اقتصادی

کلیات تشکیل وزارت بازرگانی خوب است / دولت برای تفکیک وزارت‌خانه‌ها برنامه داشته باشد

مجله تفریحی زیباروز/کوزستان عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: وجود وزارت بازرگانی و بازرگانی مجزا در کشور یک ایده کلی خوب است، اما دولت باید بتواند برنامه خود را در این زمینه به مجلس و همچنین از مجلس ارائه کند. راهکارهایی که برای توسعه تجارت ارائه می دهد در خصوص جدایی بخش بازرگانی از وزارت صنعت و معدن.

سید کریم حسینی در گفت وگو با مجله تفریحی زیباروز، درباره تشکیل وزارت بازرگانی اظهار کرد: وجود یک وزارتخانه مجزا برای امور بازرگانی در کشور، فکر خوبی است و برنامه ریزی و سپس بسترسازی برای اجراست. آن را تضمین کرد

وی افزود: پس از ادغام سه وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت در کشور، مشکلات زیادی در بحث تجارت کشور به وجود آمده است که جدایی وزارت بازرگانی از صنعت و معدن می تواند راهگشای مشکل باشد.

یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر گفت: شرایط جهانی و به تبع آن وضعیت کشور باید به گونه ای باشد که بتوانیم به سمت آزادسازی کسب و کار و فعالیت های تجاری بخش خصوصی حرکت کنیم و از آن بخش حمایت ویژه کنیم. ” برای چنین اتفاق مهمی تشکیل وزارت بازرگانی و جدایی آن از وزارت صنعت و معدن می تواند بسیار موثر باشد.

حسینی با بیان اینکه استقلال وزارت بازرگانی می تواند به حل مشکلات بخش خصوصی کمک کند، تصریح کرد: در این زمینه دولت باید بتواند سیاستگذار باشد و با اجرای سیاست صحیح در حوزه تجارت زمینه را فراهم کند. برای رشد و توسعه این بخش در کشور.

وی درباره آمادگی مجلس برای رسیدگی به موضوع تشکیل وزارت بازرگانی و جدایی این حوزه از وزارت صنعت و معدن، گفت: دولت باید بتواند برنامه خود را در آن حوزه به مجلس ارائه کند. . و همچنین راهکارهایی که برای توسعه تجارت ارائه می دهد، نظر مجلس در خصوص جدایی بخش تجارت از وزارت صنعت و معدن.

نماینده اهواز در شورای اسلامی با بیان اینکه دولت برنامه ای برای تفکیک وزارتخانه ها دارد، گفت: تاکنون هیچ اقدامی از سوی دولت که منجر به رای گیری مجلس برای تشکیل وزارت بازرگانی شود، صورت نگرفته است. و تکلیف آن مشخص نشده است.

حسینی ادامه داد: در مجلس درباره بحث تفکیک وزارتخانه ها و تشکیل وزارتخانه های جدید نظرات متفاوتی وجود دارد، اما این تمایل در مجلس وجود دارد که درباره موضوع تشکیل وزارت بازرگانی بحث و جمع بندی لازم صورت گیرد. .

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا