علمی و پزشکی

خیز جدید کرونا و «سوء تفاهم» در عدم استفاده از ماسک

رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و بیمارستان مسیح دنشوری، سویه جدید کرونا را ایمن و به شدت مسری دانست و گفت: متاسفانه دستورالعمل های اخیر ستاد مقابله با کرونا مورد سوءتفاهم بسیاری قرار گرفته است. دیگر از ماسک نزنید در صورت انتشار اعلام شده که نیازی به استفاده از ماسک فقط در فضاهای باز نیست و استفاده از ماسک در فضاهای بسته و اجتماعات ضروری است.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، علیرضا ناجی اظهار داشت: ساده لوحی مردم نسبت به پروتکل های بهداشتی در سطح جامعه به ویژه عدم استفاده از ماسک باعث شده تا شاهد افزایش جدید کرونا در ایران باشیم. از آنها می خواهیم با توجه به شرایط فعلی نوبت سوم را تزریق کنند و افرادی که شش ماه از نوبت سوم می گذرد می توانند نوبت چهارم را به عنوان یادآور دریافت کنند.

به گفته وی، با استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌توان موج جدید را کوتاه‌تر و برای جامعه قابل تحمل‌تر کرد.

رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و بیمارستان مسیح دانشوری مهمان برنامه رادیویی بر ضرورت تزریق دوز سوم و چهارم تاکید کرد و ادامه داد: پس از مدتی سقف سیستم ایمنی بدن کاهش می یابد. و به دلیل برخی تغییرات ناشی از ویروس، مجبوریم واکسن هایی را در فاصله زمانی مناسب تزریق کنیم تا سیستم ایمنی را تحریک کرده و در سطحی نگه داریم که بتوانیم با شدت بیماری، بستری شدن در بیمارستان و مرگ راحت تر مقابله کنیم.

وی با تاکید بر اینکه همه واکسن‌ها در برابر سویه‌های جدید موثر هستند، گفت: واکسن‌های ما اگرچه برای سویه‌های جدید ساخته نشده‌اند، اما از تعداد زیادی از بیماری‌های جدی، بستری شدن و مرگ و میر جلوگیری می‌کنند.

ناجی بالا بردن سطح واکسیناسیون کودکان 5 تا 11 ساله را ضروری دانست و افزود: این کودکان مبتلا می شوند و می توانند آن را به دیگران منتقل کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا