اقتصادیعمومیکسب و کار ایرانی

کاغذ نکشیدن پرینتر و یا کشیدن همزمان دو کاغذ

مشکل گیر کردن کاغذ در پرینتر

Error : Paper jam Error

پرینتر لیزری ارزان: مشکل گیر کردن کاغذ در پرینتر تقریبا در بین همه پرینترها مشترک است و اگر شما هم پرینتر دارید دیر یا زود با این مشکل مواجه خواهید شد. این مشکل دلایل مختلفی دارد که موجب گیر کردن کاغذ در پرینتر می شود. و شما می توانید با آگاهی لازم در این زمینه مشکل بوجد آمده را رفع نمایید.

چرا چاپگر کوچک چاپ می کند |سپریشن پد سامسونگ

انتخاب بهترین کاغذ برای استفاده در پرینتر

زمانیکه دستور چاپ ارسال می شود پرینتر شروع به کار کرده و سعی میکند پس از لوود کردن اطلاعات، شروع به کشیدن کاغذ به درون پرینتر کند. در این میان تعداد چرخ دنده و غلطک این روند را انجام خواهند داد و طبیعی است هر گونه اختلال در مسیر کار آنها می تواند موجب گیر کردن کاغذ در درون دستگاه چاپگر شود البته این در صورتیست که از کاغذ استاندارد استفاده کرده باشیم وگرنه استفاده از کاغذ غیر استاندارد خود، یکی از دلایل گیر کردن کاغذ درون دستگاه پرینتر می باشد.
در هنگام گیر کردن کاغذ در پرینتر، دستگاه خطایی با عنوان Paper Jam صادر میکند تا ما متوجه شویم که چه مشکلی بوجود آمده است.

 چگونه مشکل گیر کردن کاغذ در پرینتر را رفع نماییم؟

اولین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشیم این است که حتما از کاغذ استاندارد استفاده کنیم. البته در این مورد شاید کمتر به چشم بخورد اما در پرینترهای جوهر افشان، زمانیکه کاغذ غیر استاندارد استفاده میشود به دلیل عدم تطابق جنس غلطک و کاغذ مورد استفاده، گاهی مشاهده میشود که پرینتر قادر به کشیدن کاغذ نیست و یا کاغذ در بین راه گیر میکند.
پس حتما از کاغذهای استاندارد و مرغوب استفاده کنید تا علاوه بر عدم مواجه شدن با گیر کردن کاغذ، به طولانی تر شدن عمر قطعات پرینتر کمک کرده باشید.

کاغذهای مرغوب ، پرز کمتری بر روی سطح خود دارند و بافت آنها یکنواخت است که همین موضوع باعث طولانی تر شدن عمر سایر قطعات نیز خواهد شد.

با وجود رعایت مورد ذکر شده در بالا ما به شما پیشنهاد میکنید که هر چند وقت یک بار پرینتر خود را توسط متخصصین پرینتر، سرویس کنید تا از بروز مشکلات جدی خودداری کرده باشید. هر چند شاید هزینه اندکی برای شما داشته باشد اما سرویس به موقع پرینتر، موجب می شود علاوه بر جلوگیری از بروز مشکلات جدی، در وسط کار شما دیگر با مشکل مواجه نخواهید شد و کار پرینت شما نیمه تمام نخواهد ماند و این کار شاید موجب صرفه جویی وقت و انرژی شما شود.

کاغذ باید حتما به شکل صحیح در مخزن ورودی قرار گرفته باشد تا به صورت کج و اریب وارد دستگاه چاپ نشود. ضامن های نگهدارنده کاغذ که بر روی مخزن وجود دارد، حالت تنظیم شوندگی دارد و با توجه به سایز کاغذ قابل تنظیم می باشد پس دقت داشته باشید که حتما ضامن نگهدارنده کاغذ با توجه به سایز کاغذی که استفاده می کنید تنظیم شده باشد.

حتما از کاغذهای صاف استفاده کنید و هرگز از کاغذهایی که سوزن منگنه چسب یا هر گونه شی خارجی به آن چسبیده باشه استفاده نکنید و همچنین از قرار دادن کاغذهای مچاله شده در پرینتر هم حتما خودداری کنید چون علاوه بر گیر کردن کاغذ می تواند به بسیاری از قطعات پرینتر آسیب وارد نماید.
برخی اوقات پرینتر ، به صورت همزمان چند کاغذ را به درون پرینتر می کشد در این مواقع به نظر می رسید که پرینتر دچار خرابی شده است و باید آنرا به یک متخصص تعمیر پرینتر نشان دهید تا با تشخیص درست اقدام به تعمیر و رفع مشکل پرینتر نماید.

با پیشرفت تکنولوژی پرینتر، روند چاپ مرحله به مرحله با سنسورهای مختلف توسط پرینتر رصد شده و در صورت بروز هر گونه مشکل با اعلان پیام همان مشکل به کاربر کمک میکند تا بفهمد دقیقا چه مشکلی پیش آمده است. در هنگام بروز مشکل گیر کردن کاغذبا ارور، نشان می دهد که کاغذ در کجای پرینتر گیر کرده است.

یکی دیگر از دلایل مهم گیر کردن کاغذ درون پرینتر، مشکل در قسمت غلطکها و یا پد کاغذ کش پرینتر می باشد که در این مواقع حتما باید توسط متخصصین تعمیر پرینتر چک شده و قطعات خراب تعویض گردد و پس از تعمیر، پرینتر مجددا مورد استفاده قرار گیرد.

 نکتهدر هنگام بروز مشکل گیر کردن کاغذ چانچه چند بار به صورت متوالی اتفاق افتاد حتما اقدام به رفع مشکل نمایید. جهت رفع این مشکل حتما از متخصص با تجربه در این زمینه استفاده کنید تا از وارد شدن مشکلات جدی تر به دستگاه چاپگرتان جلوگیری شود.

ناخوانا بودن صفحه چاپ شده ( تار بودن)

Printed Pages are Fade
یکی از مشکلات متداول در پرینترها چاپ به صورت ناخوانا و یا در اصلاح تار بودن است. به این صورت که تمام صفحه تا قسمتی از صفحه به صورت تار و ناخوانا چاپ می شود. در این مواقع در صورتی که اطلاعات کافی در این باره داشته باشید می توانید با اقدام به موقع و هوشمندانه نسبت به رفع اولیه مشکل بوجود آمده باعث جلوگیری از ایجاد خسارت های بیشتر در دستگاه پرینترتان شوید.
با رفع اولیه مشکل هم میتوانید کیفیت چاپ مناسبی داشته باشید اما بهتر است دستگاه پرینترتان توسط متخصص تعمیر پرینتر یک بار سرویس شود.

چک کردن وضعیت کارتریج

اولین چیزی که در هنگام بروز مشکل ناخوانا بودن چاپ باید چک شود وضعیت است.
معمولا زمانیه که تونر کارتریج در حال تمام شدن است صفحه های چاپ شده به صورت کمرنگ و ناخوانا و یا کمرنگ / پرنگ ( چاپ غیر یکنواخت) چاپ می شوند در واقع پودر و یا همان تونر ه دلیل اینکه کم شده است به مقدار کافی بر روی درام قرار نمیگیرد و چاپ به صورت کمرنگ، تار، ناخوانا و با کیفیت پایین صورت میگیرد.
در این مواقع اگر نیاز ضروری به چاپ چند صفحه دارید میتوانید به صورت موقتی به شگل ساده این مشکل را رفع کنید. به این صورت که کارتریح را از پرینتر بیرون می آورید و کمی آن را تکان میدهید تا تونری که داخل کارتریج است جابجا شود پس از تکان دادن میتوانید آنرا سر جای خودش در پرینتر قرار دهید و مجددا اقدام به چاپ کنید با این روش میتوانید تعدادی برگ دیگر چاپ کنید و مشکلتان را به صورت موقتی حل نمایید و سپس کارتریج را جهت به مرکز تعمیر پرینتر ببرید تا کارتریج شما را شارژ نمایند.

چرا برخی از پرینت ها کمرنگ میشود؟

 یکی از قابلیت های که پرینترهای hp‌ دارد قابلیت چاپ اقتصادی Economode می باشد. در این حالت می توانید تنظیمات پرینتر را بر روی حالت اقتصادی قرار دهید  تا از تونر کمتری برای چاپ استفاده شود.
بدیهی ست در این مورد چاپ به صورت کمی کمرنگتر انجام خواهد شد. پس در هنگامی که چاپگر شما کمرنگ چاپ میکند باید تنظیمات پرینتر را چک کنید تا مطمئن شوید قبلا تنظیمات پرینتر بر روی چاپ اقتصادی نبوده است و چنانچه تنظیمات بر روی چاپ اقتصادی بود ، از این حالت خارج کنید و مجددا اقدام به چاپ کنید.
اگر کیفیت چاپ پایین است بهتر است حالت پرینت را از Economode خارج کرده و آن را بر روی حالت Higher Quality  قرار دهید.

 چاپ سایه دار و با چاپ به صورت تکرار شده

Ghosting
شاید شما هم با این مشکل مواجه شده باشید که صفجه چاپ شده به صورت سایه دار چاپ شده است گویی مطالب چند بار روی هم چاپ شده است.

چرا پرینت ها به صورت سایه دار و یا تکراری بر روی هم می شوند؟

دلایل متعددی برای این مشکل وجود دارد.
یکی از دلایل این موضوع می تواند بروز مشکل در قسمت پاور و یا های ولتاژ (High Voltage) باشد در این مواقع پاور به درستی عمل نمیکند و پودر منتقل شده به درام به صورت کامل بر روی کاغذ قرار نمیگیرد و با چرخش مجددا درام یک کپی کمرنگ از تونر به جای مانده بر روی درام ، بر روی کاغذ قرار میگیرد.
دلیل دیگری که میتواند باعث بروز این مشکل شود میتواند استفاده از کارتریج های نا مرغوب باشد
کارتریج های نا مرغوب به دلیل کیفیت پایینی که دارن شاید ارزانتر از کارتریج های اصلی باشند اما به دلیل خرابی قطعات داخلی آنها در نهایت هزینه بیشتری نسبت به کارتریج اصلی برای ما در بر خواهند داشت.

نکتهکارتریج ها دارای عمر مشخص و تعداد پرینت مشخصی هستند که در مواردی که از کارتریج های غیر اصلی استفاده می شود تعداد پرینت ها به مقدار قابل توجهی کمتر از کارتریج اصلی می باشد.

دلیل دیگر چاپ به صورت سایه یا تکرار میتواند از عدم کارکرد صحیح فیوز و خراب شدن قطعات آن باشد.

چرامطالب چاپ شده بر روی کاغذ پاک میشوند؟

Toner does not stay on the paper

برخی اوقات بعد از چاپ یک برگه وقتی دستتان را بر روی صفحه چاپ شده می کشید می توانید به راحتی آن را پاک کنید.
در این مواقع باید بدانیم مشکل از فیوزر دستگاه پرینتر می باشد و باید آن را تعویض و یا تعمیر نماییم. مشکل پاک شدن صفحه چاپ شده در واقع به این دلیل است که هات رل خوبی عمل نمیکند و تونری که بر روی کاغذ قرار داده شده است باید در حالت فشار حرارت غیر مستقیم ببینید تا به کاغذ بچسبد و زمانیکه که این عمل به خوبی اتفاق نمی افتد تونری که توسط درام بر روی کاغذ قرار داده شده به کاغذ نمیچسبد و پس از بیرون آمدن کاغذ از پرینتر با یک دست کشیدن ساده مطالب پاک میشود.
مسئله دیگری که میتواند باعث بروز همچین مشکلی شود ، میتواند از تونر غیر استاندارد و نامرغوب باشد. و همچنین در صورتی که تونر درون کارتریح به دلیل استفاده نکردن فاسد شده باشد می تواند باعث بروز همچین مشکلی شود.

برخی از افراد سودجو با ارائه قیمت های ارزانتر در شارژ پرینتر ادعای قدرت بالا در رقابت میکنند اما در واقع آنها از تونرهای بی کیفیت ارزان برای شارژ کارتریج استفاده میکنند و در واقع از اعتماد مشتری سوئ استفاده میکنند پس بهتر است برای شارژ کارتریج پرینترنتان به مراکزی که داریا سابقه و تجربه هستند مراجعه نمایید.

 پیام خطای 50/4 چیست؟

50.4 error message

در پرینترهای نسل جدید خطای شماره 50.4 نشان دهنده وجود مشکل در قسمت برق ورودی و ایرادهای مربوط به آن می باشد.

نکتهاگر از هرگونه کابل واسط (به جز کابل برق پرینتر) جهت برق رسانی به پرینتر استفاده میکنید در اولین مرحله این کابل را حذف نموده و پرینتر را مستقیما به پریز برق بزنید سپس چک کنید ببینید مشکل رفع شده است یا نه.

پرینترتان را مستقیما به UPS  ( دستگاه برق اضطراری ) متصل نکنید چرا که پرینتر در زمان انجام پرینتر برق بیشتری مصرف میکند و این امر میتواند باعث آسیب دیدن UPS شود  و موجب بروز خطای شماره 50.4 گردد پس برای جلوگیری از خرابی UPS از اتصال پرینتر به UPS خودداری کنید.

اگر پرینتر را مستقیما به پریز متصل کردید و همچنان ارور 50.4 برطرف نشد حتما در اولین فرصت پرینرتان را به یک متخصص تعمیر پرینتر نشان دهید تا مشکل بوجود آمده را بررسی و برطرف کند

درایور پرینتر بر روی سیستم نصب نیست

Can’t find a driver for printer
همواره سیستم عامل جدیدی برای کامپیوترها ارائه می شود و شرکت HP  نیز درایور متناسب با آن سیستم عامل را ارائه میکند که باید حتما درایور مخص سیستم عاملی که از آن استفاده میکنیم را نصب نماییم.
گاهی اتفاق می افتد که با آپدیت سیستم عامل، درایور قبلی غیر قابل استفاده می شود که باید آپدیت درایور پرینتر را از سایت شرکت ارائه دهنده دریافت نماییم و بر روی سیستم عامل کامپیوترمان نصب کنیم.

 چرا درایور پرینتر نصب نمیشود؟

بسیاری از پرینترهای hp توسط سیستم عامل ویندوز به سادگی شناخته شده و به دلیل توافقات بین شرکت اچ پی و مایکروسافت حتی بدون نیاز به نصب درایور توسط ویندوز به صورت پیش فرض قابل استفاده خواهند بود اما برخی از پرینترهای HP به دلایل مختلف از جمله چندکاره بودن و … از طرف سیستم عامل ویندوز قابل شناسایی نیست و باید درایور آن نصب شود برای این منظور بهتر است با مراجعه به وب سایت شرکت HP‌ درایور مخصوص دستگاهتان را دانلود و بر روی سیستم عاملتان نصب نمایید.

دکمه بازگشت به بالا