علمی و پزشکی

آمار بی سابقه بستری کودکان و نوجوانان از ابتدای کرونا تاکنون/ مبتلایان به امیکرون در این گروه سنی چه علائمی دارند؟

به گزارش شفاف رویان، او به جای اینکه در کنار همسالان و خانواده اش باشد، در بیمارستان کودکان مفید تهران بستری شد و از سردرد و گلودرد و درد سرمی که در دست داشتند صحبت کرد. آمیکرون دختر 4.5 ساله ای که برای تولدش آماده می شد به اندازه روژان در این بیمارستان و مرکز اطفال نادر نبود. خانم قاسمی، سرپرستار بخش بیمارستان قائد می‌گوید: 6 درصد از تخت‌های مرکز پزشکی کودکان در سه روز پر می‌شود.

رئیس مرکز طبی کودکان می گوید: در بخش کوید تنها حدود 6 تخت خالی وجود دارد و سرعت پر شدن تخت بیشتر از موج پنجم مبتلا به ویروس دلتا است، اما کودکان بستری بهتر از بستری شده در موج پنجم هستند. ریه های سنگین نداشتند استفاده از تخت های بخش مراقبت های ویژه بیمارستانی.

به گفته وزارت بهداشت، از ابتدای شیوع کرونا، تعداد کودکان بستری در بیمارستان‌ها نسبت به سایر گروه‌های سنی کمتر است. اما در موج ششم، بروز کودکان و نوجوانان با شیب تند افزایش یافته و زیر 2 سال اکنون به 4 درصد رسیده است. گروه های سنی واکسینه نشده اند.

بر اساس نمودارهای وزارت بهداشت، کمترین تعداد بستری با علائم احتمالی عروق ویروس کرونا در هفته پایانی دی و هفته اول بهمن ماه مربوط به گروه سنی 4 تا 3 سال با 4 درصد است. نوجوانان زیر یک سال 4 درصد، گروه سنی 6 تا 50 سال 5 درصد، حدود 56 درصد برای 5 تا 5 سال و 5 درصد برای بیش از 2 سال است.

آمار دیده نشده از بستری شدن کودکان و نوجوانان از زمان شروع کرونا/ علائم بیماران مبتلا به آمیکرون در این گروه سنی چیست؟

رئیس بیمارستان کودکان مفید همچنین در خصوص 50 بیمار مراجعه کننده به این مرکز درمانی در شمال تهران به باشگاه خبرنگاران جوان گفت. آماری که نرخ انتقال ایمیکرون بالا را نشان می دهد.

نوری پور می گوید: از میان مراجعات سرپایی با علائم احتمالی عروق ویروس کرونا، 4 کودک و نوجوان در اورژانس، 4 نفر در بخش بستری شدند و تعداد مراجعات و بستری ها در سه تا چهار روز اخیر تقریبا دو برابر شده است.

از 25 دی تا 4 بهمن، تعداد بیماران سرپایی در بیمارستان های تهران 6 برابر شد و در هفته اول بهمن 7.1 درصد بستری های عروق ویروس کرونا زیر 3 سال، 7.1 درصد برای بیماران متوسط، 4 تا 6 درصد برای میانگین سال. 2، 1% برای 4 تا 40 سال و در مجموع بیش از 45% بستری شدن در بیمارستان زیر 40 سال. این آمار را توکلی معاون ستاد مبارزه با کرونا در تهران در اختیار باشگاه خبرنگاران جوان قرار داده است.

توکلی می گوید: در هفته اول بهمن ماه 4 بیمار ویروس کرونا در تهران داشتیم که تعداد بیماران ویروس کرونا بستری در گروه سنی 40 تا 59 سال 6.3، 50 تا 60 سال 6.3، 60 تا 6 سال 6 بوده است. ، 3 درصد، تا 6 سال 6.6 درصد و بالای 3 سال 4 درصد است.

به گفته معاون درمان ستاد مرکزی استان تهران، رده سنی فوتی‌های کرونا در گروه سنی 4 سال 4، 4 تا 3 سال صفر، 4 تا 4 سال 4، 40 تا 50 سال است. 4 درصد، از 50 تا 60 سال 24 درصد، تا 60 2 سال 24 درصد، از 6 تا 3 سال 26 درصد و بالای 3 سال 4 درصد در هفته اول بهمن ماه است.

جمالیان رئیس علوم پزشکی اراک در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان : 90 کودک و نوجوان زیر 3 سال از 4 روز گذشته به مراکز درمانی استان اراک مراجعه کردند که این 8 نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر هستند.

پهلوان رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی مرکز مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: 6 درصد. 6 سال 6.5 درصد، 1 تا 3 سال 5 درصد، 5 تا 5 سال 5 درصد و بالای 3 سال 1.5 درصد است.

اسحاقی فوق تخصص عفونی بیمارستان کودکان مفید تب، سردرد، گلودرد، حالت تهوع، استفراغ، ضعف و بی حالی را از علائم کودکان مبتلا به آمیکرون می داند، علامتی که روژان، امیررضا، محمد و مادران چند کودک دیگر دارند. وی خاطرنشان کرد: در بیمارستان و مرکز درمانی مفید بستری شدند.

جماعتی، دبیر کمیته علوم کرونا در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان : توصیه می کنیم برای بزرگسالان تزریق دوز سوم و تزریق واکسن به کودکان و نوجوانان، رعایت فاصله، پرهیز از تجمع و استفاده از ماسک را برای پیشگیری از ابتلا به بیماری ایمیکرون انجام دهند.

ما باید مراقب خودمان باشیم، به خصوص کودکانی که بیش از هر زمان دیگری در معرض خطر ابتلا به بیماری عروق ویروس کرونا قلب هستند.

دکمه بازگشت به بالا