علمی و پزشکی

کرونا در کشور کنترل شد / زیرساخت‌های مقابله با کرونا همچنان برقرار باشد

معاون وزیر بهداشت درباره شرایط کنترل ویروس کرونا در کشور گفت: باید نظارت ویژه بر ادارات بیمارستان‌های کرونا وجود داشته باشد و زیرساخت‌های آماده‌شده برای مقابله با کرونا در مراکز بهداشتی درمانی همچنان ایجاد شود. چون باید برای همه چیز آماده باشیم.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، دکتر سعید کریمی در نشست دستیاران پزشکی دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور با اشاره به عملکرد خوب وزارت بهداشت در کنترل اپیدمی کرونا اظهار کرد: سلامت، کرونا کنترل شده است و امروز با تشکر به گفته وزارت بهداشت، در هفته‌های اخیر چندین بار تعداد مرگ‌ومیرهای قلبی به صفر رسیده است که افتخار بزرگی است.

وی تاکید کرد: موضوع اپیدمی تاج در کشور تمام نشده است و همچنان از شهروندان می خواهیم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

دکتر. کریمی از معاونت‌های پزشکی دانشگاه‌های کشور خواست نظارت ویژه‌ای بر بیمارستان‌های کرونا داشته باشند و زیرساخت‌های آماده‌شده برای مقابله با ویروس کرونا را در مراکز بهداشتی و درمانی حفظ کنند زیرا باید برای همه چیز آماده باشد. باشیم.

معاون وزیر بهداشت به اثرات روانی اپیدمی کرونا در جامعه اشاره کرد و گفت: در این شرایط باید به سلامت روان بیشتر توجه شود، زیرا طبق گزارش‌های دریافتی پس از کرونا، اختلالات روانی، افسردگی و اضطراب افزایش می‌یابد. همچنین باید این زمینه را در درمان جایگزین برنامه ریزی کنیم.

وی با اشاره به قانون جمعیت جوانان گفت: به زودی برای اولین بار مراکز ناباروری سطح 2 در کلینیک های ویژه دانشگاه های علوم پزشکی با حضور حداقل یک متخصص اورولوژی، زنان و زایمان و آزمایشگاه راه اندازی می شود زیرا طبق قانون جمعیت جوانان. هر دانشگاهی باید دارای سطح مرکز ناباروری باشد. 2 داشته باشد.

وی در خصوص لزوم توسعه خدمات دندانپزشکی گفت: اگر بخواهیم خدمات دندانپزشکی را در کشور توسعه دهیم باید در 270 کلینیک تخصصی و فوق تخصصی خدمات دندانپزشکی ارائه دهیم. در حال حاضر 17 خدمات دندانپزشکی تحت پوشش بیمه قرار دارند و در نظر داریم تعداد قابل توجهی از خدمات دندانپزشکی دیگر را نیز تحت پوشش قرار دهیم.

کریمی بر لزوم الکترونیکی شدن فرآیند معاونت درمان تاکید کرد و خاطرنشان کرد: باید سامانه های یکپارچه ایجاد کنیم تا معاونت درمان الکترونیک بتواند سوابق تجهیزات، عملکرد و پرسنل را صادر کند. همچنین یک سیستم نظارت بر درمان برای تعیین سوابق بیمارستانی، پزشکان و افراد و همچنین مزایا ایجاد خواهد شد.

معاون وزیر بهداشت افزود: مراکز جراحی محدود از پایان تیرماه اعتبار سنجی می شوند.

به گزارش وب دا، کریمی گفت: توانبخشی یکی از اولویت های معاونت درمان و مقوله بسیار مهمی است و با توجه به بخش ها و تخت های توانبخشی برای بیمارستان های دارای تعداد تخت بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا