علمی و پزشکی

کمک ۶.۳ میلیون دلاری ژاپن به ایران از طریق WHO جهت تقویت توان کشور برای مقابله با کرونا

به گزارش شفاف، این کمک امروز سه شنبه طی مراسمی توسط دکتر سید جعفر حسین نماینده سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران و آقای هیروتاکا ماتئو کاردار سفارت ژاپن تقدیم شد. در جمهوری اسلامی ایران با حضور دکتر جلال نائلی معاونت روابط بین الملل با امضای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی.

به عنوان بخشی از پروژه 6.3 میلیون دلاری، شش دستگاه MRI برای افزایش ظرفیت کشور برای کووید-19 خریداری خواهد شد. این دستگاه ها در بیمارستان های دولتی استان های تهران (2 دستگاه)، خوزستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و چهارمحال و بختیاری نصب می شود. نماینده سازمان جهانی بهداشت مسئول تمام مراحل آماده سازی، تحویل و آموزش آنها خواهد بود.

دکتر جعفر حسین با تشکر از کمک های مالی دولت و سفارت ژاپن که موجب ارتقای نظام سلامت کشور در مقابله با کووید 19 می شود، گفت: این کمک 6.3 میلیون دلاری برای واکنش موثر دولت جمهوری اسلامی است. ایران به اپیدمی کووید-19 به ویژه در حوزه تشخیص و درمان کمک خواهد کرد. «دستگاه‌های MRI که سازمان بهداشت جهانی با این کمک مالی خریداری می‌کند، نه تنها برای پاسخ به کووید-19 خدمت می‌کند، بلکه مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای سایر بیماری ها در دراز مدت.

ماتسئو، کاردار سفارت ژاپن در ایران گفت: «عفونت ویروس کرونا به سرعت در سراسر جهان گسترش یافته و نه تنها جان انسان ها، بلکه اقتصاد جهانی را نیز تهدید می کند. از همان ابتدای شیوع، دولت ژاپن یک واکنش اضطراری را برای نجات جان افراد و به حداقل رساندن اثرات اجتماعی-اقتصادی این بیماری ضروری دانست.»

وی گفت: معتقدم این شش دستگاه تصویربرداری رزونانس مغناطیسی با تشخیص و درمان آن در نقاط مختلف کشور به جلوگیری از گسترش بیشتر عفونت کروناویروس کمک خواهد کرد.

ماتسئو تاکید کرد که تقویت بخش سلامت یکی از اولویت های اصلی سفارتش است. وی تاکید کرد: دانش و فناوری ژاپن در این زمینه می تواند نقش اساسی در تقویت روابط ایران و ژاپن داشته باشد.

پس از پایان این مراسم دکتر نائلی معاون اداره کل روابط بین الملل وزارت بهداشت با تشکر از این کمک های مالی دولت ژاپن و همچنین حمایت های قبلی از وزارت بهداشت ایران ابراز امیدواری کرد که در حال حاضر و همکاری های آینده به کسانی که بیشتر نیاز دارند کمک خواهد کرد. کمک می کنند، کمک می کنند.

کاردار سفارت ژاپن در ایران همچنین از تلاش‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت امور خارجه ایران و سازمان جهانی بهداشت برای مقابله با کووید-19 تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد که جهان به زودی بر این بیماری فائق آید. چالش ناشی از این بیماری همه گیر Н.

از زمان ظهور کووید-19 در اوایل سال 2020 (اواخر سال 2009)، دولت ژاپن تقریباً 34 میلیون دلار برای حمایت از ایران در مبارزه با این بیماری همه گیر از طریق آژانس های مختلف سازمان ملل متحد، از جمله سازمان بهداشت جهانی، برنامه توسعه سازمان ملل متحد، ارائه کرده است. سازمان بین المللی مهاجرت، کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، برنامه جهانی غذا و فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر کمک کردند. تا به امروز، کمک های مالی ژاپنی شامل سی تی اسکن، سونوگرافی، آنالایزر گاز خون شریانی، ونتیلاتورهای ثابت و قابل حمل، و همچنین بخشی از هزینه خرید دستگاه های آنژیوگرافی دوبال و یک سیستم رادیوگرافی دیجیتال قابل حمل است. دولت ژاپن همچنین در جولای 2021 حدود سه میلیون دوز واکسن ژاپنی آسترازنکا را از طریق مکانیسم کوواکس به ایران ارائه کرد.

دکمه بازگشت به بالا