بین المللکسب و کار ایرانی

کشورهای مجاز با پاسپورت دومینیکا

قبل از بررسی ، باید در مورد این کشور اطلاعاتی داشته باشیم. دومینیکا، کشوری است در دریای کارائیب و از کشور های قاره آمریکا می باشد. این کشور، از کشورهای مشترک المنافع بریتانیا بوده و از حمایت کامل حکومت بریتانیا برخوردار است. دومینیکا، در نیمه دوم قرن بیستم از بریتانیا اعلام استقلال کرد؛ اما همچنان از کشور های همسود با بریتانیا محسوب می شود. این کشور کوچک، طبیعت بکری داشته و جمعیت کمی دارد. قدرت پاسپورت این کشور به دلیل دور بودن از تنش های سیاسی، بسیار بالا بوده و کسانی که این پاسپورت را دارند؛ می توانند بدون ویزا به بیش از ۱۴۰ کشور در ۵ قاره جهان سفر کنند.

سفر به کشور های بدون ویزا با پاسپورت دومینیکا

کشورهای مجاز با پاسپورت دومینیکا، کشورهایی هستند که می توانید با داشتن ، به آن ها سفر کنید. اخذ پاسپورت دومینیکا، می تواند مزیت های بسیار زیادی برای افراد مختلف داشته باشد.‌ یکی از مزیت های مهم و اصلی داشتن پاسپورت دومینیکا، این است که می توان به بیش از ۱۴۰ کشور دنیا، بدون ویزا سفر کرد. شما با پاسپورت ایران نمی توانید به کشور های زیادی بدون ویزا سفر کنید. در صورت نداشتن تابعیت دوم، همیشه باید پروسه گرفتن ویزا را بگذرانید‌.

پروسه اخذ ویزا می تواند زمان و هزینه زیادی را از شما بگیرد. اگر شما فردی باشید که به دلایل مختلف، از جمله دلایل کاری، تفریحی و همچنین خانوادگی می خواهید به کشور های دیگر به صورت متعدد سفر کنید؛ پروسه گرفتن ویزا مشکلاتی را برای شما به وجود خواهد آورد. شما می توانید با داشتن پاسپورت دومینیکا، بدون نیاز به ویزا، به کشورهای مورد نظر خود سفر کنید.

Countries allowed with a Dominica passport

شهروندی مادام العمر و معافیت مالی با پاسپورت دومینیکا

یکی دیگر از مزیت های پاسپورت دومینیکا این است که می توانید به شهروندی مادام ‌العمر این کشور دست پیدا کنید. این شهروندی مادام العمر بوده و به هیچ وجه از شما سلب نخواهد شد. البته دولت دومینیکا برای کسانی که تابعیت این کشور را به دست می آورند؛ معافیت های مالیاتی بسیار خوبی در نظر گرفته است.

مزیت های اخذ پاسپورت دومینیکا چیست؟

سفر بدون ویزا به ۱۴۴ کشور جهان با پاسپورت دومینیکا، تنها مزیت داشتن پاسپورت این کشور نیست. همان طور که می دانید؛ کشور های زیادی هستند که با پاسپورت آن ها می توان بدون ویزا به کشورهای دیگر سفر کرد. اما چیزی که پاسپورت دومینیکا را با سایر پاسپورت ها متمایز می کند؛ وقت و هزینه کمی است که باید برای گرفتن پاسپورت صرف کنید‌. شما می توانید با هزینه بسیار کم در کوتاه ترین زمان ممکن، اقدام به گرفتن پاسپورت دومینیکا کنید. در صورتی که برای گرفتن پاسپورت بعضی از کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی، باید هزینه بسیار بیشتری را بپردازید و چندین سال در انتظار دریافت شهروندی و پاسپورت آن کشور بمانید.

اقامت دائم کشورهای اروپایی با پاسپورت دومینیکا

اگر شما بخواهید برای همیشه به یک کشور مهم مثل آمریکا یا کشور اروپایی مانند انگلیس یا آلمان مهاجرت کنید؛ برای این کار باید روندی را بگذرانید که با داشتن تابعیت ایرانی انجام این پروسه برای شما کمی دشوار و سخت خواهد شد. اما اگر شما تابعیت و پاسپورت دومینیکا را داشته باشید؛ می توانید پروسه مهاجرت و کسب اقامت کشور های اروپایی، کانادا و آمریکا را بگذرانید.

سفر بدون ویزا به کشورهای جهان با پاسپورت دومینیکا در کم ترین زمان ممکن

سفر بدون ویزا به کشورهای جهان با پاسپورت دومینیکا، در کم ترین زمان ممکن انجام می شود. اخذ پاسپورت و شهروندی کشورهای مختلف، یک پروسه زمان بر است. شما برای این که شهروندی و پاسپورت هر کشور را کسب کنید؛ باید مدتی در آن جا اقامت داشته باشید. اما در خصوص دومینیکا، این مسئله فرق می کند. شما می توانید بدون این که سفری به دومینیکا داشته و چند سال در این کشور اقامت کنید؛ پاسپورت دومینیکا را به دست بیاورید تا به کمک آن پاسپورت، بدون ویزا به کشور های مختلف سفر کنید. برای به دست آوردن پاسپورت دومینیکا، زمان بسیار کمی حدودا ۶ ماه نیاز است.

آسان شدن سفر به نقاط مختلف دنیا با پاسپورت دومینیکا

زمان پروسه ا، نسبت به بسیاری از کشور های دیگر کم تر است. گاهی باید همین زمان را صرف کنید تا بتوانید ویزای یک کشور را به دست بیاورید. اما اگر فقط یک بار، هزینه کنید  و حدودا ۶ ماه زمان صرف کنید تا پاسپورت دومینیکا را به دست بیاورید؛ می توانید بدون این که برای گرفتن ویزای کشور های مختلف وقت بگذارید؛ به این کشور ها سفر کنید.

شرایط اخذ پاسپورت دومینیکا

شما برای اخذ پاسپورت دومینیکا و سفر بدون ویزا به کشورهای جهان با پاسپورت دومینیکا، نیازی به زندگی در این کشور ندارید. همچنین لازم نیست مدرک زبان خود را ارائه دهید. البته در دومینیکا، زبان انگلیسی، زبان رسمی بوده و اگر قصد سفر به این کشور را داشته باشید؛ از نظر زبان چندان به مشکل بر نمی خورید.

شما می توانید با سرمایه‌ گذاری در این کشور، شهروندی و پاسپورت دومینیکا را به دست بیاورید. دولت دو روش مختلف را به کسانی که می خواهند تابعیت این کشور را به دست بیاورند؛ پیشنهاد می‌ کند. روش اول، سرمایه گذاری در پروژه های مورد تایید دولت بوده، و روش دیگر پرداخت غیر قابل برگشت وجه به می باشد. شما از این طریق می توانید پاسپورت دومینیکا را به دست بیاورید. اما به غیر از این وجه، باید هزینه های دیگری مانند هزینه های دولتی ، بررسی امنیتی و صدور شناسنامه و پاسپورت را نیز بپردازید.

لیست کشورهای مجاز با پاسپورت دومینیکا

در این قسمت، به چند مورد از کشور های بدون ویزا با پاسپورت دومینیکا اشاره می کنیم. شما با داشتن پاسپورت دومینیکا می توانید بدون ویزا به کشور های اروپایی مانند مانند انگلیس، آلمان، ایتالیا، فرانسه، هلند، نروژ، اسپانیا، سوئد، صربستان، مجارستان، روسیه، فنلاند، ارمنستان، یونان، اتریش، بلاروس، قبرس، پرتغال، سوئیس و اوکراین سفر کنید. همچنین شما با پاسپورت دومینیکا، می توانید به کشور های آمریکایی مانند برزیل، پرو، کلمبیا و ونزوئلا سفر داشته باشید.

همچنین با داشتن پاسپورت دومینیکا می توان به کشور های آسیایی مانند چین، کره جنوبی، مالزی، سنگاپور، هنگ کنگ و همچنین کشور آفریقایی مصر بدون داشتن ویزا سفر کرد. مدت اقامت در این کشور ها محدود بوده و برای بعضی از کشور ها مانند اکثر کشور های اروپایی ۹۰ روز است. اما چون دومینیکا، جزو کشور های مشترک المنافع می باشد؛ شما با داشتن پاسپورت این کشور به راحتی و بدون ویزا در کشورهای حوزه بریتانیا یعنی انگلستان، ایرلند، ولز و … اقامت داشته باشید و با هر بار ورود و خروج  می‌دانیم که برای سفر به برخی از کشورها، بر اساس اعتبار پاسپورت کشور مبدا، لازم است ویزا و مجوز ورود به مقصد مورد نظر را دریافت کرد. اما آیا می‌شود بدون ویزا، و فقط با استفاده از پاسپورت دومینیکا، به کشوری سفر کرد؟ اگر برای این سوال، جوابی واضح در ذهن ندارید، در این مقاله از وب‌سایت شریف تریپ با ما همراه باشید، تا تمامی موارد مربوط به این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم.

ارزش و قدرت پاسپورت دومینیکا

در حال حاضر و بر اساس شاخص رتبه‌بندی جهانی پاسپورت، در رتبه ۳۴ جهان قرار دارد. این در حالی است که در همین زمان پاسپورت ایران در جایگاهی بسیار پایین‌تر و در رتبه ۹۸ قرار دارد. نگاهی به این رتبه‌بندی نشان می‌دهد که چرا دریافت پاسپورت دومینیکا برای بسیاری از ایرانیان ارزشمند است. رتبه‌بندی جهانی پاسپورت، براساس تعداد کشورهایی است که دارندگان پاسپورت می‌توانند بدون نیاز به دریافت ویزا، از آن‌ها بازدید کنند. رتبه‌بندی خوب پاسپورت دومینیکا به‌دلیل ۱۴۲ کشوری است که دارندگان ویزا بدون نیاز به ویزا می‌توانند از آن دیدن کنند.

رتبه‌بندی پاسپورت دومینیکا نیز براساس مجموع کشورهایی است که دارندگان گذرنامه بدون نیاز به ویزا از آن بازدید می‌کنند و کشورهایی که دارندگان ویزا می‌توانند در بدو ورود به آن‌ها ویزا دریافت کنند. عمده ارزش پاسپورت دومینیکا به ۱۱۲ کشوری است که شهروندان دومینیکا می‌توانند بدون نیاز به ویزا از آن‌ها دیدن کنند. همچنین ۲۸ مقصد وجود دارند که شهروندان دومینیکا می‌توانند در بدو ورود ویزای آن‌ها را دریافت کنند. سنگاپور، بریتانیا، روسیه، اسرائیل و کل اتحادیه اروپا، در این دسته قرار می‌گیرند. متاسفانه شهروندان ایرانی که برای پاسپورت دومینیکا اقدام می‌کنند، با تابعیت دوم خود نیز نیاز خواهند داشت برای بازدید از کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا و استرالیا از قبل ویزا تهیه کنند. به‌جز آمریکا و استرالیا، ۸۵ کشور دیگر نیز وجود دارند که شهروندان دومینیکا برای ورود به آن‌ها باید از قبل ویزا تهیه کنند.

فرصت‌های شغلی فراوان در دومینیکا

دومینیکا علاوه بر جاذبه‌های گردشگری، فرصت‌های شغلی زیادی نیز برای متقاضیان تابعیت این کشور فراهم کرده است. اقتصاد دومینیکا متکی بر گردشگری، کشاورزی و خدمات است. صنعت گردشگری این کشور نیازمند نیروی انسانی متخصص در زمینه‌هایی همچون هتل‌داری، راهنمایی گردشگری، آشپزی و … است. همچنین فرصت‌های شغلی زیادی در حوزه‌های فناوری اطلاعات، بازاریابی دیجیتال، حسابداری و مشاوره مالی برای افراد متقاضی وجود دارد. دومینیکا با ارائه تسهیلات مالیاتی و سهولت فرایند ثبت شرکت، بستر مناسبی برای راه‌اندازی کسب‌وکارهای نوپا و خلاق فراهم کرده است.

لیست کشورهای بدون ویزا با پاسپورت دومینیکا

همانطور که در ابتدای این مطلب اشاره شد، پاسپورت دومینیکا علاوه بر مزایایی که نام برده شد، امکان سفر بدون ویزا به برخی از کشورها را به دارنده‌ی این پاسپورت خواهد داد. در ادامه به بررسی نام کشورهایی که می‌توانید بدون ویزا و با استفاده از پاسپورت به آن سفر کنید، می‌پردازیم.

نام قاره نام کشور مدت زمان اقامت (روز)
اروپا آندورا ۹۰ روز طی ۱۸۰ روز
اتریش ۹۰ روز طی ۱۸۰ روز
بلاروس ۳۰
بلژیک ۹۰ روز طی ۱۸۰ روز
بوسنی و هرزگوین ۹۰
بلغارستان ۹۰ روز طی ۱۸۰ روز
کرواسی ۹۰ روز طی ۱۸۰ روز
قبرس ۹۰ روز طی ۱۸۰ روز
جمهوری چک ۹۰ روز طی ۱۸۰ روز در منطقه شینگن
دانمارک ۹۰ روز طی ۱۸۰ روز در منطقه شینگن
استونی ۹۰ روز طی ۱۸۰ روز در منطقه شینگن
فنلاند ۹۰ روز طی ۱۸۰ روز در منطقه شینگن
فرانسه ۹۰ روز طی ۱۸۰ روز در منطقه شینگن
آلمان ۹۰ روز طی ۱۸۰ روز در منطقه شینگن
یونان ۹۰ روز طی ۱۸۰ روز در منطقه شینگن
مجارستان ۹۰ روز طی ۱۸۰ روز در منطقه شینگن
ایسلند ۹۰ روز طی ۱۸۰ روز در منطقه شینگن
ایرلند ۹۰ روز طی ۱۸۰ روز در منطقه شینگن
ایتالیا ۹۰ روز طی ۱۸۰ روز در منطقه شینگن
لتونی ۹۰ روز طی ۱۸۰ روز در منطقه شینگن
لیختن اشتاین ۹۰ روز طی ۱۸۰ روز در منطقه شینگن
لیتوانی ۹۰ روز طی ۱۸۰ روز در منطقه شینگن
لوکزامبورگ ۹۰ روز طی ۱۸۰ روز در منطقه شینگن
مالت ۹۰ روز طی ۱۸۰ روز در منطقه شینگن
مولداوی ۹۰ روز طی ۱۸۰ روز
موناکو ۹۰ روز طی ۱۸۰ روز در منطقه شینگن
مونته نگرو ۹۰ روز طی ۱۸۰ روز
هلند ۹۰ روز طی ۱۸۰ روز در منطقه شینگن
نروژ ۹۰ روز طی ۱۸۰ روز در منطقه شینگن
لهستان ۹۰ روز طی ۱۸۰ روز در منطقه شینگن
پرتغال ۹۰ روز طی ۱۸۰ روز در منطقه شینگن
رومانی ۹۰ روز طی ۱۸۰ روز
روسیه ۹۰ روز طی ۱۸۰ روز
سان مارینو ۹۰
صربستان ۹۰ روز طی ۱۸۰ روز
اسلواکی ۹۰ روز طی ۱۸۰ روز در منطقه شینگن
اسلوونی ۹۰ روز طی ۱۸۰ روز در منطقه شینگن
اسپانیا ۹۰ روز طی ۱۸۰ روز در منطقه شینگن
سوئد ۹۰ روز طی ۱۸۰ روز در منطقه شینگن
سوئیس ۹۰ روز طی ۱۸۰ روز در منطقه شینگن
اوکراین ۹۰ روز طی ۱۸۰ روز
انگلستان حداکثر تا ۶ ماه
شهر واتیکان ۹۰
آمریکا آرژانتین ۹۰
بلیز ۶ ماه
برزیل ۹۰ روز طی ۶ ماه
کلمبیا ۹۰ تا ۱۸۰ روز طی ۱ سال
کوستاریکا ۳۰
اکوادور ۹۰
گویان ۶ ماه
پاناما ۱۸۰
پرو ۱۸۳
سورینامی ۶ ماه
اروگوئه ۹۰
ونزوئلا ۹۰
آسیا چین
اندونزی ۳۰
اسرائیل
مالزی ۳۰
فیلیپین ۳۰
سنگاپور ۳۰
کره جنوبی ۹۰
ازبکستان ۳۰
آفریقا بوتسوانا ۹۰ روز طی ۱ سال
اسواتینی ۳۰
گامبیا ۹۰
کنیا ۹۰
لسوتو ۹۰
مالاوی ۹۰
موریس ۹۰
تانزانیا ۹۰
زامبیا تجاری ۳۰ روزه، توریستی ۹۰ روزه
اقیانوسیه فیجی ۴ ماه
میکرونزی ۳۰
وانواتو ۳۰

 

دکمه بازگشت به بالا