بین الملل

یورش صهیونیست‌ها به درمانگاه بیت‌ لحم/ زخمی شدن ۱۲ فلسطینی در نابلس

وزیر بهداشت فلسطین اعلام کرد، نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به یک مرکز درمانی وابسته به وزارت بهداشت فلسطین در جنوب کرانه باختری یورش برده و وسایل داخل آن را تخریب کردند.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، می الکیلة، وزیر بهداشت فلسطین با صدور بیانیه‌ای خاطرنشان کرد نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به مرکز درمانی «الرشایدة» واقع در استان «بیت لحم» یورش برده و وسایل داخل آن را تخریب و پرونده‌های بیماران را نابود کردند.

براساس نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، وزیر بهداشت فلسطین ضمن محکوم کردن یورش نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به این درمانگاه وابسته به وزارت بهداشت فلسطین، این اقدام صهیونیستی‌ها را «اقدامی وحشیانه» توصیف کرد.

وی از سازمان جهانی بهداشت و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ خواست تا برای حفاظت از  این مراکز و تاسیسات بهداشتی و درمانی وارد عمل شوند.

الکیله در ادامه افزود این مرکز درمانی به بیش از سه هزار تن خدمات‌رسانی می‌کند و شامل خدمات پزشکی و بهداشتی در زمینه‌های پزشکی عمومی، زنان، زایمان، کودکان، داروسازی و آزمایشگاه است.

وی همچنین گفت این درمانگاه همچنین به مناطق دور افتاده‌ای خدمات ارائه می‌کند که توسط دیوار حائل از مناطق دیگر جدا شده‌اند.

از سوی دیگر، هلال احمر فلسطین از زخمی شدن ۱۲ تن درپی یورش نیروهای رژیم اشغالگر به نابلس خبر داد.

هلال احمر فلسطین همچنین اعلام کرد نیروهای رژیم صهیونیستی از محور غربی به شهر نابلس یورش بردند و در نتیجه آن ۱۲ تن زخمی شدند که ۹ تن از آنها به ضرب گلوله صهیونیست‌ها مجروح شدند.

از سوی دیگر، باشگاه اسیران فلسطین نیز اعلام کرد، اشغالگران از عصر دیروز (سه‌شنبه) تا صبح امروز (چهارشنبه) دست‌کم ۲۵ فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کردند که بدین ترتیب تعداد اسرا از هفتم اکتبر به ۵۷۸۰ تن رسیده‌است.

این در حالی است که مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس، هفتم اکتبر (۱۵ آنلاین) عملیات منحصر بفردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» انجام داد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند. این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از یک وقفه یک هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر از سر گرفته شد.

انتهای پیام

کارگروه خبری مقالات بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای فضایی و نجومی جهانی. با دانش در زمینه اخبار فضایی، کشف‌های نجومی و پیشرفت‌های فضانوردی، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای فضایی، اکتشافات نجومی و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و علمی، به شما دیدی جامع از تحولات فضایی و نجومی جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا