بین الملل

گانتس به نتانیاهو: زمین سوخته تحویل کابینه بعدی نده

وی خطاب به اعضای حزب خود (آبی و سفید) گفت: “اگر نتانیاهو تصمیم به تحویل زمین سوخته داشته باشد ، به میراث خود و میراث کشور آسیب رسانده است.” “من از او می خواهم که نتایج دموکراتیک را بپذیرد و به روند احترام بگذارد.”

گانتز ادامه داد: “من می توانستم در یک چشم به هم زدن نخست وزیر نخست وزیری باشم تا دو سال و نیم آینده (اگر قرار بود با نتانیاهو دوباره بیائم).”

ساعتی پیش ، رویترز به نقل از یاری لوین ، رئیس رژیم صهیونیستی کنست اظهار داشت که رای گیری در مورد کابینه جدید ، که توسط رهبر حزب وی یائر لاپید تشکیل می شود ، طی شش هفته آینده برگزار می شود.

پیشتر یایر لاپید ، رهبر یاشتید در نامه ای به رووی ریولین ، رهبر رژیم جعلی اسرائیل ، اعلام کرد که با هفت حزب دیگر از جمله یامینا ، کارگر ، جامعه عرب ، آبی و سفیدها ، اسرائیل بیتنا ، امید جدید یک دولت ائتلافی تشکیل خواهد داد. . و مورتاس متولد شد.

در این معامله چرخشی دولت ، بنت ابتدا به مدت دو سال به عنوان رئیس حزب یامین نخست وزیر خواهد بود و Lapid نیمی دیگر (دو سال آینده) را بر عهده خواهد گرفت.

در اوایل روز ، نتانیاهو از اعضای کنست خواست تا به اعضای کابینه مخالف خود رای ندهند.

از سوی دیگر ، نتانیاهو در آخرین مبارزات خود برای حفظ قدرت ، بار دیگر سعی کرده است با استفاده از مسئله ایران و توافق هسته ای اعضای کنست را از رای گیری برای کابینه جدید منصرف کند.

نتانیاهو یکشنبه شب در گفتگو با اعضای حزب خود (لیکود) اظهار داشت که اگر کابینه جدیدی تشکیل شود که در آن نخست وزیر نفتالی بنت باشد ، تل آویو مجبور به پذیرش توافق هسته ای ایالات متحده با ایران خواهد شد.

وی گفت تل آویو برای پذیرش احیای توافق هسته ای ایران تحت فشار شدید دولت جدید واشنگتن قرار گرفته است ، اما ادعا کرد که تاکنون در برابر فشارها مقاومت کرده است.

نتانیاهو که خود را گامی در جهت از دست دادن قدرت 12 ساله تحت رژیم جعلی اسرائیل می داند ، گفت: “این دولتی خواهد بود كه نمی تواند فشار آمریكا برای بازگشت به توافق هسته ای با ایران را تحمل كند.” [توافقی] “چه کسی به ایران بمب اتمی می دهد تا ما را تهدید کند؟”

311311

دکمه بازگشت به بالا