چگونه ترشی آلوچه درست کنیم؟

گوجه سبز برخلاف سایر ترشی ها میوه فصلی است و به همین دلیل یکی از انواع جدید و بسیار پرطرفدار ترشی ایرانی است که در فصل بهار یا تابستان تهیه می شود. این ترشی ها نه تنها بسیار خوشمزه هستند، بلکه برای سفره آرایی نیز مفید هستند. با مقدار مواد این دستور می توانید یک شیشه کوچک ترشی گوجه سبز تهیه کنید. اگر کم و بیش ترشی گوجه سبز می خواهید، فقط مواد بیشتری اضافه کنید یا آنها را خرد کنید. با ترش واش گیلان همراه باشید.
مواد 
2 شاخه ترخون

نمک فراوان
گوجه سبز 500 گرم

سرکه سفید کافی است

طرز تهیه ترشی آلوچه

مرحله 1: آماده سازی

برای تهیه ترشی گوجه سبز ابتدا ترخون را آبکش می کنیم و در الک می گذاریم تا آب اضافی آن کاملا گرفته شود و خشک شود. سپس گوجه سبز را تمیز می کنیم و در آبکش می گذاریم تا آب اضافی آنها گرفته شود و گوجه سبز را با دستمال تمیز آشپزخانه کاملا خشک می کنیم و در سینی می گذاریم تا 30 دقیقه در سینی بماند (لطفا نگذارید. آنها را در سینی) به طوری که اگر کمی رطوبت در آنها باقی ماند کاملاً از بین برود زیرا رطوبت باعث کپک زدن می شود.

2. مرحله دوم: مواد را مخلوط کنید

سپس گوجه سبز را در فنجان می ریزیم، ترخون را در کنار آنها می گذاریم، سپس گوجه و ترخون را اضافه می کنیم تا فنجان پر شود. (فقط برای این نوع ترشی ها از کاسه شیشه ای استفاده کنید.) سپس سرکه را با توجه به ظرفیت فنجان داخل کاسه بریزید و کمی نمک اضافه کنید و با هم مخلوط کنید.

3. مرحله سوم: تهیه گوجه سبز ترش

روی گوجه سبز میریزیم تا همه سرکه را بپوشاند و ترشی سبزیجات را به مدت 2 هفته در جای خشک و خنک میگذاریم تا آماده مصرف شود.

طرفداران دستور پخت ترشی گوجه فرنگی هجو

می توانید از ترکیب آب جوشیده و سرکه استفاده کنید.

آن را در جای تاریک و خنک نگهداری کنید، پس از دو هفته سوپ آماده است.

از گوجه سبز رسیده استفاده کنید

دکمه بازگشت به بالا