علمی و پزشکی

کرونای انگلیسی در کودکان و افزایش درگیری ریوی/لزوم استفاده از ماسک در کودکان بالای ۵ سال

یک متخصص بیماریهای عفونی کودکان گفت: “استفاده از ماسک برای کودکان زیر دو سال توصیه نمی شود.” در عین حال کودکان بالای پنج سال باید از ماسک استفاده کنند.

دکتر عبدالله کریمی در مصاحبه با مجله تفریحی زیباروز وی در مورد وضعیت کودکان با تاج انگلیس در چهارمین شیوع بیماری در کشور گفت: بازتاب افزایش بیماری در بزرگسالان در کودکان دیده می شود. وقتی بیماری در اوج باشد ، درصد کودکان آلوده به طور طبیعی افزایش می یابد. البته چون نرخ انتقال بسیار زیاد است ، تعداد افرادی که به مرور با کودکان ارتباط برقرار می کنند افزایش می یابد. بر این اساس ، ما بیماران کودکان بیشتری داریم.

او افزود: در قله های قبلی ، درگیری ریه در کودکان کمتر از دستگاه گوارش بود ، اما اکنون درگیری ریه در کودکان بیشتر است. شدت تاج انگلیس حدود 1.3 برابر بیشتر از نوع ووهان بود ، اما هرچه افراد در مدت زمان کمتری بیمار می شوند ، افراد بیشتری برای مدتی به بیمارستانها برای معالجه منتقل می شوند. الگوی این بیماری در کودکانی است که هضم بیشتری دارند اما اکنون درصد درگیری ریه ها افزایش یافته است. البته هنوز نمی توان با اطمینان گفت میزان درگیری ریه چقدر افزایش یافته است اما در کل افزایش یافته است.

کریمی در مورد میزان مرگ و میر کودکان و نوزادان در شیوع جهش های ویروس کرونا گفت: به طور کلی میزان مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در کودکان زیاد نیست. بیشتر مرگ های کرونا در کودکان مبتلا به نقص ایمنی یا بیماری هایی مانند سرطان رخ می دهد. معمولاً تعداد زیادی نیست. به طور کلی ، هشت تا 10 درصد مرگ های کرونا در یک کودک سالم و طبیعی است و 90 درصد از مرگ های کرونا در کودکان با نقص سیستم ایمنی یا مشکلات مزمن است.

وی به خانواده ها توصیه کرد: خانواده ها باید از بچه ها مراقبت کنند ، ماسک بزنند ، سعی کنند خانه را ترک نکنند ، دوره ها را برگزار نکنند و بهداشت را انجام دهند. علاوه بر این ، ما به مقامات توصیه می کنیم که واکسن را زودتر معرفی کنند ، اکنون میزان واکسیناسیون بسیار کم است. هنگامی که بزرگسالان واکسینه می شوند ، ایمنی گروه ایجاد می شود و کودکان ایمن هستند.

وی گفت: هنوز مطالعات کافی در مورد واکسیناسیون کرونا برای افراد زیر 18 سال انجام نشده است ، اما اگر بزرگسالان واکسینه شوند ، کودکان آلوده نخواهند شد و منتقل نمی شوند. توصیه ما این است که پروتکل هایی را که متأسفانه اکنون رها شده اند ، واکسینه و دنبال کنید.

کریمی درباره نقاب زدن به کودکان نیز گفت: ما استفاده از ماسک را برای کودکان زیر دو سال توصیه نمی کنیم. بین دو تا پنج سالگی ، در صورت تحمل کودک ، خود را مخفی کنید ، اما در صورت عدم تحمل از آن استفاده نکنید. بالای پنج سال ، آنها باید از ماسک استفاده کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا