علمی و پزشکی

روند نزولی بستری و فوت ناشی از کرونا / آمار واکسیناسیون در کشور

به گزارش شفاف، دکتر محمدمهدی گویا با اعلام این خبر گفت: میانگین کشوری اولین واکسیناسیون افراد بالای 12 سال تاکنون در ایران 82 درصد و در اروپا 64 درصد است.

وی در وبینار معاونت های بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی کشور افزود: میانگین کشوری نوبت دوم واکسیناسیون 12 سال به بالا 65 درصد، میانگین کشوری نوبت اول واکسیناسیون بالای 18 سال 83 درصد است. میانگین کشوری نوبت دوم واکسیناسیون 18 و بالای 66 درصد، میانگین کشوری اولین واکسیناسیون 12 تا 18 سال 83 درصد و میانگین کشوری دومین واکسیناسیون برای افراد 12 تا 18 سال بوده است. 18 سالگی 54 درصد بود.

وی ادامه داد: دغدغه فعلی ما پوشش گروه های سنی 60 سال به بالا در سومین دوره واکسیناسیون کرونا است که دستورالعمل آن به دانشگاه های علوم پزشکی کشور رسیده است.

رئیس مرکز بیماری های واگیر گفت: امیدواریم با تسریع و تکمیل واکسیناسیون این گروه بتوانیم برای سومین واکسن به گروه های سنی پایین تر برویم.

گویا گفت: گروه های سیار واکسیناسیون باید در محلات پرخطر گروه های سنی پرخطر بیشتر فعال شوند. به خصوص در جمعیت غیرایرانی که پوشش آن حدود 30 درصد است، هنوز دور از انتظار هستیم.

وی گفت: در عین حال بیش از 2 میلیون واکسن در نوبت اول و دوم واکسیناسیون به افراد غیرایرانی انجام شد.

روند کاهش بستری شدن و مرگ و میر در هفته 91 اپیدمی کرونا

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر در ادامه بررسی وضعیت کنونی اپیدمی کرونا در کشور به صورت هفتگی اظهار داشت: هفته چهارم آبان ماه 1400 با هفته 91 اپیدمی کرونا در کشور همخوانی داشت. در این هفته شاهد ادامه روند کاهش بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از کرونا هستیم.

وی افزود: روند سرپایی نیز کاهش چشمگیری داشت و از 53 هزار مورد به 41 هزار مورد افزایش یافت. تعداد قربانیان از 964 به 833 افزایش یافت.

وی ادامه داد: در استان تهران با توجه به جمعیت و اهمیت، تعداد بستری ها از 1015 مورد به 934 مورد و سرپایی از 2427 به 1555 و تعداد فوتی ها از 135 مورد به 106 مورد کاهش یافته است.

وی با ابراز نگرانی از وضعیت استان هایی مانند ایلام، آذربایجان غربی، کردستان، یزد، خراسان جنوبی، سمنان، کرمان و چهارمحال و بختیاری خواستار تدابیری برای کاهش این روند شد.

به گفته معاون وزیر بهداشت، وی میانگین کشوری 10 مورد فوت به ازای هر میلیون نفر را منتشر کرد و گفت: گلستان با 2 مورد در میلیون کمترین و بوشهر با 30 و خوزستان با 21 درصد بالاترین میزان مرگ و میر را در بین ایمالی ها داشته اند. استان ها در این هفته

دکمه بازگشت به بالا