علمی و پزشکی

کرونا، سه‌ برابر آمار رسمی در ایران آدم کشته| قبلا به روحانی هشدار دادیم، اجرا نشد و الان فاجعه روی داده

از “تراژدی مرگ تاج” تا “نیاز به نیروهای نظامی و پلیس”

فهرست:

اکنون که بسیاری از هموطنان ما هر روز جان خود را به دلیل تاج بدنام از دست می دهند ، بدون شک لازم است بدانیم که چرا یک فاجعه مدیریت شده سه رقمی ، یک فاجعه ، ناشی از بیماری های مدیریت شده و مرگ های نزدیک به نشانه های یک رقمی است. ای مردی که هر روز تکرار می کنی …

بر این اساس ، برای تجزیه و تحلیل دلایل افزایش مرگ عروق کرونا ویروس ، با دکتر محمدرضا ظفرقندی ، رئیس سازمان نظام پزشکی کشور ، در مورد روند بیماری Covid 19 کشور طی 9 ماه گذشته و چرایی افزایش میزان مرگ و میر کرونا ویروس گفتگو کردیم. بیایید بررسی کنیم ظفر قندی که به تازگی به بیماری عروق کرونا ویروس مبتلا شده و اکنون در دوره نقاهت در یک دوره بستری است ، از وضعیت فعلی کشور ابراز نگرانی کرده و معتقد است “اکنون از نظر مرگ به یک بحران جدی رسیده ایم و” صلح را می توان یک فاجعه نامید “.

تشخیص دیرهنگام بیماران کرونا ویروس ، عدم پیگیری بیماران در تماس با بیماران ، ازدحام بیمارستان ها ، کمبود تخت و پرسنل و عدم عزم ملی برای پایبندی به پروتکل ها از مهمترین دلایل افزایش مرگ و میر عروق کرونا ویروس در کشور محسوب می شود. وی افزود: “80 درصد بار این اپیدمی به عهده پیشگیری است نه درمان. اگر بار کنترل نشده پیشگیری را به جای جلوگیری از آن بر دوش بیمارستان و درمان بگذارید ، با مشکل روبرو خواهید شد.”

ظفر قندی ، که خود در جبهه و جنگ تحمیلی حضور داشت و در آن زمان تحت درمان شیمیایی قرار گرفت ، در حال حاضر در حال نوشتن خاطرات دوران خود در جنگ ، بازگشت به آن روزها و گفت: “در آن زمان همه مردم کار می کردند.” اما اکنون ، در متأسفانه ، عزم ملی برای مواجهه با تاج ، چه در سطح تصمیم گیری و چه در سطح محلی وجود ندارد. “

مصاحبه مفصل با دکتر محمدرضا ظفرقندی را در زیر بخوانید:

کرونا ، سه برابر آمار رسمی کشته شدگان در ایران ما قبلا به روحانی هشدار می دادیم ، این شکست خورد و اکنون فاجعه ای رخ داده است

ظفر قندی در مورد وضعیت تاجگذاری در کشور اظهار داشت: اگر اقدامات اساسی و استراتژیک در زمینه مرگ ناشی از بیماری Covid-19 در کشور انجام ندهیم خوب نیست. تعداد مرگ و میر تاج به هیچ وجه قابل قبول نیست و ما مدتهاست که جزو پنج کشور برتر دنیا از نظر مرگ و میر هستیم. این هشداری است که در صورت جدی نگرفتن آینده و عدم استفاده از راه حلهای اساسی که مدتهاست بر آنها تأکید می کنیم ، آینده بسیار بدتر خواهد بود.

فاجعه مرگ کرونا

وی افزود: وقتی مکاتباتی را که از طرف سازمان نظام پزشکی با رئیس جمهور داشتیم مرور می کنیم ، می بینیم که در همان زمان کنترل اپیدمی با روشی که اکنون به آن اشاره کردیم مطرح شد ، اما هنوز عملی نشده است ، طبیعتاً اکنون به یک بحران جدی رسیده ایم. تعداد مرگ و میرهای اعلام شده رسمی هر روز بالای 300 یا 400 گزارش می شود و همه می دانند و مقامات وزارت بهداشت نیز اعلام کردند که این تعداد فقط تعداد بیماران ثبت شده است و تعداد آنها نیز بیشتر از این است. حداقل سه برابر مرگ و میر ناشی از بیماری عروق کرونا ویروس در بیمارستانها و گورهای افراد مبتلا به شریان کرونا ویروس ، بنابراین نیاز به توجه جدی دارد.

مرگ 15٪ از کرواتهای بستری در بیمارستان

ظفر قندی ادامه داد: میزان مرگ و میر در بیمارستان ما در زمینه بیماری عروق کرونا ویروس قلب حدود 15 درصد است و این تعداد بسیار زیاد است. بر این اساس ، 15٪ از بیماران کرونا ویروس قلب که به بیمارستان می آیند و در بیمارستان بستری می شوند ، می میرند. در حالی که در سایر کشورها به طور متوسط ​​پنج درصد است. البته کشورهایی هستند که میزان مرگ و میر در بیماران بستری بین دو تا سه درصد است. اول از همه ، ما از نظر مرگ و میر کرونا ویروس در بین پنج کشور اول قرار داریم ، دوم اینکه ، مرگ و میر بیمارستانی 15٪ است و سوم ، 40 تا 50٪ مرگ و میر بیمارستان قبل از رسیدن به ICU است. یعنی بیمار یا در اورژانس یا در بخش فوت می کند.

چرا مرگ در بیمارستان کرونا در ایران زیاد است

وی گفت: “در حال حاضر ، تقریباً تمام بیمارستانهای ما بخشهای Covid-19 را دارند كه تقریباً 50 درصد از فضای بیمارستان را اشغال می كنند.” “اولین دلیل مرگ و میر بالای بیمارستانی ما این است که بیماران در وضعیت نامناسبی قرار دارند.” آنها با تشخیص ضعیف تر و تشخیص بعدی به بیمارستانی ارجاع شدند. اساس اقدامات برای تاج ، تشخیص به موقع بیمار و درمان سریع است. بنابراین ، تشخیص مناسب ، به موقع و به موقع یکی از پایه های درمان است و به دنبال آن درمان های اولیه مانند اکسیژن درمانی ، التهاب درمانی مانند دگزامتازون و غیره انجام می شود. از آنجا که بیماری Covid-19 دو مرحله دارد. مرحله اول ویروسی و مرحله دوم التهابی است. مرحله التهاب و طوفان که معمولاً بیماران را به سمت مرگ سوق می دهد ، که در آن درمان هایی مانند اکسیژن درمانی خوب ، درمان های ضد التهابی مانند کورتون و غیره وجود دارد.

از تشخیص دیرهنگام تا کمبود نیرو و تجهیزات

ظفر قندی در مورد دلایل تعداد زیاد مرگ و میر در بیمارستان به دلیل تاج گفت: “تعداد زیاد مرگ و میر بیمارستانی در اثر تاج در کشور ما به چندین دلیل است ؛ تشخیص دیرهنگام و شروع درمان در مراحل دیررس و پیشرفته بیماری تا به امروز ، ما درمان قطعی عروق کرونا ویروس نداریم ، اما در زمان بستری شدن در بیمارستان ، تمام داروهای ضد ویروس ، کورتیکواستروئیدها و غیره برای بیمار تجویز می شود. با این حال ، داروهای ضد ویروس بر روی بدن و کلیه ها و کبد اثر می گذارند و این اثرات یکی از آنها است. عوامل اثبات شده مرگ بر اثر بیماری کرونا ویروس قلب.

ازدحام بیش از حد بیمارستان خود به خود باعث افزایش مرگ و میر می شود

مدیر کل سازمان نظام پزشکی ادامه داد: از طرف دیگر کمک بیمارستان ما به دلیل ازدحام بیمار ، کمبود تخت و کمبود پرسنل بیمارستان دچار مشکل شده است. لازم به ذکر است که تعداد تخت های بیمارستانی در کشور قبل از کرونا کافی نبود. از طرف دیگر ، بیماران دیگر مانند ضربه ، سرطان ، بیماری های زمینه ای و غیره هنوز هم نیاز به ارائه خدمات دارند. از طرف دیگر کرونا 50٪ از تخت های بیمارستانی ما را اشغال می کند. بنابراین قطعاً با تراکم حجم بیمارستان روبرو هستیم. اگر بیمارستان به طور کامل در بیمارستان بستری باشد ، این تراکم به طور خودکار باعث افزایش مرگ و میر و جراحات می شود. کمبود نیرو و تجهیزات را به این موارد اضافه کنید.

300 شهید سلامت برای کرونا؛ بیشتر
کارکنان بیمارستان با بیماری کرونا ویروس قلب مدتی از چرخه درمان خارج شده اند

ظفر قندی افزود: لازم به ذکر است که هزاران نفر از همکاران ما در بخش های پرستاری و پزشکی به عروق کرونا ویروس آلوده شده اند و صدها نفر از این افراد به شهادت رسیده اند که طبق آمار ما حدود 300 نفر است. این افراد یا چرخه درمان را برای همیشه یا برای مدتی ترک می کنند. به عنوان مثال ، در بیمارستان سینا ، شهدای تجریس ، امام خمینی و … حداکثر یک سوم کارمندان دستگیر می شوند و وقتی این افراد از چرخه درمان خارج می شوند ، مدتی به این بیماری مبتلا هستند و در واقع مدتی کار نمی کنند. یکی از عوارض این بیماری این است که گاهی اوقات ضعف و عوارض برای مدت طولانی پس از بیماری باقی می ماند.

بیمار را در بخش Covidians دنبال کنید!
ادامه چرخه کرونا ویروس معیوب

وی تأکید کرد: اگر کمبود نیرو جبران نشود ، طبیعتاً مراقبت های لازم انجام نمی شود. در حال حاضر ، این یکی از دشوارترین موارد برای من است که آنها به شما توصیه می کنند در صورت مراجعه به بخش های کرونا ویروس با بیمار بروید. از آنجا که آنها هیچ کارمندی ندارند و در نهایت یک بیمار مبتلا به بیماری کرونا ویروس قلب نیاز به خوردن غذا و رفع سایر نیازها دارد و از آنجا که کارمند نیست ، می گویند باید با بیمار بیاید. حال این عمل منجر به عفونت همراه بیمار می شود ، سپس او به خانه می رود و خانواده آلوده می شوند. بنابراین یک چرخه جدید بیماری زا خواهیم داشت. از طرف دیگر کمبود تختخواب باعث کمبود نیرو می شود. تابلوهای ICU اکنون پر شده اند. به طور طبیعی ، این چرخه با ورود دشوار به منطقه درمان همراه است و طبیعی است که بیمارانی که وضعیت بدتری دارند می توانند در بیمارستان بستری شوند و به بیمارانی که وضعیت بهتری دارند گفته می شود که به خانه خود بروند ، برخی از آنها بیمار می شوند و این حلقه معیوب ادامه دارد

هشتاد درصد کنترل اپیدمی در پیشگیری است ، نه در درمان
بار پیشگیری را در بیمارستان ها تحمیل نکنید

ظفر قندی ادامه داد: “آنچه برای اصلاح این وضعیت پیشنهاد می شود این است که باید توجه داشته باشیم که در بیماری های همه گیر ، 80٪ کنترل اپیدمی در پیشگیری است نه درمان.” اگر بار پیشگیری غیرقابل کنترل را بر دوش بیمارستان و معالجه بگذارید و جلوی آن را نگرفته اید ، با مشکل روبرو خواهید شد. اگر آنها از من س askال کنند که چرا این همه مرگ و میر داریم ، من این پاسخ را می دهم ، زیرا پیشگیری به درستی انجام نشده و بار پیشگیری که باید به درمان منتقل می شد. این بار او وارد بیمارستان شد و کمبود نیرو ، کمبود تخت ، عوارض پزشکی ، کمبود ICU ، مشکلات مراقبت در بیمارستان ها و … وجود داشت و مواردی از این دست اتفاق می افتاد.

ما در منبع کار درستی انجام ندادیم

ظفر قندی با بیان اینکه دلیل افزایش مرگ و میر تاج این است که در سر چشمه کار درستی انجام ندادیم ، گفت: از بروز مشکلات بیل در سر چشمه جلوگیری نکردیم و اکنون توسط فیل نمی توان جلوی آن را گرفت. منشأ مشکل این است که پیشگیری به درستی انجام نمی شود ، میزان آزمایش ما کافی نیست ، افراد آلوده پیگیری نمی شوند و افراد آلوده پیگیری نمی شوند و مشکل به بیمارستان منتقل می شود.

یک مشکل جدی در تامین اکسیژن عروق کرونا ویروس در بیمارستان ها

وی گفت: “با این وجود تخت های ICU در بیمارستان ها محدود است.” در حال حاضر ، یکی از جدی ترین مشکلات بیمارستان های ما عدم اکسیژن کافی برای بیماران است. زیرا اکسیژن سازها در بیمارستانها برای استفاده حدود 20٪ بیماران در نظر گرفته شده اند. بیماری کرونا ویروس قلب نیازی به نیاز 80٪ بیماران بیمارستان به اکسیژن ندارد. معمولاً 10 تا 20 درصد بیماران به اکسیژن نیاز دارند و دستگاه ها به این سیستم مجهز هستند. در حال حاضر ، با افزایش بار تقاضای اکسیژن ، سطح اکسیژن مرکزی تحویل داده شده به بیمار کاهش می یابد ، و این منبع آسیب می شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: “در حال حاضر ، یکی از بزرگترین مشکلاتی که در نامه به رئیس جمهور ذکر کردم این است که بیمارستانهای ما به اکسیژن نیاز دارند.” اکسیژن درمانی زودرس یکی از دو روش اصلی درمان بیماری عروق کرونا ویروس است.

حداقل 85000 آزمایش تشخیصی کرونا ویروس روزانه در کشور مورد نیاز است

ظفر قندی با بیان اینکه در زمینه پیشگیری میزان آزمایشات ما ناکافی است ، گفت: وقتی آزمایش ناکافی باشد ، تشخیص به موقع انجام نمی شود. وقتی آزمایش ناکافی است ، ناقلین و افراد آلوده تشخیص داده نمی شوند ، در جامعه سرگردان می شوند ، همه را آلوده می کنند و میزان عفونت افزایش می یابد. اخیراً تعداد آزمایشاتی که روزانه در کشور ما انجام می شد حدود 25000 تست بود و پیش بینی می شود این تعداد به 35 تا 40 هزار تست برسد. ما اعلام کرده ایم که تعداد کافی تست برای کشور ما حداقل 85000 تست در روز است. ما در حال حاضر کیت های تشخیصی کرونا را تولید و وارد می کنیم تا حدی که هم از نظر واردات و هم از نظر مجازات کیفری مشکل داریم.

تجربه موفق همسایگان ایران در افزایش تشخیص تاج

وی افزود: به عنوان مثال ، روزانه 130 هزار آزمایش کرونا در کشور همسایه ما ترکیه انجام می شود. نقطه ایده آل برای انجام آزمایش تشخیصی کرونا ویروس برای کشور ما 200000 آزمایش در روز است. برای آزمایش های تشخیصی که انجام می شود ، ما همچنین دارای آمار تجمعی هستیم که تعداد کل آنها را نشان می دهد آزمایش های تشخیصی انجام شده به ازای هر میلیون نفر. در کشور ما این تعداد 50،000 آزمایش است ؛ این بدان معناست که 50،000 آزمایش در هر میلیون نفر است. در قطر یا بحرین این تعداد 1،250،000 آزمایش در هر میلیون نفر است. بر این اساس ، برخی از افراد چندین بار آزمایش کرده اند. در اینجا منبع کار و منبع است.

برای کاهش مرگ عروق کرونا ویروس چه کاری می توانیم انجام دهیم؟

ظفرقندی ادامه داد: “اگر به اندازه کافی تحقیق کنیم ، می توانیم بیماری را کنترل کنیم.” ما این موارد را بارها بیان کردیم و چند ماه پیش ما این اظهارات را در بیانیه ای بیان کردیم و اظهار داشتیم که علاوه بر فاصله اجتماعی باید بیماران را نیز به طور فعال پیدا کنیم و افرادی را که در روزهای قبل از تشخیص با بیماران در تماس بودند شناسایی کنیم. . در دنیای علمی امروز ، توصیه می شود کسی که آزمایش مثبت دارد ، 10 نفر را که با او در تماس بوده اند ، پیگیری کند. این راهی برای شکستن زنجیره و جلوگیری از بیماری است. اگر کار را رها کنیم تا همه بیمار شوند و به بیمارستان ها مراجعه کنند ، نتیجه همان چیزی است که می بینیم ، اما اگر آزمایش تشخیصی را به حداقل اعلامی برسانیم و سپس افراد آلوده را شناسایی کرده و 10 نفر را پیگیری کنیم ، خوب است. . ما سیستمی برای آن داریم اما تاخیر زیادی وجود دارد.

2 تعهد تاجگذاری ظرف 9 ماه

وی با تأکید بر اینکه پروتکل ها باید لازم الاجرا باشند ، گفت: “در این دوره ما دو الزام جدی داشتیم ؛ یکی سیزده در داشت و دیگری چهل و هیچ مورد جدی دیگری وجود نداشت. علاوه بر اقداماتی که من اعلام کردم ، پروتکل ها نیز لازم الاجرا هستند. ما هرگز تعهد جدی داد. ما در سفرها ، اجتماعات و غیره هیچ تعهد جدی نداشتیم. من نمی دانم چه کسی باید پاسخ دهد. تجمع هایی که در مشهد برگزار شد و صحنه هایی که در آن ورزشگاه دیدیم بسیار بد بود. هرگونه تجمع در این شرایط نوعی قتل است. از آنجا که ما در حال راه اندازی زنجیره ای هستیم که منجر به مرگ و میر بالا می شود. متأسفانه ، یکی از دلایل عمده بروز و میزان بالای مرگ و میر این است که با وجود درخواست های مکرر از سازمان نظام پزشکی و جامعه پزشکی ، رفتار اجباری یا کنترل محدود کننده ای که در همه کشورها وجود دارد اجرا نمی شود.

مدیرکل سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه بسیاری از کشورها موفق به کنترل این بیماری شده اند ، افزود: یک دلیل آزمایش زیاد ، ردیابی و ردیابی افراد در تماس با بیمار است و دلیل دیگر جریمه های زیاد و پروتکل های اجباری است. من با سفیر ایران در کره جنوبی صحبت کردم ، وی گفت که اولاً آنها جریمه های زیادی دارند و ثانیا آنها این جریمه ها را به ارائه دهندگان خدمات تحمیل می کنند و پروتکل ها را به شدت اجرا می کنند. اکنون در کره جنوبی ، تعداد کشته شدگان به هفته ای به یک نفر کاهش می یابد ، این راهی است که آنها طی کرده اند. بسیاری از کشورها این راه را دنبال کرده اند و ما باید از تجربه موفقیت آمیز سایر کشورها استفاده کنیم. این میزان مرگ و میر در نتیجه رفتاری است که در مراسم ، اجتماعات و مسافرت های اخیر مشاهده کرده ایم.

همه نیروها باید وارد شوند تا صحافی کنند

ظفر قندی با بیان اینکه باید کنترل های اجباری وجود داشته باشد ، گفت: از روز اول اعلام کردیم که این کنترل های اجباری کار وزارت بهداشت نیست و وزارت بهداشت قادر به انجام چنین کاری نیست بلکه به نیروهای نظامی ، انتظامی و کنترل احتیاج دارد. این بود که همه نیروها و تمام قدرت سیستم وارد شده بود ، اما این اتفاق نیفتاد. باید عزم ملی وجود داشته باشد.

رئیس سازمان نظام پزشکی تأکید کرد: اگر همه با عزم ملی وارد کار شوند ، ما می توانیم ابتدا با پیشگیری مناسب از بار بیماری به درستی بکاهیم و میزان مرگ و میر را کاهش دهیم. البته عوامل دیگری نیز وجود دارند که وضعیت ما را بدتر کرده اند. یکی از آنها بحث تحریم ها است که علی رغم اینکه ظاهراً ایالات متحده می گوید مواد مخدر تحریم نیستند ، اما ما صد در صد با رنج های وارده بر مردم در ارتباط هستیم. بخشی از این مسئله این است که بیمارستان ها و داروخانه های ما در زمینه داروها و تجهیزات جلوگیری از معاملات ارزی و مالی و جابجایی تجهیزات با مشکل روبرو هستند. ما اخیراً از سازمان نظام پزشکی برای جلوگیری از تشدید آنفولانزا در تاج ، واکسن آنفولانزا خواسته ایم ، اما دیدیم که در کشوری مانند کره جنوبی چندین میلیارد ادعای ارزی داریم و از آنها خواستیم به جای آن واکسن بزنند. ما می دهیم اما آنها نمی دهند. البته ، ما با دور زدن تحریم ها مقداری به دست آوردیم ، اما واکسن پول و ارز مورد نظر ما را نگرفت.

سیستم پزشکی در ستاد ملی کرونا نمایش داده نمی شود

ظفر قندی در پاسخ به این س whereال که سازمان نظام پزشکی در تاج کشور از کجا قرار دارد ، گفت: اولاً از نظر ما تهیه سند راهبردی و ملی در زمینه تاج یک ضرورت و یک سند راهبردی و ملی با همه نیروها و نیروهای نظامی است. ” برای تعیین اینکه در هر مورد چه کاری انجام دهید ، انضباط بنویسید. در عین حال ، مصوبه این سند باید مطابق با اولویت بهداشت عمومی و منافع ملی باشد که این اصل سازماندهی نظام پزشکی است. در همان زمان ، ما معتقدیم که به نمایندگان جامعه پزشکی و پرستاری و کادر پزشکی صاحبان فرآیند گفته می شود که آنها در خط مقدم جبهه هستند و باید به طور فعال در تصمیم گیری و تصمیم گیری مشارکت داشته باشند. هسته اصلی این تصمیم ستاد ملی ضد تاج است. از سازمان نظام پزشکی ، که نماینده منتخب جامعه پزشکی است ، هنوز هیچ نماینده ای در مقرهای ملی کرونا وجود ندارد. من طی دو ماه گذشته به ستاد و هیئت وزیر بهداشت دعوت شده ام ، اما در فرآیند تصمیم گیری کلی به تصمیمات اقتصادی ، تصمیمات دولت کلان و غیره ، هیچ کس از سازمان نظام پزشکی حضور ندارد.

از جنگ تحمیلی تا تاج ؛ ما عزم ملی می خواهیم

وی گفت: “اقدامات پیشگیرانه برای کرونا بدون عزم ملی کارساز نیست.” من در حال نوشتن دفترچه خاطرات آن زمان هستم. در آن ساعت صبح ، وقتی از جای خود برخاستیم ، دیدیم که یک تکه نان یا یک ظرف مربا از یک دهکده و شهر خاص برای ما ارسال شده است و با عزم همه ما توانستیم مرزها و کشور را از بین نبریم ، اما اکنون این تعیین ملی چیست؟ و آنچه متأسفانه در سطح انسانی وجود ندارد.

آیا ما به سمت “ایمنی گله” در کرونا حرکت می کنیم؟

ظفر قندی گفت: “موضوع ایمنی گله موضوعی بود که در آغاز بیماری Covid-19 مطرح شد و قانون این بود که 65٪ از جمعیت کشور به این بیماری آلوده می شوند و این یک بیماری دیگر است.” کنترل و انتقال کاهش می یابد ، اما به این دلیل که اولاً واکسنی برای تاج وجود ندارد و ثانیا عود بیماری مشاهده شده است. در حالی که قبلا تصور می شد اگر فردی به یک بیماری ویروسی مبتلا شود ، ممکن است دوباره به آن مبتلا نشود ، اما اکنون در تاج و صدها نمونه می بینیم که آن شخص شش ماه پیش عروق کرونا ویروس داشته و اکنون دوباره آزمایش مثبت تشخیصی دارد. است. بنابراین ، ایمنی سایر گله ها اهمیتی ندارد و هیچ مبنای علمی برای آن وجود ندارد. بنابراین ، ماهیت ویروس به گونه ای است که به هیچ وجه بر ایمنی گله تأثیر نمی گذارد.

تعطیلات دو هفته ای در تهران ؛ آره یا نه؟

وی در مورد اقدام فعلی علیه کرونا در شرایط فعلی و ارائه برخی پیشنهادات برای تعطیلی تهران گفت: تعطیلی مطلق نمی تواند برای مدت طولانی ادامه یابد. ما با بسته شدن هوشمند موافق هستیم. معنای تعطیلات هوشمند در نظر گرفتن سه اصل است که در این صورت تعطیلات دو هفته ای به شما کمک می کند. این سه اصل است که اولا جایی که میخواهید تعطیل کنید ، چقدر در آلودگی تأثیر می گذارد ، دوما ، آیا این امکان وجود دارد که در صورت وجود شما یا خیر و سوما ، ادامه روند تعویض به دلیل تحریک اقتصادی یا خیر. هدف یک داستان خوب چیست و قدرت دنیا چیست؟ او عضوی از مراتی است ، و رهبر مردم است ، و رهبر جهان است ، و در سرزمین خدا است و در قدرت روح القدس است. یافتن و استفاده از اطلاعات بسیار آسان است.

ظفرقندی درباره فرماندهی وزیر کشور برای قرار دادن عملیاتی کرونا ، اگر شما با روشهای علمی ، آزمایش علمی و تجربیات موفق در حوزه کرونا عمل نکنید ، با مرگ و میر بیشتر در آینده مجبور میشویم که عمل می کند ، موفق می شود. من شما را دوباره می بینم ، و به شما صلح و برکت می دهم ، و به شما کمک می کنم. به منظور درک و گلچین ، به منظور استفاده از مزخرفات. Barsiari Az Ashurhai Aroganiai i Vishirftah Brai Ontri Interl Mesal Gishchireranha i Zamzourur Darnad Az Kawi Nanami and Oman. من نمی دانم چه کاری انجام دهم ، نمی دانم قلب من به چه معناست

رییس کل سازمان پزشکی پزشکی کرد: بالاخره کادر درمانی تلاش می کند خود را انجام دهد ، اما اگر این روند اصلاح شود ، از کادر درمان محافظت و محافظت از نشر و تشویق و تسهیلاتی که لازمه زندگی اش است ، به او نده ، دیگر نیرویی نمی تواند. ماند من رهبر جهان بیمارستان هستم.

دکمه بازگشت به بالا