علمی و پزشکی

بهبود روحیه کودکان بستری شده در بیمارستان با کمک یک دوست رباتیک!

در این آزمایش ، محققان آمریکایی از یک روبات برای تعامل با کودکان بستری در بیمارستان استفاده کردند و نتایج خوبی به دست آوردند.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز به نقل از Medical Express ، تحقیقات جدید از دانشگاه کالیفرنیا ، لس آنجلس (UCLA) نشان می دهد که مواجهه با رباتی که توسط انسان کنترل می شود ، می تواند روحیه کودکان بستری در بیمارستان را بهبود بخشد.

این روبات که “Robin” نام دارد ، یک ربات اجتماعی است که توانایی حرکت ، صحبت و بازی با کاربران را دارد و توسط انسان کنترل می شود. محققان دانشگاه کالیفرنیا ، لس آنجلس ، طی این آزمایش ملاقات رابین با کودکان بستری را ترتیب دادند.

در پایان خلبان ، کودکان و خانواده های آنها در مورد تجربه خود در ارتباط با رابین مصاحبه کردند.

نود درصد از خانواده هایی که فرزندانشان با رابین ملاقات کردند ، درخواست ملاقات دیگری کردند. نتایج نشان داد که ملاقات با “رابین” 29 درصد و 33 درصد تأثیر منفی داشت.

متخصصان اطفال که بر ملاقات با رابین نظارت داشتند ، مزایایی را گزارش کردند که شامل صمیمیت بیشتر ، تعامل بازیگوشانه ، افزایش کنترل بر تجربه بیمارستان کودکان و ایجاد دوستی اعتماد جدید می شد.

جاستین واگنر ، یکی از محققان این پروژه می گوید: “ما تأثیرات مثبتی بر کودکان ، خانواده ها و کارکنان بیمارستان مشاهده کرده ایم.” تحقیقات ما نشان می دهد که استخدام یک دوست اجتماعی روباتیک می تواند راه خوبی برای کاهش استرس بستری شدن در بیمارستان باشد. با ادامه همه گیری کووید -19 ، احساس اضطراب و آسیب پذیری بیماران افزایش می یابد. بنابراین ، بسیار مهم است که تا حد ممکن خلاق باشید و به بیماران کمک کنید تجربه بهتری داشته باشند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا