علمی و پزشکی

روند ابتلای احتمالی دانش آموزان به کرونا را زیر نظر داریم

مجله تفریحی زیباروز/ اصفهان رئیس بیماری های واگیر مرکز بهداشت اصفهان با بیان اینکه در حال پیگیری روند ابتلای احتمالی دانش آموزان به عروق ویروس کرونا هستیم و تاکنون مشکل خاصی وجود نداشته است، گفت: در هر صورت باید این موارد را طی کنیم. مراحل و ما نمی توانیم برای همیشه بنشینیم.” آن را به طور کامل حذف کنید و سپس فعالیت های علمی و اجتماعی را آغاز کنید.

رضا فدایی در گفت وگو با مجله تفریحی زیباروز، درباره شیوع آنفلوآنزا در اصفهان اظهار کرد: در بین نمونه های آزمایش شده برای آنفولانزا، کمتر از یک درصد نمونه مثبت پیدا کردیم و این بیماری هنوز خود را جدی نشان نداده است. در حالی که در پاییز است، انتظار می رود آنفولانزا گسترش یابد.

وی با بیان اینکه آنفولانزا در پاییز گذشته شیوع پیدا نکرده است، گفت: واکسن آنفولانزا در داروخانه ها موجود است و به متقاضیان فروخته می شود و ما پذیرش تعیین شده توسط وزارت بهداشت را به اشتراک گذاشته ایم.

رئیس بیماری های عفونی مرکز بهداشت اصفهان تزریق واکسن آنفولانزا را به ویژه به افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند و یا از قبل بیماری های مزمن دارند توصیه کرد.

وی در خصوص وضعیت واکسیناسیون کرونا در اصفهان گفت: تاکنون حدود 75 درصد افراد بالای 12 سال یک نوبت و حدود 60 درصد نوبت دیگر واکسن کرونا دریافت کرده اند و واکسیناسیون ادامه دارد.

فدایی با اشاره به تزریق سومین نوبت واکسن کرونا به افراد بالای 60 سال که دوز دوم را طی چهار ماه گذشته دریافت کردند، گفت: خوشبختانه برای دریافت واکسن مشکلی نداریم و از مردم می‌خواهیم هر چه سریع‌تر برای دریافت واکسن مراجعه کنند. .

وی در خصوص تزریق واکسن آسترازنکا به افرادی که قصد سفر به خارج از کشور را دارند، گفت: افرادی که با سینوفارم واکسینه شده اند و قصد سفر به خارج از کشور را دارند باید با روابط بین الملل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تماس گرفته و در صورت صحت مدارک سفر خود را ارائه دهند. ” برای سومین نوبت آسترازنکا باید شواهدی ارائه شود، اگرچه حداقل باید یک ماه از تجویز دوز دوم گذشته باشد.

رئیس بیماری های واگیر مرکز بهداشت اصفهان به افتتاح تدریجی دبیرستان ها اشاره کرد و تصریح کرد: افتتاح تدریجی روال خوبی است و در حال پیگیری روند ابتلای دانش آموزان به بیماری عروق ویروس کرونا هستیم. اما ما باید این مراحل را طی کنیم و نمی‌توانیم برای همیشه بنشینیم تا بیماری را به طور کلی از بین ببریم و سپس به فعالیت‌های علمی و اجتماعی بپردازیم. خوشبختانه تاکنون مشکل خاصی وجود نداشته است.

وی با اشاره به احتمال افزایش بیماری های عروق ویروس کرونا قلب و امواج متعاقب آن تصریح کرد: در بیماری های عفونی مانند بیماری عروق ویروس کرونا نمی توان پیش بینی دقیقی انجام داد و باید روال بیماری را مدام رصد کرد تا دید به کجا می رود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا