علمی و پزشکی

احتمال تعطیلی ۲ هفته‌ای تهران با رکوردشکنی‌های کرونایی/ ستاد ملی مقابله با کرونا چه تصمیمی خواهد گرفت؟

به گفته شفاف ، تاج مورد حمله قرار گرفته و هر روز رکورد جدیدی در کشور ثبت می شود که یک فاجعه انسانی است ، زیرا ما با افزایش تعداد بیماران و در نتیجه مرگ آنها روبرو هستیم ، اکنون هر روز تاج مورد نیاز است. بیش از 400 قربانی مورد نیاز است. همین چند هفته پیش ، ما تعداد کشته های تاج را با سقوط یک هواپیما در روز برابر دانستیم و اکنون به نظر می رسد هر روز دو هواپیمای مسافربری سقوط می کنند و عراقی ها را از ترس فرو می برد.

ایرانیان تاریک ترین پاییز قرن را تجربه می کنند ، پاییزی که روزهای مهلکی در دل خود جای داده است. در این بین شهر تهران با 14 میلیون سکنه شبیه یک کشور اروپایی است و باید توجه ویژه ای به کنترل مدیریت تاج در این شهر شود.

تهران یک کلانشهر است که از ویژگی های خاصی برخوردار است و از نظر تراکم جمعیت و جمعیت شناور که به طور روزانه به تهران اضافه می شود با بسیاری از شهرها متفاوت است و جمعیت شبانه روز در حدود 800000 تا یک میلیون نفر متفاوت است. آنها به مجاورت می روند و می توانند باعث شیوع ویروس کرونا در کشور شوند ، از طرف دیگر ، مبادلات اقتصادی ، فرهنگی و بسیاری از امور اداری در پایتخت انجام می شود و این می تواند پاشنه آشیل کنترل کرونا باشد.

بیش از 6000 بیمار کرونا در بیمارستان بستری هستند ، و بیش از 1200 بیمار مریض مبتلا به بیماری کرونا قلب ، روزهای سختی را در بخش های مراقبت ویژه می گذرانند.

به گفته ایرج حریرچی ، معاون وزیر بهداشت ، تهران نقطه تلاقی تبادل تاج در کشور محسوب می شود زیرا تعداد ترافیک از سایر استانها به تهران زیاد است.

براساس کمیته اپیدمیولوژیک بیماری های کرونا ، میزان شیوع و مرگ و میر عروق کرونا در کشور زیاد است و بیماری رو به افزایش است و در 10 استان سمنان ، کردستان ، کرمانشاه ، خراسان شمالی ، کرمان ، مازندران ، تهران ، گیلان ، فارس و گلستان استانهای یزد و خراسان جنوبی اخیراً از قله عبور کرده اند.

 تهران و کرونا

محمدرضا ظفرقندی ، رئیس نظام پزشکی ، در مورد آمار مرگ و میر ناشی از تاج گفت: تعداد مرگ و میر گزارش شده و ثبت شده رسمی روزانه بالای 300 یا 400 اعلام می شود و همه می دانند و مقامات وزارت بهداشت اعلام کردند که این آمار فقط آمار و آمار ثبت شده است. این بیش از این است. سازماندهی سیستم پزشکی منجر به حداقل سه برابر مرگ و میر ناشی از تحقیقات میدانی Covid-19 در بیمارستانها و قبور افراد مبتلا به بیماری کرونا قلب شده است. بنابراین ، این مسئله نیاز به توجه جدی دارد و ما باید به یک ترتیب جنگ برسیم.

پیش از این ، ایرج حریرچی ، معاون وزیر بهداشت ، گفته بود: “طبق دستورالعمل های سازمان بهداشت جهانی (WHO) ، کسانی که آزمایش مثبت دارند اعلام می شود ، در ایران ، مانند سایر کشورها ، ما آمار منتشر می کنیم ، در حالی که تعداد کشته ها می تواند از 1 ، 5 ” 2/2 برابر بیشتر از آمار اعلام شده محاسبه شده است.

شکستن رکورد بستری در کرونا در تهران ؛ افزایش تعداد مرگ های تاج در 3 هفته آینده

علیرضا زالی ، فرمانده ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی کرونا در تهران ، خواستار “آرایش جنگ” همه ارگان های کشور شد و گفت: “چهره گسترده ، چندگانه و فرسایشی که این ویروس در کشور ایجاد کرده است ، به حدی است که بسیاری از مدیران اجرایی کشور مشغول کار هستند آره.

زالی گفت: متأسفانه آمار بستری شدن در کرونا در پایتخت نگران کننده است و رکورد بستری در عروق کرونا در تهران پس از هشت ماه شکسته شد ، 108 بیمارستان در تهران دارای بخش های عروق کرونا هستند و تعداد بیماران به شدت زیاد است و احتمال افزایش مرگ عروق کرونا وجود دارد. تهران ». هفته آینده انتظار کاهش پای تاج نخواهیم داشت.

فرمانده ولیعهد تهران گفت: “متأسفانه ، ترافیک در تهران تغییر قابل توجهی نکرده است و ترافیک درون شهری و مناطق پر خطر مانند راهروها ، مراکز خرید و فروشگاه های زنجیره ای بسیار شلوغ شناسایی شده اند ، که این مسئله نگران کننده و خطرناک است.” .

شیوع و مرگ و میر ناشی از تاج در حال افزایش است زیرا آژانس هواشناسی از آلودگی مداوم هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت گزارش می دهد.

بیماران بستری در کرونر

دلیل درخواست تعطیلات دو هفته ای در تهران

کوهپایه زاده ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران ، به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مهمترین دلیل درخواست تعطیلی تهران کاهش گردش ویروس در شهر و توانایی متوقف کردن تجمعات از هر نوع دیگر است. و ما نباید در اجتماعات عمومی در مراکز شهرها باشیم و بتوانیم زنجیره انتقال بیماری را بشکنیم و فرصتی برای ادامه روند کنترل بیماری پیدا کنیم.

کوهپایه زاده گفت: مدافعان بهداشت اکنون هشت ماه است که با بیماری عروق کرونا قلب مبارزه می کنند و ویزیت تاج گذاری و مرگ و میر زیاد است و درست است که تعطیلات می تواند به معیشت مردم آسیب برساند اما این وقفه دو هفته ای به برقراری نظم کمک می کند. بیمارستانها را مجدداً تأسیس کرده و خدمات بهتری ارائه دهید. از طرف دیگر ، وقتی افراد در اجتماع کمتر سفر می کنند ، ویروس در جامعه کمتر گسترش می یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: این احتمال وجود دارد که اگر جلسه ستاد ملی کرونا در روز چهارشنبه برگزار شود و مقرهای کرونا تهران و سران دانشگاه های علوم پزشکی درخواست تعطیلات دو هفته ای در تهران را داشته باشند.

کدام نهادها تقاضای بازداشت دو هفته ای در تهران را دارند؟

کمیته بهداشت تهران ، شامل شورای شهر اسلامی ، ستاد مدیریت بیماری تاج تهران ، فرمانداری و کمیسیون بهداشت مجلس شورای مشورتی اسلامی ، پیشنهاد تعطیلی دو هفته ای را به کمیته امنیت ستاد ملی تاجگذاری ارائه داده است. با این پیشنهاد ، تمام دستگاه های اجرایی تهران ، از جمله دولت ، خصوصی ، به جز دستگاه های کمکی ، در آن دوره خاموش می شوند. بر اساس این طرح ، محدودیت هایی برای جابجایی مردم در شهر ایجاد می شود تا افراد بتوانند در آن دوره در خانه بمانند.

عبدالحسین روح الامینی ، رئیس کمیته سلامت مجمع نمایندگان استان تهران به نمایندگی از 40 نماینده استان تهران با گلایه از عدم استفاده کامل از ظرفیت نمایندگان مجلس و مجلس در این جنگ ، بر حمایت کامل از ستاد تاجگذاری تهران تأکید کرد و گفت: بهداشت تهران بر تصمیم گیری فوری تأکید دارد. مانند یک تعطیلات دو هفته ای در استان تهران ، با در نظر گرفتن ملاحظات اقتصادی ، اجتماعی و امنیتی آن ، زیرا این تنها راه شکستن زنجیره و بازسازی قدرت جانبازان بهداشتی و امکانات بهداشتی تهران است.

علی آتا سخنگوی شورای شهر تهران پس از تشدید بیماری کرونا قلب در توئیتی نوشت: “متأسفانه روند بیماری کرونا قلب در شورا ادامه دارد.” از جمله همکاران من خانم شهربانو امانی ، یکی از اعضای شورا ، و تعدادی از کارشناسان و کارمندان بود. ما محدودیت هایی را برای حضور در شهرداری و شورا در نظر گرفته ایم. پیشنهاد قاطع ما به ستاد ملی هنوز یک تعطیلات دو هفته ای در تهران است.

محسن هاشمی ، رئیس شورای شهر تهران ، نسبت به وضعیت همه گیر کرونا در تهران هشدار داد و یادآور شد: تهران و کلانشهرها باید حداقل برای دو هفته بسته شوند ، در غیر این صورت باید منتظر عواقب ناگوار باشیم. تصمیمات ما در مورد تاج باید به جلو هدایت شود ، نه پشت آن.

رئیس شورای شهر تهران به دو برابر شدن تعداد مرگ های تاج اشاره کرد و گفت: موج جدید ویروس کرونا تعداد مرگ و میرها را دو برابر کرده و مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده است ، اگر اقدامات موثری برای مقابله با ویروس کرونا انجام نشود ، منجر به یک سونامی و فاجعه انسانی در آزارو

برج میلاد با نقاب

بستن تهران چگونه در کنترل بیماری کرونا قلب م beثر است؟

مینو مهرز ، عضو کمیته علمی کمیته ملی علیه کرونا ، گفت: “از این بدتر؟!” فاجعه رخ می دهد. خدا ما را بیامرزد. در حال حاضر وضعیت وحشتناکی است. ما اینقدر بستری در کرونا داریم ، این همه ویزیت و بیماری های جدی و مشکلات زیادی داریم. ما باید تهران را در اسرع وقت تعطیل کنیم.

یکی از اعضای ستاد ملی کرونا با اشاره به محدودیت های برنامه ریزی شده تاج برای برخی از شهرها ، گفت: “روز دوشنبه اعلام شد که همه جا بسته خواهد شد ، اما در عمل می بینیم که همه چیز باز است.” بستن تنها راه در شرایط فعلی است و باید در اسرع وقت انجام شود. اروپا و امریکا اکنون درگیر شده اند.

حمید سوری ، متخصص اپیدمیولوژی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: “شیوع گسترده بیماری همه گیر کرونا در کشور همه را نگران می کند و باید دانست که قفل شدن شهر بدون برنامه ریزی دقیق و منسجم نتیجه نهایی برای کنترل همه گیری را ندارد. فرآیند پیشگیری و کنترل و هیچ اثر پایداری ندارد. در عین حال ، هزینه ها و بار اقتصادی بسیار زیاد است.

سوری در پاسخ به این سedال که چه برنامه شناخته شده و برنامه ریزی شده برای پیشگیری و کنترل قفل شهر در کنار آن لازم است ، گفت: اگر چنین اقدامی فقط برای استراحت های دو هفته ای باشد ، قطعاً اثربخشی کوتاه مدت و سودآوری بالایی خواهد داشت. اصلاً خوب نیست

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: برای بستن فعالیت ها و تکمیل قرنطینه باید برنامه ای داشته باشیم. یعنی اهداف آن باید مشخص و از نظر عملیاتی نحوه اجرای آن مشخص شود و از آمادگی همه جانبه سازمانهای مفید و آمادگی افراد اطمینان حاصل شود.

سوری گفت: “سوال این است که آیا تردد به شهر ممنوع است؟” اگر پاسخ منفی باشد ، اگر تمام ورودی های شهر به مدت 14 روز در قرنطینه قرار نگیرند ، قفل شدن شهر منطقی نیست. اگر ترافیک رایگان باشد ، قفل شدن شهر تأثیر بسیار کمی خواهد داشت.

وضعیت نگران کننده کرونا در تهران

کیانوش جهانپور ، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ، معتقد است که هزینه های انسانی عدم رعایت حداکثر اقدامات بهداشتی و ایمنی بالاتر از تصور است. هزینه های سفرهای غیرضروری ، سفرهای غیرضروری ، تعاملات و سفرهای غیرضروری ، جمع های کوچک و بزرگ و بی احترامی به فاصله جسمی و بالاتر از همه ، استفاده غیرمعمول از ماسک ، جان های عزیزی هستند که هر روز مانند برگ های پاییز می ریزند. ما آنها هستیم و البته تحمیل هزاران میلیارد تومان به یک ساختار اقتصادی که تحت فشار و ستم تحریم های بین المللی قرار گرفته است.

آمارها نشان می دهد که وضعیت کرونا در کلانشهر تهران بسیار نگران کننده است و اگر قرار است تعطیل شود ، تعطیلی شهر باید با قفل شدن ورودی ها و اقامت مردم همراه باشد و این باید با در نظر گرفتن تمام جوانب تعطیلی انجام شود. ورودی مراکز سرپایی و بستری کاهش می یابد.

انتهای پیام /

دکمه بازگشت به بالا