اقتصادی

چرخش ۱۸۰ درجه ای از خوش بینی به افزایش قیمت طلا

نظرسنجی های هفتگی کیت کونیوز نشان داده است که بازار طلا پس از ناتوانی در شکست طلا از مرز 1800 دلار ، به روند کوتاه مدت این فلز گرانبها شک دارد.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز ، تغییر جو در بین تحلیلگران وال استریت بیشتر قابل توجه بود. در نظرسنجی هفته گذشته ، همه تحلیلگران به افزایش قیمت طلا در آینده نزدیک رأی دادند. اما با توجه به اینکه طلا نتوانسته است بالاتر از 1800 دلار شکسته شود ، بسیاری انتظار دارند که طلا قبل از افزایش کمی مقوام شود.

آدام دکون ، استراتژیست بازار فارکس در Forex Live ، به کیتکونیوز گفت: “طلا پس از بازیابی 1675 دلار ، زیر 1800 دلار تازه می شود.”

در نظرسنجی این هفته کیت کونیوز از 17 تحلیلگر وال استریت ، 17 نفر شرکت کردند که هفت نفر از آنها 41 درصد به افزایش قیمت طلا رأی دادند و به همان تعداد نظر نداشتند. همزمان سه نفر کاهش 18 درصدی قیمت طلا را پیش بینی کردند.

در نظرسنجی آنلاین سرمایه گذاران خرده فروشی Kitconnews 850 نفر شرکت کردند که از این تعداد 575 (68٪) به افزایش قیمت ، 154 (28٪) به کاهش قیمت طلا رأی دادند ، در حالی که 121 (14٪) به نفع رأی دادند. آنها بی طرف بودند.

قیمت هر اونس طلا 4.20 دلار یا 0.2 درصد کاهش یافت و به 17777.80 دلار رسید. قیمت تجارت این بازار نیز در روز پنجشنبه 0.6 درصد کاهش یافت و در کل هفته 0.1 درصد افت داشت.

بازار طلا در طول هفته سعی کرد از مرز 1800 دلار عبور کند ، با این حال ، فلز گرانبها پس از انتشار آمار اقتصادی ، جمعه بهتر از حد انتظار به سد رسید. وزارت بازرگانی ایالات متحده گفت فروش خانه های جدید در ماه مارس از سال 2006 به بالاترین سطح رسیده است. پیش از این ، یک گزارش IHS Market نشان داده بود که خوش بینی در بخشهای خدمات و تولید به سطوح رکورد رسیده است.

به گفته برخی تحلیلگران ، در حالیکه سرمایه گذاران روی بهبودی قوی ایالات متحده تمرکز دارند ، این آمار می تواند قیمت طلا را در کوتاه مدت تحت فشار قرار دهد. با این وجود ، طلا در برابر فشارهای تورمی به عنوان یک دارایی بلند مدت با ارزش باقی می ماند.

کوین گرادی ، رئیس ققنوس گفت: “با داده های اقتصادی مطلوب اخیر ، اوضاع به نفع طلا نیست ، اما وقتی اوج رشد اقتصادی را می بینیم ، تورم افزایش خواهد یافت و این محرکی قوی برای افزایش قیمت طلا خواهد بود.” گرید در هفته جاری دید خنثی به روند قیمت طلا داشت.

برخی از تحلیلگران تمایلی به چشم پوشی از افزایش قیمت طلا ندارند. علی رغم افت قیمت ها در روز جمعه ، جیم ویکوف ، تحلیلگر ارشد کیتکو ، گفت: “طلا به روند صعودی خود ادامه می دهد. بازارهای طلا و نقره روند کوتاه مدت در نمودارهای روزانه دارند که نشان می دهد قیمت ها ثابت خواهند ماند یا افزایش خواهند یافت.

آدریان دی ، رئیس شرکت مدیریت دارایی گفت: “در حالی که انتظار می رود قیمت طلا در یک مسیر ثابت باشد ، او هنوز هم انتظار دارد که قیمت طلا در کوتاه مدت افزایش یابد.”

مارک چندلر ، مدیر اجرایی بانوک برن گلوبال فارکس ، به کیت کونیوز گفت: “مهمترین رویدادی که در این هفته بر طلا تأثیرگذار خواهد بود نشست بانک فدرال است و اگر فدرال رزرو اصرار به کاهش سیاست های پولی داشته باشد ، طلا بالای 1800 دلار خواهد بود.” او صعود خواهد کرد

با این حال ، همه تحلیلگران متقاعد نشده اند که یک اونس طلا آماده است تا قیمت بالاتر را بشکند و از مرز 1800 دلار بالاتر رود. دارین نیوزام ، رئیس تحلیل دیرین نیوزام ، پیش بینی می کند که قیمت طلا در کوتاه مدت حدود 1750 دلار پشتیبانی را امتحان کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا