علمی و پزشکی

طبق معیارهای درمان، وضعیت کرونا در تهران هنوز قرمز است

معاون درمان ستاد کرونا در استان تهران در مورد کاهش روند بیماری در کشور گفت: علیرغم کاهش بار بیماری در حدود 15٪ در هفته های اخیر ، وضعیت بیماری در تهران هنوز بر اساس درمان قرمز است شاخص.”

دکتر نادر توکلی در مصاحبه با مجله تفریحی زیباروز وی با اشاره به اینکه وضعیت بیماری در تهران هنوز بر اساس معیارهای درمان قرمز است ، گفت: البته در هفته گذشته شاهد کاهش 15 درصدی بار بودیم و در بخش سرپایی روند نزولی داریم که خبر خوبی است زیرا باعث تعدادی از بستری شدن در روزهای آینده می شود.

وی افزود: تعداد بستری شدن در بیمارستان های ما از روز پنجشنبه (13 اردیبهشت) تا جمعه (14 اردیبهشت) 1091 مورد بوده است که 15 درصد کمتر از روز قبل است. 6،300 بیمار سرپایی در منطقه درمان و 1500 نفر در بخش بهداشت و درمان وجود داشتند. تعداد کل بستری در بیمارستان 7130 نفر است که هنوز هم زیاد است. آخرین آمار تلفات کرونای در تهران از پنجشنبه تا جمعه 84 نفر بوده است.

توکلی در مورد وضعیت روزهای آینده تأکید کرد: “اوضاع کمی آرام خواهد شد ، اما اگر پروتکل ها با دقت رعایت نشوند و محدودیت ها به درستی اعمال نشوند ، احتمال دارد بیماری در چند روز آینده به تدریج کاهش یابد تا 2 هفته.” اگر با روشی مشخص و صحیح ادامه دهیم ، دو هفته آینده بار بیماری بیشتر می شود.

وی در مورد دلیل کاهش آمار بیماری گفت: این مسئله به روند شیوع بیماری بستگی دارد و مربوط به سایر مشکلات نیست ، در همه جای دنیا اینگونه است. وقتی یک اپیدمی موج ایجاد می کند و فشار زیادی را وارد می کند ، زنجیره انتقال ویروس با گذشت زمان افزایش می یابد و سپس کاهش می یابد.

وی در مورد احتمال ایجاد موج پنجم بیماری گفت: “این احتمال علی رغم ظهور انواع جهش یافته بیماری بسیار محتمل است.”

توکلی در مورد رعایت پروتکل های بهداشتی در هنگام ثبت نام نامزدهای ریاست جمهوری در وزارت کشور و بی احترامی به فاصله اجتماعی بین روزنامه نگاران و عکاسان ، گفت: متأسفانه این مشکل در روزهای اخیر مورد توجه قرار گرفته است.. از طرف دیگر ، مسائل مربوط به برگزاری انتخابات در جلسه ستاد استان مطرح خواهد شد و مطمئناً پیشنهادهای مشخصی خواهیم داشت.

وی در مورد وضعیت تهیه دارو و معالجه بیمار افزود: مصرف دارو RemedSivir به دلیل استفاده گسترده در داروخانه ها همچنان بالا است. ما در حال حاضر روند استفاده از این دارو را فقط در بیمارستان ها کنترل می کنیم. از طرف دیگر ، کاهش موج بیماری مشکل کمبود مقطع این دارو را برطرف کرد. در حال حاضر هیچ مشکلی از نظر اکسیژن رسانی و تعداد صفحات وجود ندارد. بیماران همچنین از طریق سیستم 6070 در استان تهران معرفی می شوند و از یک اتاق خواب خالی به نزدیکترین مرکز پزشکی مراجعه می کنند.

معاون ستاد کرونا تهران در مورد مجاورت امتحانات پایه نهم و دوازدهم اظهار داشت: استانداردهای لازم به مراکز ابلاغ شده است و کمیته های نظارت بر بهداشت در حال بررسی روند اجرای پروتکل هستند و والدین و دانش آموزان نباید نگران این موضوع باشند

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا