علمی و پزشکی

چند توصیه برای ترغیب کودکان به شستن دست‌ها

در صورت شیوع ویروس کرونا ، شستن دستها اهمیت فزاینده ای پیدا می کند ، اما کودکان ممکن است در بزرگسالی به آن عادت نکنند و ترغیب آنها به شستن منظم دستها دشوار باشد.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز ، یکی از مهمترین راههای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا ، رعایت بهداشت فردی به ویژه شستن مکرر دستها و هر بار حداقل 20 ثانیه است.

چند نکته برای تشویق کودکان به شستن دستها

برای فرزند خود الگوی موثری باشید. اطمینان حاصل کنید که کودک خود را به انجام آن ترغیب می کنید. قبل از پختن غذا یا غذا خوردن دست های خود را بشویید حتماً پس از رفتن به دستشویی ، بازگشت از محل کار به خانه یا بازی دست های خود را بشویید.

صبور باشید: کودک طول می کشد تا به شستن دست ها و انجام صحیح آن عادت کند. در صورت لزوم حتما مصرف کنید.

هر زمان که نیاز به شستن دارد به او یادآوری کنید: کودکان آنها را کثیف می دانند و فقط در صورت وجود خاک ، گل و لای بر روی دست آنها می شستند. باید به آنها یادآوری شود که میکروبهای نامرئی را نیز از بین می برند.

نکات مهم در آموزش نحوه شستن دست به کودکان

اما چگونه می توان به کودکان یاد داد که دست خود را به درستی بشویند؟ در اینجا چند نکته مهم در این زمینه نقل شده است که از پایگاه استنفورد چایلدرن نقل شده است:

با صبر و حوصله برای فرزندان خود توضیح دهید که شستن دست به جلوگیری از بیماری آنها و بیمار شدن افراد دیگر کمک می کند. هیچ کس دوست ندارد بیمار شود یا از شخص دیگری بیمار شود. شستن دست ها می تواند از بروز این اتفاق جلوگیری کند.

به فرزندان خود بیاموزید قبل از غذا خوردن ، لمس چشم ، بینی و دهان یا لمس زخم آسیب دیده ، دست های خود را بشویند.

همچنین به خود یادآوری کنید که پس از استفاده از توالت ، بازی یا لمس حیوانات ، دست زدن به غذا یا دارو برای حیوانات خانگی ، بیرون رفتن ، بازی در فضای باز ، دست زدن به زباله ، دست زدن به پوشک کثیف دست های خود را بشویید. و نزدیک بودن به یک بیمار لازم است.

مراحل اصلی شستن دست چیست؟

همچنین مراحل زیر را برای شستشوی مناسب دست به فرزندان خود بیاموزید:

– دستان خود را با آب تمیز مرطوب کرده و روی آنها را با صابون یا مایع ظرفشویی بپوشانید.

دستان خود را بمالید تا زمانی که بتوانید آهنگ “تولدت مبارک” را دو بار در ذهن خود تکرار کنید. کف دست ، پشت دست و بین انگشتان را تمیز کنید. فراموش نکنید که ناخن های خود را نیز تمیز کنید. ناخن ها می توانند آلودگی و میکروب ها را حفظ کنند.

– دستان خود را زیر آب تمیز و روان قرار داده و آنها را مالش دهید تا کف کاملاً شسته شود.

دستان خود را چند بار تکان دهید تا قطرات آب از آن خارج نشود. سپس آنها را با یک حوله یا حوله کاغذی تمیز کاملا خشک کنید.

– اگر کودک شما کوچک است ، او را بردارید تا به او در سینک یا توالت حمام برسد. اگر کودک شما می تواند به تنهایی بایستد ، از صندلی ایمن برای دستیابی به شیر آب استفاده کنید.

اگر کودک را نمی توان بلند کرد و صندلی نزدیک شما نیست ، دستان او را با یک حوله کاغذی مرطوب و صابون پاک کنید. سپس کفها را با یک پارچه مرطوب دیگر پاک کنید. در آخر ، دستان او را با سومین دستمال کاغذی تمیز خشک کنید. پس از کمک به کودک در تمیز کردن دست ها ، دستان خود را بشویید.

همچنین ، ضد عفونی کننده دست وقتی دست ها کاملاً کثیف یا چرب هستند ، به خوبی کار نمی کند. صابون و آب بهترین گزینه هستند زیرا کثیفی ، چربی و میکروب ها را کاملاً از بین می برند. اما ضد عفونی کننده های دست وقتی که آب و صابون در دسترس نیست جایگزین خوبی است. از ضد عفونی کننده حاوی الکل با حداقل 60٪ الکل استفاده کنید.

حتماً در مورد مواد ضدعفونی کننده به کودک خود آموزش دهید و اگر کودک خردسال است ، حتماً به او کمک کنید تا به خودش آسیب نرساند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا