علمی و پزشکی

کرونا همچنان درمان قطعی ندارد / استفاده از ماسک در دستور کار همه باشد

به گزارش شفاف ، نشست کمیته علمی ملی کنترل و کنترل کووید -19 صبح امروز با حضور دکتر قاسم جان بابایی ، معاون وزیر بهداشت ، دکتر فرید نجفی ، معاون تحقیقات و فناوری وزیر ، دکتر حمیدرضا جماعتی ، دبیر کمیته علمی ملی کرونا و سایر اعضای هیئت مدیره. بیمارستان قلب شهید رجایی در تهران برگزار شد.

استفاده از ماسک باید در دستور کار همه افراد قرار گیرد

در ابتدای این جلسه دکتر جان بابایی با بیان اینکه جلسه کمیته ملی علمی کووید 19 امروز با حضور اساتید رشته های پزشکی کشور برگزار شد ، گفت: در حال بحث است.

وی ادامه داد: با توجه به روند خوب واکسیناسیون در کشور که هنوز ادامه دارد ، شاهد کاهش بستری شدن در بیمارستان ، تعداد بیماران وخیم و مرگ و میر بیماران هستیم که این نشانه خوبی است ؛ استفاده از ماسک در دستور کار از همه عزیزانشان

دکتر. جان بابایی به دستورالعمل های ملی درمان کرونا در بحث بیماران سرپایی و بستری اشاره کرد: آنچه در موارد سرپایی مورد تاکید است نباید باشد. این بدان معناست که برخی از افراد به دلیل ترس خود ممکن است کارهای تشخیصی را انجام دهند که لازم نیست.

موارد سرپایی بیماری کرونا نیازی به دارو ندارند

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: در موارد سرپایی نیازی به دارو نیست؛ مردم عزیز بدانید که نظر پروفسور این است که در مراحل سرپایی نیازی به سی تی و معاینات معمولی نیست و کافی است دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنید.

Ramedsaver یک داروی بیمارستانی است

وی با اشاره به نحوه بستری شدن بیماران کرونری در بیمارستان ها اظهار داشت: معمولا طبق دستورالعمل در صورت لزوم در اورژانس بستری می شوند. در موارد بستری ، دوره درمان به خوبی مشخص شده است. نکته ای که هنگام درمان بیماران بستری باید در نظر گرفته شود این است استفاده از داروهایی که به عنوان داروهای ضد بیماری کرونا شناخته می شوند ، مانند داروها ، محدود است و در برخی موارد به طور کلی جایی در خانه وجود ندارد. این دارو یک داروی بیمارستانی است و در موارد نادر و شروع بیماری استفاده می شود.

کورتیکواستروئیدها باید به مدت محدود در بیمارستان ها تجویز شوند

جان بابایی با تاکید بر اینکه استفاده از کورتیکواستروئیدها بسیار محدود است و در مطب ها و کلینیک ها جایی ندارد ، گفت: کورتیکواستروئیدها باید در بیمارستان ها و به مدت محدود تجویز شوند. در برخی موارد مشاهده شده است عفونت های قارچی کشنده در اثر استفاده بیش از حد از کورتیکواستروئیدها ایجاد می شوند ، بنابراین مردم باید مراقب باشند که چنین داروهایی را خودسرانه مصرف نکنند و از پزشک خود نسخه نخواهند.

اهمیت استفاده مناسب از اکسیژن در بیماران بستری

معاون وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه مهمترین کاری که برای بیمار بستری می شود استفاده صحیح از اکسیژن است ، گفت: در واقع اولین نکته حمایت تنفسی است که پرستاران به بیماران ارائه می دهند. اکسیژن کافی ممکن است م treatmentثرترین درمان باشد و مرگ و میر را به صفر برساند.

موثرترین راه درمان این بیماری واکسن است

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت ، وی در ادامه با اشاره به اینکه مسائل روانی یکی از مواردی است که بر کیفیت درمان بیماران تأثیر می گذارد ، گفت: مسائلی مانند سلامت روان و تغذیه مناسب باعث افزایش توانایی بیمار در طول رفتار.”

جان بابایی با اشاره به اینکه توجه ویژه ای به محدودیت مصرف مواد ، رعایت دستورالعمل های بهداشتی و افزایش مصرف مایعات از جمله مواردی است که اعضای کمیته علمی برجسته کرده اند ، گفت: م effectiveثرترین راه درمان این بیماری واکسن است زیرا ویروسی است بیماری و درمان بی خطر نیست.

در پایان ، معاون وزیر بهداشت در مورد کمبود داروهای کرونا در کشور توضیح داد: “خوشبختانه وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو سعی کرده اند تمام داروهای م inثر در درمان کرونا را از طریق تولید داخلی در دسترس عموم قرار دهند. اکنون کمبودی وجود دارد. “ما هیچ سابقه ای نداریم.

دکمه بازگشت به بالا