عمومیکسب و کار ایرانی

کاهش هزینه چاپ با ۱۲ روش بدون شک موثر!

20 استراتژی کاهش هزینه

  1. از VoIP استفاده کنید. پروتکل صوتی از طریق اینترنت، مانند اسکایپ، به شما امکان می دهد مکالمات تلفنی و یا ویدیویی را به صورت رایگان برای سایر کاربران VoIP انجام دهید و به کاهش هزینه های کسب و کارتان کمک نمایید.
  2. فکس نکنید. فکس نه تنها هزینه های خط تلفن را در پی دارد، بلکه هزینه کاغذ و جوهر را نیز شامل می شود. در عوض، اسناد را اسکن کرده و از طریق ایمیل ارسال کنید. در صورت امکان، از امضاهای دیجیتالی استفاده کنید تا برای امضای اسناد مجبور به چاپ نباشید.

بیشتر بخوانید:

  1. از کارتریج های جوهر چاپگر بازیافتی استفاده کنید. اگر زیاد چاپ کنید هزینه جوهر می تواند برایتان زیاد تمام شود. با خرید کارتریج جوهر بازیافتی می توانید پس انداز کنید. به جز اسنادی که می خواهید از کیفیت بالایی برخوردار باشند، باقی را با وضوح پایین چاپ کنید.
  2. از کاغذ باطله استفاده کنید. حتی در دنیای دیجیتال، مشاغل می توانند مقادیر زیادی کاغذ تولید کنند. برخی از راه های جلوگیری از ضایعات کاغذ در راستای کاهش هزینه ها مواردی از جمله چاپ در هر دو طرف و استفاده مجدد از کاغذ، به عنوان مثال، قسمت پشتی کاغذ استفاده شده می باشد.
  3. تمام وسایل خود را سالم نگهداری کنید. در حالی که به نظر می رسد رایانه ها و سایر دستگاه های الکترونیکی به سرعت از رده خارج می شوند، اما با نگهداری مناسب می توانند مدت زیادی دوام بیاورند. از سیستم های امنیتی استفاده کنید تا رایانه خود را بدون ویروس نگه دارید و به طور مرتب پاکسازی پرونده و پاکسازی سیستم را انجام دهید. اجازه ندهید که گرد و غبار جمع شود و از غذا خوردن در کنار تجهیزات الکترونیکی خود اجتناب کنید.
  4. فناوری های کم مصرف را خریداری کنید تا به کاهش هزینه هایتان کمک کند. اگر مجبور به خرید تجهیزات جدید هستید، در گزینه های سبز و کم مصرف سرمایه گذاری کنید که در طولانی مدت باعث صرفه جویی در هزینه های انرژی شما می شود. به علاوه، خرید تجهیزات کم مصرف می تواند مزایای مالیاتی نیز داشته باشد.
  5. هزینه های سفر را کاهش دهید. فقط در صورت لزوم سفر کنید و مقرون به صرفه ترین گزینه ها را انتخاب کنید. به عنوان مثال اگربخواهیم هزینه بنزین، فرسودگی ماشین و هزینه اضافی هتل را برای سفرهایی که دورتر از آنند که بتواند در یک روز به آنجا سفر کرد، در نظر بگیریم، سفر کردن با قطار یا هواپیما ممکن است ارزان تر از رانندگی کردن باشد. وعده ها و میان وعده ها را بسته بندی کنید تا از خوردن غذا در رستوران خودداری کنید.

بیشتر بخوانید:

  1. هاست وب ارزان و در عین حال قابل اطمینان پیدا کنید. وب سایت شما یکی از مواردی است که نمی توانید از آن صرف نظر کنید، مخصوصاً اگر معاملات بازاریابی و تجاری شما بیشتر از طریق وب سایت شما انجام می شود. راه حل این موضوع این است که یک هاست وب ارزان قیمت پیدا کنید.
  2. برای وب سایت خود از یک پلت فرم مدیریت محتوا (برای مثال وردپرس) استفاده کنید. در حالی که طراحی وب سایت یک روش عالی برای جدا شدن از دیگران است، ایجاد آن می تواند هزینه داشته باشد و نگهداری آن نیز زمانبر است. یک سیستم عامل مدیریت محتوا قابلیت های متنوعی را برای شخصی سازی وب سایت شما ارائه می دهد.
  3. پروژه های وقت گیر را برون سپاری کنید. بله، استخدام نیروی کمکی هزینه بالایی دارد، اما در طولانی مدت می تواند باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما شود، خصوصاً اگر در پروژه ای که باید انجام شود آگاه یا ماهر نیستید. اگر وقت شما هر ساعت 50 دلار ارزش دارد، استخدام یک دستیار مجازی یا فریلنسر با 10 یا 20 دلار در ساعت برای انجام کارهای معمول مقرون به صرفه تر است، بدین صورت شما زمان کافی در اختیار دارید تا روی درآمدزایی تمرکز کنید.
  4. ارزان بخرید. این قانون برای همه چیز نیست. مواردی وجود دارد که شما به اندازه ای که پرداخت می کنید، دریافت می نمایید. اما برای مواردی مانند لوازم اداری، اقلام کم هزینه تر را خریداری کنید و از برنامه های پاداش، تخفیف یا کوپن استفاده نمایید.
  5. از استراتژی های بازاریابی رایگان یا کم هزینه استفاده کنید. امروزه، موثرترین بازاریابی اطلاعاتی را در اختیار بازار هدف شما قرار می دهد. این بدان معنا نیست که تبلیغات موثر نمی باشد، اما اغلب نادیده گرفته می شود. ویدئوها، مقالات، شبکه های اجتماعی و سایر استراتژی های بازاریابی رایگان و کم هزینه معمولاً مثرتر هستند.
  6. بهترین قیمت های بیمه را خریداری کنید. از نماینده بیمه خود بپرسید که آیا کسب وکار شما تحت پوشش بیمه قرار دارد یا نه.شما نه تنها نیاز به پوشش دفتر خود دارید، بلکه بسته به نوع کسب و کاری که دارید ممکن است به بیمه مسئولیت اضافی نیز احتیاج داشته باشید. تحقیق کنید و بهترین نرخ ها را پیدا کنید. فراموش نکنید که بسیاری از انجمن های حرفه ای و تجاری تخفیف های بیمه ای (و سایر موارد) را ارائه می دهند.
  7. سوابق عالی داشته باشید و تمام کسر مالیات مجاز را انجام دهید. مشاغل خانگی گزینه های کسر قانونی بسیاری دارند. اگر نگران آن هستید، از یک نرم افزار مالیاتی استفاده کنید که بتواند شما را در کسر هزینه ها راهنمایی کند. یا یک حسابدار استخدام کنید. غالباً یک متخصص مالیات می تواند به اندازه کافی پس انداز کند تا بتواند هزینه کارمزد خود یا بیشتر را تأمین کند.
  8. قبض های خود را به موقع پرداخت کنید و از هزینه اضافه تاخیر در پرداخت خودداری کنید. شما می توانید از جریمه تاخیر در پرداخت و هزینه هایی که بابت پرداخت خارج از موعد مقرر می باشد، خود داری کرده و به کاهش هزینه هایتان کمک نمایید. همچنین در بسیاری از موارد پرداخت به موقع می تواند با تخفیف ها و پاداش هایی همراه باشد. بنابراین همیشه تلاش کنید تا قبوض را در اسرع وقت پرداخت نمایید.
  9. از آنچه به دست آورده اید یا خریداری کرده اید، استفاده کنید. این امر خصوصاً در مورد مبلمان اداری بیشتر صدق می کند. میز فانتزی U شکل در فروشگاه های اداری ممکن است زیبا به نظر برسد، اما استفاده از میز دیگری که در حال حاضر دارید یا بازدید از فروشگاه های فروش محلی برای میزهای کارکرده ارزان تر و به همان نسبت کاربردی است.
  10. از عمده فروشی ها خرید کنید و از آنها تخفیف شغلی بخواهید. اینکار برای اقلام عمده، می تواند در طولانی مدت به شما در کاهش هزینه ها کمک کند.

بیشتر بخوانید:

  1. پرداخت قبوض بصورت آنلاین. اکثر بانک ها به شما امکان می دهند قبوض را بصورت آنلاین پرداخت کنید. با این کار در وقت و هزینه لازم برای نوشتن چک، پاکت و استفاده از تمبر و رفت و آمد به بانک صرفه جویی می کنید.
  2. درباره همه چیز مذاکره کنید. درخواست تخفیف هیچ ایرادی ندارد و می تواند در هزینه های شما صرفه جویی کند. اگر مشتری دائمی باشید، بسیاری از فروشندگان مایلند نرخ خود را کاهش دهند.
  3. محصولات و خدماتی عالی ارائه دهید. موثرترین و رایگان ترین راه برای فروش بیشتر این است که به مخاطبان و مشتریان فعلی خود نشان دهید که چقدر شما عالی هستید. با انجام وعده خود و ارائه خدمات سریع و موثر به مشتری، مخاطبان خود را راضی نگه دارید. بسیاری از صاحبان مشاغل مبتنی بر خدمات موفق هیچ بازاریابی ‌ای فراتر از شبکه های اجتماعی انجام نمی دهند زیرا مشتریان فعلیشان، آنها را بر سایرین ترجیح می دهند.

شما می توانید برای دریافت مشاوره‌ی بیشتر با گروه مشاورین پاوینو از طریق لینک زیر در ارتباط باشید. مهم نیست کسب و کاری بزرگ یا کوچک دارید، پاوینو در راه رسیدن به موفقیت، رشد فروش و کاهش هزینه ها در کنارتان خواهد بود. : «هر ریالی که از راه فروش به دست می‌آورید، درصد کمی سود نصیب‌تان می‌کند؛ اما هر ریالی که پس‌انداز می‌کنید سود خالص است»؛ این جمله وسوسه‌برانگیز سرآغاز تمایل همه کسب‌وکارها به کاهش هزینه است. کسب‌وکارها به دلایل متعددی همچون قیمت‌گذاری رقابتی‌تر محصولات یا خدمات، بهبود عملکرد مالی، ارائه خدمات بهتر به مشتری، افزایش مالیات، تورم و غیره همواره تمایل دارند هزینه‌های خود را کاهش دهند، اما کاهش هزینه به همین راحتی‌ها نیست و گاهی مثل یک شمشیر دولبه عمل می‌کند.

بگذارید با یک خاطره این موضوع را روشن‌تر کنیم. کسی تعریف می‌کرد که در سفرهای کاری خود به یک شهر، همواره در یکی دو هتل مشخص اقامت داشته. در یکی از این هتل‌ها، کارمند بخش پذیرش به او گفته بود که به‌ازای هر یادداشت رضایتی که از مهمانان دریافت می‌کند، پاداش می‌گیرد. به‌همین خاطر همواره از آشپز هتل می‌خواهد تا با سرو میان‌وعده‌های جذاب، نظر مهمانان را جلب کند. هتل دوم اما تصمیم گرفته بود تا جای ممکن هزینه‌ها را کاهش دهد و وقتی از کارمند بخش پذیرش سوال کرده بود که چرا در زمان تخفیفات هتل، ظرف‌های میان‌وعده که اغلب به‌طور معمول سرو می‌شود، خالی است، به او گفته بود که مدیریت هتل دستور داده تا جای ممکن هزینه‌های غیرضروری را کاهش دهیم! دوستی دیگر نیز می‌گفت سال‌ها مشتری یک رستوران تایلندی محبوب بود که مرغ‌های سوخاری خوشمزه‌ای سرو می‌کرد. وقتی این رستوران برای کاهش هزینه خود، کارمندانش را تعدیل کرد، اگرچه در ظاهر چیزی تغییر نکرده بود اما آنچه می‌خوردید دیگر طعم مرغ نداشت و رستوران رفته‌رفته مشتریان چندین و چند ساله خود را از دست داد.

این‌ها نمونه‌هایی از کاهش هزینه است که می‌تواند به کسب‌وکار آسیب بزند. اما چطور می‌توان همزمان با کاهش هزینه از این اتفاق جلوگیری کرد؟

قیمت چاپ کتاب pdf |قیمت چاپ کتاب تک جلدی

هزینه چیست؟

منظور از هزینه (Expense) در یک کسب‌وکار، مخارجی است که یک واحد تجاری برای ایجاد درآمد انجام می‌دهد. هر کسب‌وکاری انواع مختلفی از هزینه‌ها را دارد. به‌طور مثال، منظور از هزینه‌های جاری، هزینه‌های عادی و تکراری در مقابل دریافت کالا و خدماتی است که برای عملیات جاری سازمان و نگهداری اموال آن ضروری است. هزینه‌های سرمایه‌ای نیز مخارجی هستند که انجام آن‌ها موجب ایجاد یا افزایش اموال و دارایی‌های ثابت می‌شود.

هدف نهایی هر کسب‌وکاری، سودآوری است و این امر تنها با افزایش درآمد و کنترل هزینه‌ها محقق می‌شود. صاحبان کسب‌وکارها همواره در کنار راه‌هایی برای افزایش درآمد، هزینه‌ها را نیز بازبینی می‌کنند تا بتوانند با کاهش یا حذف هزینه‌های غیرضروری، سودآوری خود را به حداکثر برسانند. با این حال، کدام هزینه‌ها‌ ضروری و کدام‌یک غیرضروری است؟ آیا کاهش حداکثری هزینه‌ها همیشه سودآور است؟

هزینه‌هایی که «نباید» حذف کنید

۱. استخدام افراد مستعد 

به‌عنوان صاحب یک کسب‌وکار، به‌راحتی می‌توانید افراد کم‌تجربه را استخدام کنید و حقوق کمتری به آن‌ها بدهید؛ اما هیچ چیز نمی‌تواند جایگزین افراد با استعدادی شود که نه تنها کارشان را انجام می‌دهند، بلکه به تیم و کسب‌وکار شما ارزش متفاوتی می‌بخشند. هزینه‌ای که صرف استخدام افراد مستعد می‌کنید، ممکن است در ابتدا به صورت مستقیم هزینه‌ها را کاهش ندهند و حتی به افزایش آن بیانجامد، اما در درازمدت حتما به سود شما خواهد بود.

۲. حفظ کارکنان فعلی

حفظ نیروهای کاری موضوعی است که بسیاری از صاحبان کسب‌وکار بودجه کافی برای آن ندارند و اغلب با اینکه افراد مناسبی را استخدام می‌کنند اما در نهایت رقبا این نیروهای ارزشمند را به‌سوی خود جذب می‌کنند. این در حالی است که جایگزینی این افراد یا آموزش نیروی جدید، نه‌تنها هزینه را در درازمدت افزایش می‌دهد بلکه سبب می‌شود تا زمان و بهره‌وری را از دست بدهید

۳. آموزش

کسب‌وکارها اغلب تمایل دارند به‌جای آموزش، هزینه‌های بازاریابی را افزایش دهند؛ اما پول کافی برای استخدام یک مشاور کاربلد اختصاص نمی‌دهند تا به آن‌ها کمک کند یک بازاریابی کارآمد داشته باشند. به یاد داشته باشید که بازاریابی فوق‌العاده موثر است، ولی رشد سریع بدون داشتن آمادگی گاهی می‌تواند منجر به ایجاد مشکلات پیش‌بینی نشده شود. مشورت با یک متخصص و ایجاد برنامه‌ای برای آموزش چگونگی مدیریت و جذب مشتریان جدید، نه تنها هزینه نیست بلکه یک سرمایه‌گذاری عاقلانه است.

۴. حضور در رسانه‌های اجتماعی

۵. بازاریابی موثر و سازگار

وقتی شرایط سخت است، بازاریابی معمولا اولین کاری است که باید انجام شود؛ اما بازاریابی موفق نیاز به زمان و ثبات دارد. بازاریابی موثر و منسجم می‌تواند تاثیر مثبت و قابل توجهی بر درآمد و رشد کسب‌وکار داشته باشد.

۶. نرم‌افزارهای حسابداری و مالی 

داشتن یک نرم‌افزار حسابداری و کارمندان یا مشاوران حسابدار کاربلد بسیار مهم است. گاهی رهبران کسب‌وکارها فکر می‌کنند این هزینه‌ها اضافی است؛ در حالی که این داده‌های مالی قلب کسب‌وکار شما به حساب می‌آید. بی‌ارزش دانستن فعالیت‌های مالی و حسابداری می‌تواند فرصت رشد را کند یا متوقف کند.

۷. کمک‌گرفتن از کارشناسان مالیاتی

یکی از خدماتی که کسب‌وکارها معمولا تمایل ندارند برای آن هزینه کنند، کمک‌گرفتن از یک متخصص در زمینه مالیات است. قوانین مالیاتی بسیار پیچیده است و مشاوره با یک متخصص می‌تواند تاثیر قابل ملاحظه‌ای بر جریان خالص نقدی شرکت داشته باشد.

۸. یک تیم فناوری قوی

فناوری باید به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شود، نه هزینه. هنگامی که تیم فناوری به اوج عملکرد خود می‌رسد، کسب‌وکارتان می‌تواند به پتانسیل رشد بسیار بیشتری دست یابد.

۹. سرمایه‌گذاری روی رشد

ایجاد تعادل بین هزینه‌ها و رشد، چالش برانگیزترین موضوع هر کسب‌وکاری است. اکثر کسب‌وکارها بودجه کافی برای بازاریابی، ، بهبود محصول، نوآوری و غیره و در یک کلام سرمایه‌گذاری روی رشد ندارند. رشد یک کسب‌وکار به‌معنای ریسک کردن برای ورود به عرصه‌های جدید و جریان‌های درآمدی نو است و اغلب یعنی یک قدم به عقب و دو قدم به جلو رفتن.

۱۰. امنیت سایبری

مهم نیست چه کسب‌وکاری دارید؛ هکرها تنها یک چیز می‌خواهند: داده. روی کنترل‌های امنیتی مناسب سرمایه‌گذاری کنید و تا حد امکان از خدمات ابری مانند گوگل، آمازون یا مایکروسافت استفاده کنید.

۱۱. پیشگیری از اختلاس

مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه برای محدود کردن زیان، جلوگیری از اختلاس از طریق کنترل‌های داخلی، عطف‌گذاری متقابل در حسابرسی، تصمیمات مدیریتی و گزارش‌های مالی است.

۱۲. نرم‌افزار ارتباط با مشتری (CRM)

برای هر کسب‌وکاری بسیار سودمند است که از پلتفرم CRM خود استفاده کند. کسب‌وکارها باید یک کارمند ثابت برای مدیریت پلتفرم CRM خود در نظر بگیرند که گزارش‌های روزانه از تجربه مشتری و توسعه ارائه دهد. سرمایه‌گذاری روی CRM در واقع سرمایه‌گذاری روی آینده است.

هزینه‌هایی که «باید» مدیریت کنید

۱. هزینه‌ محل استقرار شرکت

با پیشرفت تکنولوژی و دسترس‌پذیری، بسیاری از کسب‌وکارها در حال حرکت به‌سوی محیط‌های کار هیبریدی (ترکیب دورکاری و کار حضوری) هستند. در این شرایط کوچک کردن دفتر یا جابجایی می‌تواند سودمند باشد. به این ترتیب، کارکنان انعطاف بیشتری دارند و کارفرمایان می‌توانند هزینه‌های عملیاتی و تجاری خود را کاهش دهند.

۲. تعدیل نیرو یا برون‌سپاری؟

آیا می‌توان برخی از کارهای عملیاتی را با شرکت‌های ثالث یا نرم‌افزارهای کاربردی جایگزین کرد؟ یکی از راه‌های کاهش تعداد نیروی کار و در عین حال حفظ بهره‌وری، خودکار کردن فرآیندهایی است که به تلاش انسانی نیاز ندارند. البته اتوماسیون در کوتاه‌مدت پرهزینه است و باید بررسی کنید بین هزینه نیروی کار (از جمله مرخصی با حقوق، بیمه درمانی و غیره) و اتوماسیون کدامیک به‌صرفه‌تر است.

۳. بخش‌های بدون ارزش افزوده

حوزه‌هایی که زمان زیادی را به خود اختصاص می‌دهند، دوباره بررسی کنید. در اغلب شرکت‌ها، هزینه زیادی صرف حقوق کارکنان می‌شود؛ بنابراین کارکنان سهم زیادی در بهبود کارایی هر کسب‌وکار دارند. اما اگر مشتری یا عملیاتی وقت زیادی از کارکنان گرفته و تعادل کارشان را به هم می‌ریزد اما ارزش افزوده‌ای ندارد، از حذف آن‌ها نترسید.

۴. هزینه‌ها و کارایی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی

پیش از این به رسانه‌های اجتماعی به‌عنوان یک هزینه ضروری پرداختیم اما صاحبان مشاغل باید همواره هزینه و کارایی بازاریابی رسانههای اجتماعی خود را بررسی کنند. به عنوان مثال، به‌روزرسانی جدید iOS، هدف قرار دادن مستقیم کاربران در فیسبوک را دشوارتر می‌کند. بنابراین اگر تاثیرگذاری شرکای شما در رسانه‌های اجتماعی و توانایی آن‌ها برای انطباق با محیط را ارزیابی نکنید، ممکن است تنها بیهوده هزینه کرده و دستاوردی نداشته باشید.

۵. هزینه‌های حسابداری

بررسی کنید آیا با سپردن عملیات حسابداری به شرکت‌ها یا افراد ثالث می‌توانید هزینه‌های خود را کاهش دهید یا استخدام یک حسابدار داخلی به‌صرفه‌تر است؟

۶. پوشش‌های مختلف بیمه

هر کسب‌وکاری ممکن است پوشش‌های بیمه‌ای داشته باشد که به‌دلیل تغییر ساختار شرکت‌ دیگر نیازی به آن‌ها نیست.

۷. مصرف انرژی

مصرف انرژی خود را بررسی کنید. با انتقال به فرمت‌های دیجیتال، نیاز به چاپ اسناد را کاهش دهید. صرفه‌جویی در انرژی برای کاهش هزینه‌های بلندمدت هم برای خودتان و هم برای محیط‌زیست بسیار خوب است.

چگونه هزینه‌ها را کاهش دهید؟

راه‌‌های مختلفی برای کاهش هزینه‌های غیرضروری وجود دارد:

۱. بودجه‌بندی برمبنای صفر

یکی از استراتژی‌های کلیدی برای کاهش هزینه‌های بیهوده، بودجه‌بندی برمبنای صفر (ZBB) است. در فرآیند معمول تهیه بودجه، هزینه سال پیش به‌عنوان نقطه آغاز در نظر گرفته می‌شود اما بودجه‌بندی برمبنای صفر، تعدیل مجدد هر فعالیت از مبنای صفر است و برای هر فعالیت و یا برنامه باید توجیهی وجود داشته باشد. اگر رویکرد ZBB بخشی از فرهنگ سازمانی هر کسب‌وکاری باشد، می‌تواند از نظر کاهش هزینه‌های عملیاتی، به ویژه فروش و هزینه‌های عمومی، تاثیرات قابل توجهی داشته باشد.

 ۲. تمرکز بر صورت‌های مالی فصلی

‌صورت‌های مالی کسب‌وکار خود را هر ۳ ماه یک‌بار بررسی کنید. فهرستی از هزینه‌ها را به ترتیب اهمیت فعالیت‌های درآمدزا ایجاد و آن‌هایی را که اهمیت کمتری دارند، حذف کنید.

۳. اتخاذ تصمیمات شفاف

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای کاهش هزینه‌ها، شفافیت ۱۰۰ درصدی در مخارج است. اگر حسابداری دقیقی داشته باشید، می‌توانید هر هزینه بی‌ارزشی را شناسایی و حذف کنید یا تغییراتی در محصولات مختلف ایجاد کنید که راه‌حل‌های تلفیقی ارائه می‌دهند. به‌عنوان مثال، ممکن است چندین نرم‌افزار داشته باشید که می‌توانند در یک محصول ادغام شوند.

۴. ادغام تامین‌کنندگان

تجمیع تامین‌کنندگان اقلام مشابه برای دریافت تخفیف را بررسی و هزینه‌های برون‌سپاری را که می‌توان در داخل شرکت انجام داد، حذف کنید.

۵. شناسایی فرآیندهای بدون ارزش افزوده

بررسی کنید کدام یک از فرآیندهای فعلی کسب‌وکارتان ارزش افزوده‌ای به محصول نهایی اضافه نمی‌کند. اگر بسیاری از فرآیندها ارزش دارند یا ضروری هستند، آن‌هایی که کارآمدی کافی ندارند را پیدا کنید و بهبود ببخشید.  

۶. بررسی صورت‌حساب دوره‌ای هر سال

اشتراک‌ها، عضویت‌ها و ابزارها را هر سال ارزیابی و آن‌هایی را که دیگر سودی برای‌تان ندارد، لغو کنید.  

۷. اولویت‌گذاری فناوری‌ها

استفاده از ابزارهای فناوری که همه چیز را کارآمدتر می‌کنند، همواره وسوسه‌کننده است اما گاه پس از چند ماه متوجه می‌شوید از برخی ابزارها استفاده نمی‌کنید یا به درستی از آن استفاده نمی‌شود. به این ترتیب، ابزارهای فناوری خود را ارزیابی و مواردی را که استفاده نمی‌شود، حذف کنید.

۸. استفاده از ابزارهای مدیریت هزینه

استفاده از نرم‌افزارهای مدیریت هزینه سبب می‌شود تا بتوانید با دید روشن‌تری مخارج و هزینه‌های اضافی را شناسایی کنید.

۹. تشویق به بهره‌وری بالاتر و مدیریت زمان

به‌خاطر داشته باشید مدیریت زمان درست مثل پس‌انداز است. با مدیریت زمان می‌توانید بهره‌وری را نیز افزایش دهید. این کار سبب می‌‌شود تا با تیمی کوچک‌تر، چابک‌تر و کارآمدتر هزینه‌ها را کاهش دهید.

«خوب، بد، زشتِ» کاهش هزینه‌ها

برخی کسب‌وکارها اغلب کاهش هزینه را بدون داشتن یک چشم‌انداز کلی از تأثیر آن بر رضایت کارکنان و مشتریان انجام می‌دهند. مراقب پیامی که با کاهش هزینه به کارمندان و مشتریان می‌دهید، باشید؛ چرا که هیچ‌کس دوست ندارد سوار یک کشتی شود که در حال غرق شدن است.

زمانی که هزینه‌ها را بدون در نظر گرفتن تاثیر آن بر کارمندان، مشتریان و وفاداری آن‌ها کاهش می‌دهید، در واقع مسیر کوتاهی‌ را انتخاب می‌کنید که در بلندمدت نتایج ضعیفی را نصیب‌تان می‌کند. این در حالی است که شرکت‌های موفق به‌ندرت بر سر قیمت یا کمترین هزینه رقابت می کنند. اگر بر ارائه یک ارزش خاص و ویژه تمرکز کنید، وفاداری کارمند و مشتری به شما کمک می‌کند تا به قله‌های جدیدی برسید.

در نهایت اگر بتوانید همزمان با کاهش هزینه‌ها، کیفیت محصول یا خدمت خود را حفظ کنید یا بهبود دهید و بدون اینکه تاثیر منفی بر مشتری داشته باشید، ارزش افزوده بیشتری ارائه دهید، بدون شک کار درست را انجام داده‌اید. تلاش خود را بر نقاطی متمرکز کنید که بتوانید بیشترین ارزش را برای مشتریان فعلی و آینده خود بیافرینید

آیا تا به حال شرایطی را تجربه کرده‌اید که کاهش هزینه‌ها روی کسب‌وکار شما تاثیر داشته باشد؟

بهترین طراح بسته بندی در ایران چه توانایی‌هایی دارد ؟

راهنمای حرفه ای برای بهترین طراح بسته بندی ایران همانطور که هر دانشجوی طراحی بسته بندی می گوید، من احساس می کنم مادر نهایت در عصر طلایی این حوزه هستیم. طراحان امروزه بر روی موضوعاتی خارج از کیفیت محافظتی بسته بندی تمرکز کرده اند تا پایداری، تعامل و زیبایی را به طریقی که پیش از این هرگز انجام نشده، باهم بیامیزند.

بله، دوره هایی وجود داشته که بسته بندی ها زیبا بوده اند. جعبه های کوکاکولا، جعبه های ماکارونی لادوری، بسته بندی های لامپ وستینگهاوس اواسط قرن – تمام این ها مثال های بی انتهایی از بسته بندی هستند.

اما هیچ چیز به اندازه آنچه که امروزه در حال خلق شدن است زیبا و هماهنگ نیست، و با اختلاط تکنولوژی هوشمند با صنعت، نمی توانم صبر کنم تا ببینم در آینده چه اتفاقی می افتد. در طراحی بسته بندی، تمرکز ما بر بسته بندی کالای لوکس و با پرستیژ است، که در آن بسته بندی در اولویت دوم نسبت به کالا قرار میگیرد.

برای توضیح ضرورت راه اندازی کارگاه های بسته بندی زعفران و بسته بندی انواع عسل گفتن این نکته کافی است که در حدود 92 درصد زعفران و عسل تولیدی در جهان در ایران تولید می شود و از این مقدار فقط 3.2 درصد سهم صادرات ایران است.

حتی جالب تر است که بدانید زعفران هایی که به صورت فله از کشور خارج می شوند و به کشورهای دیگر صادر می شوند با بسته بندی های مشتری پسند و جالب به ایران برگردانده می شود و مورد مصرف در بازار داخلی قرار می گیرند.

راه اندازی کارگاه بسته بندی زعفران کار سخت و دشواری نیست اما درآمد و سود قابل ملاحظه ای دارد و میتواند توسط اعضای خانواده در فضای مسکونی و بدون ایجاد مزاحمت برای همسایه‌ها شکل بگیرد.

 

دکمه بازگشت به بالا