علمی و پزشکی

کارمند روسی شرکت تسلا را نجات داد

در اوایل هفته جاری ، FBI یک جوان 27 ساله روسی را دستگیر کرد که گفته می شود سعی کرده است از آن بهره برداری کند فدیه نرم افزار به یک شرکت فناوری در ایالات متحده حمله کنید. طبق اطلاعات ارائه شده توسط FBI به کاربران ، شرکت تسلا بود. در بیانیه وزارت دادگستری آمریکا آمده است که ایگور ایگوروویچ کریچکو 27 ساله در ماه جولای وارد ایالات متحده شد و با یک کارمند روسی در تسلا در تماس بود.

این کارمند که ویزای اقامت آمریکا نداشت ، در کارخانه Tesla Gigafactory در نوادا کار می کرد. بعد از ملاقات هر دو ، کریکو درخواست معامله کرد. وی در ازای آلوده کردن رایانه های تسلا به باج افزار موجود ، یک میلیون دلار به این کارمند پیشنهاد داد.

هدف اصلی کریچکا استخراج اطلاعات کامل تسلا و در صورت عدم پرداخت مبلغ درخواستی از این شرکت ، ارائه کلیه داده های بدست آمده در اختیار کاربران فضای مجازی بود. این شرکت با FBI تماس گرفت. پس از این مشکلات ، FBI موفق شد کریچکو را هنگام تلاش برای ترک ایالات متحده دستگیر کند.

حمله سایبری به تسلا

شیوع اخاذی شرکت ها در ایالات متحده

ماموران اف بی آی گفتند که کریچکو قبلاً به شرکت های مختلف حمله کرده است ، اما اسامی این شرکت ها را ذکر نکرده است. طبق اطلاعات منتشر شده توسط FBI ، شرکت دیگری نیز به همین ترتیب حمله کرده و 4.5 میلیون دلار برای جلب رضایت کریچکا ، کلاهبردار روسی پرداخت کرده است. اگر کارمند تسلا روسی اطلاعات لازم را به این شرکت ارائه نمی داد ، سرنوشت مشابهی برای ابرقدرت دنیای وسایل نقلیه الکتریکی رقم می خورد.

حملات سایبری با استفاده از باج افزار در ایالات متحده امری رایج است ، زیرا کمپانی هایی مانند کارناوال و گارمین اوایل ماه جاری این تجربه را داشتند. تراولکس همچنین 2.3 میلیون دلار به هکرها پرداخت کرد تا از درز اطلاعات آنها جلوگیری کند. براساس FBI ، مناطقی مانند آتلانتا ، بالتیمور و نیواورلئان اخیراً بیشترین حملات سایبری را داشته اند.

2323

دکمه بازگشت به بالا