علمی و پزشکی

دلایل افزایش مرگ و میر کرونا در ایران به روایت فرمانده ستاد تهران

رئیس ستاد مبارزه با فساد اداری کرونا در تهران با تشریح دلایل افزایش مرگ و میر تاج در ایران گفت: بین شروع بیماری و مراجعه به پزشک یک تاخیر وجود دارد و دلیل آن ترس مردم از مراکز درمانی است.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز ، دکتر. علیرضا زالی تو “مرگ و میر نقطه پایانی فرآیند است که باید انجام دهیم. برای اینکه بتوانیم آن را تغییر دهیم ، باید موارد دیگری را تغییر دهیم ، مانند تعداد بیماران بستری در بیمارستان ، بیماران سرپایی و غیره. ما باید پنج مرحله در این زمینه برداریم ، و آن شناسایی سریع بیمار ، جدایی سریع ، درمان سریع است. ، نظارت بر بهبودی و نظارت بر بیماران.

به گفته وی ، ما هیچ یک از این مراحل را به درستی انجام نمی دهیم ، تا زمانی که این پنج اصل به درستی انجام نشود ، نمی توان انتظار کاهش مرگ و میر را داشت.

وی در مورد مشکلات سیستم بهداشتی در کشور گفت: ما زیرساخت های پزشکی کافی نداریم و باید از تجربیات کشورهای دیگر در مورد این بیماری استفاده کنیم ، به عنوان مثال در آلمان به دلیل وجود زیرساخت های کافی از جمله تعداد تخت و … و همچنین نظم و پشتیبانی. در کنترل بیماری است.

به گفته زالی ، مشکل دیگر در کشور ما این است که اگرچه امید به زندگی افزایش یافته است ، اما کیفیت زندگی به ویژه در زنان 56 ساله کاهش یافته است ، اما ما با مشکل کاهش کیفیت زندگی روبرو هستیم. تعداد کمی از افراد میانسال در جامعه وجود دارند که بیماری هایی مانند پوکی استخوان ، دیابت ، فشار خون کنترل نشده و … ندارند. دلایل مختلفی برای این امر وجود دارد و این بیماری های زمینه ای منجر به مرگ و میر بالا شده است.

در مورد دلایل دیگر میزان بالای مرگ و میر در ایران ، یکی از اعضای مرکز ملی مشاوره کرونا گفت: “بین شروع بیماری و مراجعه به پزشک یک تاخیر وجود دارد. دلیل این است که مردم از مراکز درمانی می ترسند ، در حالی که گاهی اوقات ما نمی توانیم بیمار را پذیرش کنیم. در ابتدای شیوع تاج ما فردی را بستری کردیم که اکسیژن اشباع زیر 90 داشت ، اما اکنون به افراد زیر 85 سال نیز می گوییم که در صورت وخیم تر شدن به خانه بروند و برگردند.

وی به حضور مردم در جامعه اشاره کرد و گفت: تا پایان اسفند ماه افرادی که در گروه خطرناک بودند در جامعه حاضر نشدند و خود را در قرنطینه قرار دادند. اما بعد از آن به دلایل مختلف اقتصادی و غیره وارد جامعه شدند. این مسائل به افزایش نرخ مرگ و میر کمک می کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا