علمی و پزشکی

کاهش تا ۷۰ درصدی ترددهای درون شهری / پیشنهاد به ستاد کرونا درباره حمایت از مشاغل آسیب دیده

به گزارش شفاف ، دکتر. علیرضا زالی در حاشیه تفاهم نامه همکاری مشترک بین ستاد مدیریت بیماری های کرونا در تهران و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به وضعیت ترافیک شهر در 24 ساعت گذشته اظهار داشت: این درصد در طول روز و 70 درصد در 21 بود. تا ساعت 4 صبح

وی با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته بیش از 90 درصد ترافیک در بزرگراه تهران-شمال کاهش یافته است ، گفت: همچنین در بزرگراه تهران-کم و ترافیک جنوب تهران این تعداد به 70 درصد رسید.

زالی با بیان اینکه هرچه بیشتر محدودیت ها از ابتدا اعمال شود ، شرایط بهتر است ، گفت: با کمک و تلاش پلیس نظارت مناسب و مستمر بر محدودیت ها اعمال می شود و به همین دلیل شاهد شرایط مطلوب تری هستیم. در همین راستا ، 90 تیم به همراه 150 تیم قبلی متمرکز بر نیروی بازگشت در تهران ، این محدودیت ها را زیر نظر دارند.

به گفته وی ، هرگونه تغییر در مرگ و میر ناشی از مداخلات مدنی و اجتماعی بین یک ماه تا 40 روز ، در مورد بستری در بیمارستان حدود 3 هفته و در موارد ویزیت سرپایی بین 10 تا 14 روز طول می کشد.

فرمانده مدیریت عملیات بیماری کرونا در تهران گفت: “مطالعات اپیدمیولوژیک ما نشان می دهد که مداخلات محوری محوری ، تشخیص بیماری و کاهش اثرات منطقه ای این بیماری تحقق نخواهد یافت ، بنابراین ما باید صبورانه منتظر بمانیم.” بیایید روند را تغییر دهیم.

چند پیشنهاد به ستاد ملی کرونا

زالی همچنین در مورد برخی از پیشنهادها به مجلس ملی کرونا ، دولت و به ویژه پارلمان که در فصل بودجه هستند صحبت کرد و گفت: “پیشنهاد می شود به گونه ای برنامه ریزی شود که مشاغلی که ضرر مستقیم و غیرمستقیم متحمل شده اند شفاف باشد و در چه زمانی پشتیبانی شود.

وی در مورد شکایت برخی شرکت ها گفت: بسیاری از آنها شکایت دارند که بسته های پشتیبانی با تأخیر قابل توجهی در اختیار آنها قرار می گیرد. مالکان متأثر از کرونا نیز با دیوان سالاری بیشتری روبرو هستند.

فرمانده ستاد کرونا تهران با بیان اینکه بسیاری از مشاغل با وجود همه مشکلات ، نیروهای خود را تعدیل نکرده اند ، گفت: باید از این افراد که به دلیل انساندوستانه باعث بیکاری کارکنان نشده اند ، حمایت جدی شود.

زالی عمده نگرانی های این شرکت را پرداخت اجاره و برگشت چک ها عنوان کرد و گفت: “در نامه ای به مقر ملی کرونا درخواست کردیم که این محدودیت های دو هفته ای یک پرونده حقوقی ویژه برای معاملات تجاری در نظر گرفته شود ، بنابراین بازگشت چک ها برای” تجارت نکنید “سابقه دارد.

وی همچنین به مشکل برخی از بیمه شدگان اشاره کرد و گفت: “برخی از بیمه شدگان باید برای بررسی مثبت بودن تست تاج خود به این دفاتر مراجعه کنند که در این شرایط می تواند خطرناک باشد.” در همین راستا پیشنهادهایی به ستاد ملی ارائه شده است که امیدواریم مورد تأیید قرار گیرد. اگر فردی بیمار شود یا آزمایشات مثبت دریافت کند تا شغل خود را از دست ندهد یا از مشکلات سالانه رنج نبرد ، این درخواست تأیید می شود.

وی گفت: همچنین برخی از مجامع باید به صورت حضوری برگزار شود و امیدواریم ستاد ملی تاج ملی پیشنهاد ما را كه برگزاری غیرحضوری دارای اعتبار قانونی است تأیید كند.

زالی ادامه داد: زمان بسیاری از مجامع گذشته است و طبق اساسنامه مجامع آنها باید حضور داشته باشند و نگران ادامه کار هستند ، بنابراین ما از آنها خواستیم تا از روش الکترونیکی استفاده کنند.

دکمه بازگشت به بالا