بین الملل

کنترل نیروهای اوکراینی بر روستای استراتژیک «روبوتین» در زاپوریژیا

وزارت دفاع اوکراین از تسلط نیروهایش بر روستای استراتژیک «روبوتین» در استان زاپوریژیا خبر داد.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، به نقل از اسکای نیوز، وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد که نیروهایش کنترل روستای استراتژیک «روبوتین» استان زاپوریژیا را به دست گرفته‌اند.

اوکراین طی روزهای اخیر تیپ ۸۲ هوابرد اوکراین که از ۲۰۰۰ نیرو و خودروهای جنگی «ماردر» و «استرایکر» و همچنین تانک‌های «چلنجر ۲» تشکیل می‌شود، پیرامون روبوتین مستقر کرده است.

اوکراین دیروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که نیروهایش وارد روستای استراتژیک روبوتین در جنوب شرقی این کشور شدند.

روستای روبوتین در ۱۰ کیلومتری جنوب شهر خط مقدم اوریخیف در منطقه زاپوریژیا واقع است که در مسیر یک جاده مهم به سمت شهر توکماک، یک جاده و یک مرکز مهم خطوط راه آهن که تحت تصرف روسیه هستند، قرار دارد.

وزارت دفاع اوکراین معتقد است که پیشروی در این منطقه می‌تواند به نیروهای اوکراینی امکان آن را بدهد که عملیات خود را فراتر از متراکم‌ترین زمین‌های مین‌گذاری شده روسیه ببرند، امری که باعث توقف عملیات ضدحمله اوکراین شده بود.

انتهای پیام

کارگروه خبری مقالات بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای فضایی و نجومی جهانی. با دانش در زمینه اخبار فضایی، کشف‌های نجومی و پیشرفت‌های فضانوردی، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای فضایی، اکتشافات نجومی و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و علمی، به شما دیدی جامع از تحولات فضایی و نجومی جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا