت اقتصادی عملکرد بی‌نظیری دارد و تعداد ساعات مفید آن در واقع جزو بهترین گزینه‌های بازار است.

هم‌چنین در مورد وزن و ابعاد این پروژکتور در برابر امکانات ارائه شده آن، باید بگوییم که واقعا منطقی و قابل‌قبول است. وزن 2.5 کیلوگرمی، سبب می‌شود که تقریبا قابل‌حمل بوده و می‌توان آن را به هر فضای تجاری و آموزشی نیز انتقال داد .  بهترین ویدئو پروژکتور اپسون ، با کیفیت تصویر فوق‌العاده و امکانات منحصربه‌فرد، گزینه‌ی ایده‌آلی برای نمایش تصاویر و ویدئوها در محیط‌های مختلف می‌باشد. حداکثر اندازه تصویر در این ویدیو پروژکتور به میزان 320 اینچ می‌رسد و این یک انتخاب بسیار مناسب است.

زمانی این گزینه مناسب‌تر به نظر می‌رسد که بدانید با این سایز تصویر شما همچنان از کیفیت بی‌نظیر و وضوح بالا بهره خواهید برد و هیچ نیازی به تاریک کردن محیط نیز ندارید. در مورد فاکتور کنتراست باید بدانید که رنگ سیاه در بالاترین عمق و کیفیت خود قرار دارد و سایر رنگ‌ها نیز زنده بودن و شادابی خود را حفظ می‌کنند. از دیگر ویژگی‌های برتر این پروژکتور، قابلیت تنظیم زاویه و شکل توپر به صورت اتوماتیک است. هیچ نیازی به دست‌کاری نسبت‌های داخل منو ندارید و با تنظیم فواصل، به سرعت به بهترین نوع از زاویه و شکل دست پیدا خواهید کرد و هیچ خمیدگی و انحرافی نخواهید داشت.

اگر در مورد اطلاعی ندارید باید بدانید که رنگ سفید دخالتی در تشکیل رنگ‌ها نداشته و این سبب بالارفتن کیفیت رنگ‌ها و عدم نیاز به تنظیمات مربوط به روشنی و سفیدتر کردن تصویر است. بنابراین با استفاده از این تکنولوژی، تصاویر شفاف‌تری خواهید داشت و دست‌کاری تنظیمات اولیه آن تقریبا بدون دلیل است. این کیفیت از طریق به‌کارگیری سه پردازنده مجزا برای هر یک از رنگ‌های اصلی (قرمز، سبز، آبی) است و این ماندگاری کیفیت را برای تصاویر به همراه دارد. در پایان باید تعداد و انواع پورت‌های آن را کامل و متناسب با امکانات تعبیر کرد و اصولا تمامی نیازهای کاربر با آنها مرتفع می‌شوند.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا