اقتصادی

چرا برنج ایرانی گران شده است؟

یکی از اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: افزایش قیمت برنج ایرانی در بازار ارتباط تنگاتنگی با افزایش هزینه های تولید برنج ندارد و این افزایش قیمت عمدتا به دلیل عدم وجود برنامه ویژه هنگام خرید است. و توزیع برنج خارجی “.

علیرضا نظری در گفت وگو با مجله تفریحی زیباروز ، با اشاره به افزایش قیمت برنج ایرانی و خارجی در کشور ، اظهار داشت: هر سال به جز تولید برنج داخلی ، محدودیت بالایی برای واردات برنج خارجی تعیین می شود. “مصوبه ای تصویب شد مبنی بر اینکه برنج خارجی نباید هنگام توزیع برنج ایرانی وارد بازار شود ، اما در مورد زمان خرید برنج خارجی و البته زمان توزیع آن در کشور اختلاف نظر وجود دارد.

نماینده خمینی گفت: به نظر می رسد زمان خرید برنج مشخص است ، یعنی اگر در زمان خاصی برنج خارجی نخریم ، در آینده دچار مشکل می شویم.

مقامات هنگام توزیع برنج خارجی به یاد خرید برنج افتادند

وی افزود: بهتر است برنج خارجی در زمان معینی خریداری شود ، اما توزیع این برنج باید با هماهنگی وزارت صنعت ، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی در فرصتی دیگر انجام شود تا بازار برنج ایران تحت تأثیر قرار نگیرد. برنج عملاً خریداری نمی شود. متأسفانه در زمان توزیع برنج خارجی به دستگاه های مسئول تذکر داده می شود و به دلیل کمبود برنج ، بازار برنج ما آشفته است.

افزایش بی رویه قیمت برنج ایرانی ربطی به افزایش هزینه های تولید برنج ندارد

یکی از اعضای کمیسیون کشاورزی ، منابع طبیعی و محیط زیست پارلمان از افزایش هزینه های تولید برنج خبر داد و گفت: این افزایش قیمت در روز مشخص است زیرا از یک سو قیمت ماشین آلات کشاورزی افزایش یافته و ارزش پول ملی افزایش یافته است. کاهش یافته است. “کالاهای موجود در کشور ثبات قیمتی ندارند مگر اینکه ارزش پول ملی افزایش یابد. کشاورزان یا کشاورزان بدون کشت باید متناسب با افزایش نیروی کار ، کود ، آفت کش ها ، آب و زمین قیمت برنج را افزایش دهند.

نظری گفت: افزایش بی رویه قیمت برنج ایرانی ربطی به افزایش هزینه های تولید برنج ندارد. دلیل اصلی گرانی برنج ، موضوع واردات است. کمیته کشاورزی مجلس با تعامل مناسب با وزیر جهاد کشاورزی و معاونین وی راه حلی ارائه می دهد و نتایج آن را در روزهای آینده به مردم اعلام می کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا