بین الملل

انبار مهمات نیروهای اوکراین منهدم شد/۱۰ حمله نیروهای کی‌یف دفع شد

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه در بیانیه‌ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: نیروهای مسلح اوکراین به انجام عملیات تهاجمی در محورهای دونتسک، کراسنولیمانسکی، دونتسک جنوبی و زاپروژیا ادامه دادند.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می‌افزاید: در محور دونتسک در جریان نبرد، دشمن حدود ۴۳۰ سرباز، ۱۱ خودروی پیاده نظام، ۷ خودرو، ۳ خودروی پیکاپ و یک هویتز دی- ۳۰ را از دست داد. بیش از ۵۰ سرباز اوکراینی در محور خرسون کشته شدند و یک انبار مهمات نیز منهدم شد. ۴ حمله دشمن در محور کراسنولیمانسکی دفع شد، فعالیت ۲ گروه خرابکار هم شناسایی و خنثی شد.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: کی یف در محورهای دونتسک جنوبی و زاپروژیا بیش از ۱۷۰ نیرو، یک تانک، ۴ خودروی زرهی، ۲ هویتزر مستا-بی، ۲ دستگاه دی -۲۰ و یک دستگاه دی -۳۰ تلفات داشت. قریب ۲۵ نیروی نظامی اوکراینی در محور کوپیانسکی کشته شدند.

مسکو اضافه کرد: در محور دونتسک در نزدیکی شهر آرتموفسک، ۱۰ حمله دشمن طی روز گذشته با موفقیت دفع شد، ۴ حمله دیگر نیز در منطقه دونتسک دفع شد.

310310

کارگروه خبری مقالات بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای فضایی و نجومی جهانی. با دانش در زمینه اخبار فضایی، کشف‌های نجومی و پیشرفت‌های فضانوردی، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای فضایی، اکتشافات نجومی و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و علمی، به شما دیدی جامع از تحولات فضایی و نجومی جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا