عمومی

چگونگی قبولی در آزمون آیین نامه اصلی

در ابتدای راه باید محدودیت هایی که در این آزمون بر سر راه هنرجویان قرار می گیرد را بهتر بشناسیم تا با مدیریت صحیح بتوانیم راه حل درستی داشته باشیم. برای کسب موفقیت در این آزمون در دست داشتن نمونه سؤالات آیین نامه اصلی و سؤال‌های مربوط به آیین نامه بخش فنی به صورت جداگانه می تواند کمک بزرگی به آزمونگر کند.

https://www.driveing.ir/blog/

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که هنوز قبل از آزمون مقدماتی قرار دارید و زمان کافی برای مطالعه دارید بهتر است با حذف بخش فنی، سؤال های مربوط به بخش مقدماتی و اصلی را به صورت یک جا تمرین کنید تا با این روش کارتان برای آزمون اصلی خیلی جلو بیفتد و تنها در زمان آزمون اصلی تمرکز خود را روی سؤالات فنی بگذارید. اما نه شاید جزء دسته دوم بودید و زمان شما محدود؛ در این صورت هر فردی با خود این تصور را دارد که شانس قبولی را از دست داده، ولی ما به شما می گوییم اصلاً این طور نیست! نگران نباشید. خیلی از هنرجویان در شرایطی کاملاً مشابه شما توانستند با کمی اعتماد به سؤالات ما و البته هوشمندی آزمون اصلی را با موفقیت پشت سر بگذرانند. نکته مهم در این زمان محدود شناختن شیوه درست مطالعه است.

بهترین راه دریافت گواهی نامه برای متقاضیان که دارای محدودیت زمانی هستند چیست؟

اگر هنوز هم موفق نشدید مطالعه کردن آیین نامه را آغاز کنید و زمان اندکی تا آزمون اصلی یا مقدماتی برایتان باقی مانده و متأسفانه از قبولی ناامید هستید باید به شما این مژده را بدهیم که هنوز شانس قبولی را از دست ندادید. در زمان و فرصت محدود پیش رو اصلاً لازم به مطالعه آیین نامه نیست. بهترین کاری که باید هر فرد با تدبیری انجام دهد دانلود کردن مجموعه نمونه سؤالات آیین نامه اصلی و سؤال های بخش فنی به صورت جداگانه از سایت است.

https://www.driveing.ir/shop/regulations/

چون قبلاً بخش سؤالات فنی را مطالعه نداشتید بهتر است اول به سراغ آن بروید. تعداد سؤالات این بخش خیلی کم است و با صرف دو ساعت زمان می توانید تعداد قابل توجهی از آن را پاسخ داده و تسلط کافی بر روی موضوع پیدا کنید.

افراد بالای 18 سال مجاز به دریافت گواهینامه هستند و افراد 17 سال، فقط در صورت داشتن همراه هنگام رانندگی، می توانند گواهینامه دریافت کنند. برای تعویض سردنده، راننده می بایست از کفش راحت استفاده کند. 2. در حین عبور از خط آهن می بایستی از تعویض دنده خودداری نمود. در صورتی که یک سال بگذرد و شما به هر دلیلی موفق به گذراندنِ دوره عملی نشوید، اصطلاحا کارنامه تان باطل می شود و باید از اول ثبت نام کنید.

قبولی در آزمون آییننامه 2 سال اعتبار دارد و تا دو سال فرصت دارید به هر تعداد که لازم است، در آزمون عملی شرکت کنید. ماده212ـ اشخاصی که به هر عنوان روی راههای عمومی کار میکنند، موظفند پیش از شروع به کار، علایم ایمنی عبور و مرور را بر اساس ضوابط و استانداردهای ایمنی در عملیات اجرایی راهها که بهتایید مسئولین مرتبط میرسد در محل نصب و همچنین لوازم کار، لباسهای کارگران و وسایلنقلیه خود را به علایم هشداردهنده مجهز نمایند. به طور کلی بر اساس قوانین راهنمایی و رانندگی، خودروها به سه دسته تقسیم می شوند. به جرات می توان حل نمونه سوالات آزمون آیین نامه از خواندن کتاب آیین نامه مهم تر است .

گرفتن گواهینامه

در واقع در مرحله ی اول بجای خواندن کتاب آیین نامه رانندگی نمونه سوالات آن را میخوانید و مطلب را یاد میگیرید و در مرحله ی دوم میزان یادگیری خودت را مورد آزمایش قرار میدهید. خیلی از هنرجویان بار اول در آزمون آیین نامه رد میشوند، این افراد با اینکه کل کتاب رو بارها و بارها خواندهاند اما یک راهکار خیلی بهتر هم برایشان وجود دارد. سالها تجربه در کنار آموزشهای مداوم به هنرجویان توسط افسران و مربیان با تجربه به ما در جمع آوری بالاترین کیفیت نمونه سوالات آیین نامه رانندگی کمک کرده است.

همان گونه که میدانید قبولی در امتحان آیین نامه راهنمایی و رانندگی میتواند کار مشکلی باشد و گاهی چندین بار باید در آن شرکت کنید پس این تصمیم را گرفتیم که نمونه سوالات امتحان آیین نامه رانندگی رایگان را در اختیار شما بگذاریم تا با خواندن آنها با ازمون آیین نامه رانندگی اشنا شوید . ماده187ـ درهای وسایل نقلیه در حال حرکت باید به طور کامل بسته باشد و باز کردن آنها پیش از توقف کامل مجاز نیست.

ماده192ـ عبور وسایل نقلیه از پیادهروها و توقف آنها روی پیادهرو ممنوع است. ماده196ـ رانندگان اینگونه وسایل نقلیه موظفند هنگامی که عبور آنها از تقاطع راهآهن مجاز است پیش از رسیدن به آن توقف کامل کنند و پس از دیدن دوطرف و اطمینان از نبودن خطر احتمالی از آنجا بگذرند.

ماده195ـ عبور وسایل نقلیه سنگین که حداکثر سرعت آنها از 15 کیلومتر در ساعت تجاوز نمیکند مانند تراکتورهای زنجیری و غلطکهای جادهکوبی و غیره باید پیش از رسیدن آنها به اولین پست راهآهن یا ایستگاه، خبر داده شود تا تدارک احتیاطی لازم برای عبور بیخطر آنها از تقاطع راهآهن فراهم گردد.

 اما گرفتن گواهینامه این وسایل نقلیه مراحل مختلفی دارد و برای رسیدن به بالاترین سطح حتما باید دو سطح ابتدایی را پیمود. در مواقعی که وسیلهی نقلیهای از روبروی وسیلهی نقلیه دیگری در جهت مخالف حرکت میکند راننده هر یک از آنها بایستی حتیال مقدور در طرف راست خود حرکت نمایند و مخصوصاً در راههایی که از هر طرف فقط یک وسیله نقلیه میتواند عبور کند رانندگان باید سعی نمایند که در هنگام عبور فاصلهی کافی بین دو وسیله وجود داشته باشد.

استفاده از بوق برای مقاصدی مانند صدا زدن افراد، جلب توجه مسافر، اعلام حضور و باز کردن درب منزل، خداحافظی و مانند آنها ممنوع است. هنگام برف و یخبندان و بهطور کلی در صورت اعلام مقامات مرتبط و یا مأموران راهنمایی و رانندگی و یا پلیس راه، رانندگی با وسیلهنقلیهای که چرخهای آن به زنجیر و یا لاستیک یخشکن مجهز نباشد، ممنوع است. ماده188ـ اتومبیلهای مدارس تنها هنگام سوار و پیاده کردن دانشآموزان حق استفاده از علایم دیداری یاد شده در ماده (60) را دارند.

سوالات ایین نامه رانندگی

ماده205ـ هیچکس حق ندارد در حالی که سوار دوچرخه یا کفشهای چرخدار یا سه چـرخههای بدون رکـاب مانند اسکـیت و اسکوتر یا اتومبیلهای اسباببازی است به وسایل نقلیه در حال حرکت تکیه نماید و آنها را وسیله حرکت خود یا حرکت وسیلهای که بر آن سوار است قرار دهد. ماده199ـ هیچکس حق ندارد به شخصی که گواهینامه رانندگی ندارد اجازه رانندگی با وسیلهنقلیه خود را بدهد. ماده217ـ رانندگانی که دچار معلولیت و یا ناشنوایی هستند باید با علامت ویژهای که روی شیشه عقب وسیله نقلیه الصاق میشود، دیگر رانندگان را از وضعیت خود آگاه سازند تا رانندگان با دیدن آن علامت، علاوه بر رعایت مقررات این آییننامه، احتیاط لازم را بنمایند.

ماده206ـ ریختن شیشه، بطری، میخ، سیم، حلبی، مایعات لزج و چرب، نخالههای ساختمانی و زباله، مصالح ساختمانی، شستشوی وسایل نقلیه، ایجاد موانع و بهطور کلی هر عملی که باعث سد راه و ایجاد خطر و انحراف وسایلنقلیه از مسیر حرکت باشد بر روی راهها، شانه جادهها و حریم قانونی آنها ممنوع است. ماده194ـ راندن و یا حرکت با اسکیت و اسکوتر و مانند آنها در معابر عمومی ممنوع است، مگر در مسیرهایی که از سوی راهنمایی و رانندگی با نصب تابلو ویژه، مجاز اعلام شده باشد.

هوشمندانه ترین راه این است که زمان را به هیچ وجه هدر ندهید. سؤال به سؤال با دقت پیش بروید و طبق اطلاعات قبلی خود و چیزی که در متن سؤالات از شما خواسته شده آن را پاسخ دهید، بعد از هر ۱۰ سؤال پاسخ نامه خود را بررسی کنید و روی آن دسته از سؤالاتی که اشتباه پاسخ دادید یک علامت بزنید. پس از پایان پاسخ دادن به سؤالات آیین نامه اصلی مسلماً بخش فنی دارای استرس کمتری است، زیرا حداقل از کلیت تمام مطالب آگاهی پیدا کرده اید.

درایوینگ

https://www.driveing.ir

دکمه بازگشت به بالا