علمی و پزشکی

گروه‌های در معرض خطر از دو ماسک استفاده کنند

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران تأکید کرد: گروه های خطر باید برای محافظت بیشتر و کاهش خطر از دو ماسک استفاده کنند.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، دکتر زالی فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران ، امشب به صورت زنده با 7411 بیمار با علائم مشکوک کرونا در 24 ساعت گذشته در کلینیک صحبت کرد . ادارات و افزایش 12.1 درصدی را نسبت به هفته گذشته گزارش کردند.

به گفته دکتر زالی ، شب گذشته 272 بیمار جدید کرون در بخشهای عادی و 110 بیمار در بخشهای ویژه در بیمارستانهای استان تهران بستری شدند ، گذشته رشد کرده است.

وی از این افزایش آمار به عنوان زنگ خطری برای تهران یاد کرد که به دلیل نزدیک شدن به اواخر سال و افزایش ترافیک و تراکم بدنه شهری و تغییر رفتار مردم بسیار نگران کننده است.

دکتر. زالی افزود: “جهش در ویروس جهش یافته در تهران و سایر استانها رخ داده است و برخی از مراجعین به مراکز بهداشتی ، علیرغم تظاهرات بالینی مختلف ، ممکن است به نوع انگلیسی آلوده شوند.”

وی تخمین زد که فاصله ویروس وارد جریان خون و طوفان التهابی منجر به افزایش بستری شدن در بیمارستان و افزایش مرگ و میر در شکل جهش یافته بسیار کمتر از شکل کلاسیک بیماری است که سه تا پنج روز کاهش می یابد.

فرمانده پایتخت در مقر کرونا نیز وضعیت تهران را بسیار شکننده خواند و با اشاره به رشد شاخص های بستری و سرپایی گفت: “تغییر الگوی توزیع مجدد سن و تعداد مراجعه کنندگان بیمارستان ، نشانه این است که با فراز و نشیب هایی روبرو هستیم. “

وی با اشاره به اینکه اکنون تعداد مولدهای پایه در تهران به 1.3 رسیده است خاطرنشان کرد: این تغییر نشان می دهد که ممکن است در آستانه امواج جدید بیماری قرار بگیریم. در تهران ، همیشه از نظر آماری ارتباط مستقیمی بین پایبندی به روشهای بهداشتی و بروز بیماری و تغییر در تعداد مولدهای پایه وجود داشته است.

دکتر زالی افزایش تعداد آزمایش های مثبت و سریع مثبت را به عنوان شاخصی بیان کرد که ویروس در تهران با چرخش های بیشتری نسبت به گذشته در حال حرکت است ، بنابراین باید بیشتر مراقب باشیم.

وی اجتناب از اجتماعات و محیط های شلوغ و مکان های تحت پوشش بدون تهویه مناسب ، رعایت فاصله اجتماعی ، پرهیز از مسافرت های غیرضروری به داخل و شهر را از مواردی دانست که می تواند میزان عفونت را کاهش دهد.

فرمانده پایتخت در مقر کرونا با تأکید بر اینکه استفاده از ماسک به تنهایی برای مبارزه با بیماری کافی نیست ، تأکید کرد که مردم باید از ماندن در فضاهای شلوغ و بدون تهویه مناسب خودداری کنند و باید فاصله اجتماعی در نظر گرفته شود.

دکتر زالی با توجه به موارد ویروس جهش یافته انگلیس در تهران ، تأکید کرد: روش های بهداشتی باید با دقت بیشتری اعمال شود. گروه های آسیب پذیر باید با جدیت بیشتری به پروتکل پایبند باشند. این افراد باید از دو ماسک سه لایه یا ماسک سه لایه و ماسک پارچه ای استفاده کنند تا در صورت قرار گرفتن در مکان های شلوغ خطر را کاهش دهند.

وی با نگاه به گذشته در مورد افزایش مرگ و میرها در گروه سنی 70 ساله در این هفته در تهران ، وی توصیه کرد که گروه سنی برای مدت طولانی تری در خانه بمانند و از ترافیک در شهر خودداری کنند ، در حالی که اعضای خانواده نیازهای آنها را برآورده می کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا