علمی و پزشکی

پیگیری اجرای مصوبه خدمات دیابت شورای عالی بیمه

انجمن اطلاع رسانی دیابت از روند نظارت بر اجرای مصوبه سرویس دیابت شورای عالی بیمه خبر داد.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، پس از پیگیری کمیته مشترک حمایت از انجمن دیابت گابریک و انجمن دیابت ایران برای بازنگری در بسته خدمات بیمه دیابت و تدوین بیانیه ملی خودکنترلی قند خون، سرانجام در هشتاد و ششمین جلسه شورای عالی بیمه سلامت ، بیمه قرص های جدید کاهش قند خون خود پایش قند خون برای افراد مبتلا به دیابت نوع 1 و دیابت بارداری، جراحی چاقی و آموزش دیابت مورد تایید است.

با نظارت کمیته وکالت گابریک مشخص شد که این مصوبه از بهمن ماه سال گذشته در انتظار تصویب هیات وزیران و ابلاغ سازمان های بیمه گر بوده است به همین دلیل و با توجه به الزامات دفاعی. نشست خبری انجمن دیابت گابریک و انجمن دیابت ایران با حضور فارس، فنا، پناه نیوز، مجله درمان یاب، مجله پزشکان ایرانی و در تاریخ 23 تیر 1301 در مورد حقوق جامعه دیابتی کشور برگزار شد. اخبار دوشنبه داغی.

این نشست خبری با حضور دکتر علیرضا استقامی، رئیس هیئت مدیره انجمن اطلاع رسانی دیابت گابریک و دکتر کامران نیکوساخن، مدیر عامل انجمن دیابت ایران برگزار شد.

دکتر طسطامی ابتدا با اشاره به آمار بالای دیابت در کشور، فعالیت انجمن ها را در چارچوب ممیزی و اصلاح خدمات دیابت تحت پوشش بیمه برشمرد و تاکید کرد: بیش از چهار ماه از این آیین نامه می گذرد، اما هنوز این آیین نامه اجرایی نشده است. این آیین نامه باید به تصویب کمیته دولت برسد.

وی بر تسریع در روند اجرای این مصوبه تاکید کرد.

دکتر نیکوسخن در ادامه به جمعیت 150 هزار نفری مبتلا به دیابت نوع یک در ایران اشاره کرد و افزود: آموزش به بیماران دیابتی بسیار مهم است و آموزش جزء بیمه نیست که در این بسته بر این موضوع تاکید داریم. “

وی همچنین به لزوم کنترل روزانه قند خون افراد مبتلا به دیابت نوع یک و گرانی این تجهیزات اشاره کرد و گفت: تا پیش از این شرکت های بیمه بزرگ هیچ گونه بیمه ای برای اندازه گیری قند خون و نوار آن نداشتند.

دکتر. نیکوسخن افزود: دیابتی ها حداقل سه بار قند خون خود را آزمایش کنند اما هزینه بسته نوار تست قند خون بسیار بالاست.

در پایان دکتر استغامی و دکتر نیکوساخن تاکید کردند که تسریع در روند اخذ تاییدیه شورای عالی بیمه در کمیته دولتی گامی بزرگ و مثبت در جهت ارتقای سلامت جامعه خواهد بود.

بر اساس گزارش انجمن اطلاع رسانی دیابت، در ادامه این نشست و در پاسخ به سوالات خبرگزاری ها در خصوص مواردی از جمله لزوم استفاده از دستگاه های پایش مداوم قند خون (CGM) در کشور، نظارت و آرامش لازم است. پایین بازار واردات و تولید انسولین کشور، هزینه های تجهیزات کنترل قند خون، مشکلات مربوط به واردات فوری داروها و تجهیزات کنترل قند خون و چالش های ناشی از نسخه الکترونیکی برای پزشکان و بیماران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا