علمی و پزشکی

احتمال ابتلای مجدد به کرونا چقدر است؟

به گزارش شفاف ، در ماه های اخیر ، در جامعه علمی بحث های زیادی در مورد اصطکاک مجدد و عفونت مجدد با بیماری کووید 19 وجود دارد. به نظر می رسد که میزان کم و قابل مقایسه عفونت مجدد ویروس SARS-CoV-2 در مقایسه با سایر عوامل ویروسی تنفسی (در طی مدت حدود یک سال) در بسیاری از کشورها برطرف شده و براساس بدیهیات ویروس شناسی کاملاً انتظار می رود. .. اما در مورد این موضوع هنوز در ایران بحث می شود و به طور کلی اغراق آمیز است.

بر این اساس ، محققان کمیته سازماندهی تحقیقات Covid-19 ، کمیته ملی اپیدمیولوژی Covid-19 و دانشگاه علوم پزشکی اراک در مقاله تحقیق موضوع عفونت مجدد Covid-19 را بررسی کردند.

برگ گفت: “بر اساس دانش ما در مورد عفونت های ویروسی عفونت های تنفسی مانند آنفلوانزا ، پاراآنفلوانزا ، ویروس های کرونا ویروس فصلی و غیره ، هنگامی که افراد برای اولین بار در معرض این ویروس ها قرار می گیرند ، عفونت معمولاً شدیدتر است و در نتیجه مصونیت نسبی است.” کاملاً نه) ، که بیشتر افراد را در طی چند ماه یا چند سال در برابر عفونت محافظت می کند و بعد از چند سال ، در صورت ابتلای فرد به بیماری ، عفونت بدون علامت است یا بسیار خفیف است. به همین دلیل ، ویروس SARS-CoV-2 نیز از این قاعده مستثنی نیست و رفتار آن دقیقاً مانند سایر ویروس های کرونا ویروس تنفسی در انسان و حیوان است. فقط در صورت عدم مصونیت قبلی در جامعه ، او برای مدتی حرکت کرد تا مانند سایر ویروس ها به تعادل برسد.

محققان این ادعا ، با مرور مقالات مختلف در این زمینه ، اظهار داشتند كه دلیل اعتقاد زیاد به عفونت مجدد بیش از واقعیتی است كه در ایران وجود دارد كه در بیشتر موارد (اما نه در همه موارد) از روشهای آزمایشگاهی ، CT یا تشخیص بالینی استفاده می شود. یکی از موارد اول یا دوم ، به طور نادرست مثبت ارزیابی شد.

محققان گفتند: “با ظهور Covid-19 ، سیستم مراقبت های بهداشتی ما به طور ناگهانی با سیل بزرگی از نمونه های آزمایش مواجه شد.” در هفته های اول ، تنها چهار مرکز در کشور ویروس را کشف کردند و سپس بسیاری از آزمایشگاه های مولکولی در کشور منفجر شدند. بسیاری از افراد از تخصص های آزمایشگاهی غیر مرتبط دپارتمان های تشخیص مولکولی و ویروس شناسی ایجاد کرده اند و برخی از زمینه های تحقیق وارد آن منطقه شده اند. توسعه کمی آزمایشگاه توسط افراد با تجربه کمتر می تواند کیفیت را فدا کند. حتی آزمایشگاه های متعلق به افراد باتجربه نیز تعداد آزمایش ها را به طور تصاعدی افزایش می دهند.

دکمه بازگشت به بالا