علمی و پزشکی

۷۵ درصد تهرانی ها دُز اول واکسن کرونا را دریافت کردند/واکسیناسیون ۶۵ درصدی دانش آموزان

استاندار تهران از تزریق اولین دوز واکسن کرونا برای 75 درصد شهروندان تهرانی خبر داد.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز ، محسن منصوری در پایان نشست ستاد مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جلسه امروز ستاد مقابله با کرونا با حضور دستگاه های مربوطه برگزار شد. مدیریت کرونا در دستور کار استاندار برای مقابله با بیماری قرار دارد.

استاندار تهران افزود: گزارشات ارگانهای مختلف نشان می دهد که حدود 75 درصد از شهروندان استان تهران با اولین دوز واکسن واکسینه شده اند و اوج واکسیناسیون در این استان 85 درصد تعیین شده است. اوج برای افزایش درصد امنیت در استان.

وی در مورد 4 مارس گفت: “به همان اندازه که حوزه سلامت مهم است ، تقویت سلامت روانی و حوزه ایمان نیز باید مورد توجه قرار گیرد.” البته خط قرمز ما سلامتی خواهد بود.

وی ادامه داد: نگهبان در تاریخ 13 آبان طی مراسمی مطابق پروتکل های بهداشتی برگزار می شود ، اما راهپیمایی در این روز ممنوع است و اگر راهپیمایی وجود داشته باشد ، با ماشین انجام می شود. مطمئناً اجتماعات در این روز باید در فضای باز و مطابق با دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی طراحی و برنامه ریزی شوند. از سوی دیگر مقرر شد کمیته ای متشکل از معاونان سه دانشگاه علوم پزشکی و سازمان تبلیغات اسلامی تشکیل شود تا برنامه ریزی دقیقی برای این مراسم انجام شود.

منصوری در مورد بازگشایی مدارس گفت: تصمیم ملی برای بازگشایی مدارس حرکت به آموزش حضوری و بازگشایی مدارس است. اما شرط این امر رسیدن به سطح قابل قبول واکسیناسیون است. به طور متوسط ​​، 70 درصد از دانش آموزان اولین دوز واکسن را دریافت کردند و تأکید بر تزریق دوز دوم در اسرع وقت در بین تمام کارکنان است.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شده است که سیستم بهداشتی و جزوه برای تعیین نیازها و ظرفیت های مدارس آماده می شود که دستگاه های مربوطه نیز آن را به اطلاع دستگاه های آموزشی می رسانند.

استاندار تهران تاکید کرد: بر اساس گزارشات ارائه شده در این نشست ، مهمترین دغدغه ما کاهش متوسط ​​رعایت دستورالعمل های بهداشتی است که به حدود 46 درصد رسیده است. این موضوع نگران کننده است. نباید تصور کنیم که با کاهش آمار ، موضوع بیماری و خطر ابتلا به این بیماری برطرف شده است. عادی سازی قطعاً سمی مهلک برای زمین است. ما باید نسبت به این بیماری حساس باشیم و معیارهای از پیش تأیید شده را در دستور کار قرار دهیم. مطمئناً آژانس های مختلف باید اجرای این قوانین را جدی بگیرند.

استاندار تهران با اشاره به اینکه میزان آلودگی در دو شهر استان تهران افزایش یافته است ، افزود: وقتی آمار کرونا کاهش می یابد ، حتی افزایش اندک عفونت و مرگ باعث تغییر در وضعیت می شود. البته این موضوع با قاطعیت به فرمانداران این دو شهر اعلام شد و هشدارهای لازم نیز داده شد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد طرح کاهش قرنطینه گفت: این طرح در مقر تاج ملی ایجاد شد ، اما تصمیم گرفته شد که این طرح تکمیل و در جلسه بعدی ستاد ملی ارائه شود. برخی از این هوشها شامل اصنافی هستند که به سلامت انسان مربوط می شوند. البته در گام اول نمی توان این طرح را به طور کامل اجرا کرد؛ اما اصنافی که بیشتر در تردد هستند و با هدف کوچک سازی با مردم ارتباط برقرار می کنند مشمول محدودیت هایی می شوند.

منصوری در مورد محدودیت ممنوعیت تردد در شب گفت: از این نظر تصمیم جدیدی گرفته نشده است و تصمیمات قبلی همچنان به اجرا در می آید. تا کنون بیش از 4000 نفر با دوز سوم واکسینه شده اند و این همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا