اقتصادی

کرونای انگلیسی مانع نمایشگاه تهران نشد

مدیر کل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری با وجود نگرانی ها و هشدارها در مورد شیوع ویروس کرونا در کشور می گوید: نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی تهران دارای مجوز تاج ملی است و قرار است از 5 تا 8 مارس برگزار شود. .

شرکت مادر توسعه گردشگری ایران که سازمان دهنده اصلی این نمایشگاه است ، حتی 20 درصد تخفیف به شرکت کنندگان صنایع دستی می دهد تا افراد بیشتری بتوانند در این نمایشگاه حضور داشته باشند. جزئیات مربوط به غرفه داران خارجی و بخش بین المللی هنوز مشخص نیست ، اگرچه کمتر از یک هفته تا نمایشگاه باقی مانده است ، اما مکاتبات و دعوت نامه های خارجی ها به وضوح ادامه دارد. فعالان حوزه گردشگری همچنین در مورد شرکت در این نمایشگاه نیمه مجازی و حضوری نظرات متناقضی دارند. برخی از شرکت های بزرگ مسافرتی که هر ساله برای فروش تورهای خارجی و ویزا به این نمایشگاه می آمدند اکنون مشکوک هستند زیرا مرزها بسته شده و تورهای خارجی به طور عادی برگزار نمی شوند و مانند هر سال مخاطب ندارند. این تردید به مشاغل کوچک گردشگری که سال گذشته ضرر کرده اند و حتی در نوروز در مورد شرایط سفر مبهم هستند نیز سرایت کرده است.

با این حال ، محمد قاسمی معتقد است نمایشگاه امسال بستر مناسبی برای تعامل بین تأمین کنندگان زنجیره تأمین گردشگری و محصولات صنایع دستی و مصرف کنندگان آن خدمات و محصولاتی است که برای رونق مشاغل وابسته و اشتغال به ویژه در دوره رکود اقتصادی تاجگذاری حفظ می شود. تبدیل می شود.

مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی به مجله تفریحی زیباروز گفت: “هدف اصلی این نمایشگاه ترویج سفرهای مسئولانه و ایمن در قالب تورهای برنامه ریزی شده و تحت نظارت بهداشت به جای برنامه ریزی نشده و ناامن است. در طول همزیستی با کرونا سفر کنید. “

وی افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده نمایشگاه امسال “استان محور” خواهد بود و کلیه امکانات گردشگری و صنایع دستی هر استان در غرفه های متمرکز با حضور دفاتر خدمات گردشگری ، هتل ها ، اقامتگاه های بوم گردی و سایر نمایشگاه ها به نمایش گذاشته می شود. ارائه دهندگان خدمات گردشگری. “هدف این مقاله ارائه استانها و مناطق کمتر شناخته شده به همراه استانها و مقصدهای سنتی و مشهورتر است.

قاسمی گفت: طبق تصمیم اخیر ستاد ملی کرونا در مورد امکان سفر به نوروز که در قالب بسته های مسافرتی برنامه ریزی شده و براساس اسکان در واحدهای اقامتی دارای مجوز از وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی انجام می شود ، این نمایشگاه می تواند به عنوان مکمل مورد استفاده قرار گیرد. “این نمایشگاه به دنبال تشویق سفرهای تحت نظارت و در نتیجه کنترل گسترش تاج در نتیجه سفرهای دسته جمعی و غیر برنامه ریزی شده است.

مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات در جهانگردی گفت: به دلیل آسیب جدی در دو بخش گردشگری و صنایع دستی به دلیل همه گیری ویروس کرونا ، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی تأمین کرد به دلیل وجود این دو بخش ، پشتیبانی خوبی وجود دارد. “مهمترین آنها مذاکرات و رایزنی ها با سازمان توسعه تجارت و شرکت سهامی نمایشگاه های ایران و دریافت کاهش هزینه های نمایشگاه و همچنین تخصیص کمک های دولتی برای خرید زمین.

وی افزود: خوشبختانه به لطف حمایت های صورت گرفته و همچنین سیستم سازی سفرهای نوروزی توسط ستاد ملی کرونا ، اداره کل استانی و بخش خصوصی از ما برای حضور در نمایشگاه استقبال کرده اند. در صورت ادامه این روند ، تعداد موجود را افزایش خواهیم داد سالن ها “

قاسمی تاکید کرد: این نمایشگاه مجوزهای لازم را از سازمان توسعه تجارت و ستاد ملی کرونا دریافت می کند و تحت اقدامات و پروتکل های بهداشتی خاص خود برگزار می شود و بازدیدکنندگان طبق روال مناسب با رزرو قبلی به صورت کنترل شده از آن بازدید می کنند.

بر اساس تقویم نود و نهمین نمایشگاه بین المللی تهران ، نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی نه تنها در تاریخ برگزاری خواهد بود ، بلکه نمایشگاه های خدمات ، تجهیزات هتلداری و صنعت ارتباطات از راه دور و اطلاعات (مخابرات) نیز برگزار می شود. رویکرد چهاردهمین نمایشگاه گردشگری یک سفر هوشمندانه است و شعار آن توسعه گردشگری روستایی است. این نمایشگاه هر ساله در اواخر فوریه برگزار می شد ، سال گذشته همزمان با شیوع ویروس کرونا در ووهان چین بود و امسال پس از ادغام با صنایع دستی تاریخچه آن تغییر کرد. تغییر دیگر در نمایشگاه امسال لغو غرفه های مواد غذایی و گروه های موسیقی دان برای جلوگیری از ازدحام جمعیت است که از محبوب ترین قسمت های نمایشگاه گردشگری بودند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا