علمی و پزشکی

۲ عامل مهم اپیدمی چاقی در اروپا

«کاربردهای سفارش و تحویل غذا» و همچنین «بازی‌های آنلاین» دو عامل اصلی اپیدمی چاقی در اروپا هستند.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد که نحوه استفاده کودکان از اپلیکیشن ها برای سفارش و تحویل غذا و همچنین محبوبیت روزافزون بازی های آنلاین می تواند عامل اصلی شیوع چاقی در سراسر اروپا باشد.

به گفته این سازمان، اپلیکیشن های سفارش و تحویل غذا نقش مهمی در افزایش مصرف غذاها و نوشیدنی های پرچرب و قند دارند. بازی های آنلاین که در بین کودکان بسیار محبوب هستند، با رژیم غذایی نامناسب، رفتارها و عادات ناسالم و صرف زمان بیشتر در نشستن نسبت به فعالیت همراه است.

در این بیانیه آمده است: «هیچ کشور اروپایی در مسیری قرار ندارد که از افزایش چاقی تا سال 2025 جلوگیری کند.

تقریبا 60 درصد از بزرگسالان و یک سوم کودکان در اروپا دارای اضافه وزن یا چاق هستند و بیماری عروق کرونا قلب بدتر شده است.

“گزارش چاقی برای اروپا 2020” سازمان جهانی بهداشت نشان می دهد که اضافه وزن و چاقی در اروپا به “نسبت اپیدمی” رسیده است، به این معنی که در حال حاضر تنها آمریکا دارای نرخ بالاتری از بزرگسالان چاق نسبت به اروپا است.

این گزارش تخمین می زند که این مشکل سالانه 1.2 میلیون نفر را در اروپا می کشد، یا 13 درصد از کل مرگ و میرها، و باعث حداقل 200000 سرطان جدید در هر سال می شود.

این گزارش همچنین می گوید که چربی بیش از حد بدن خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها از جمله 13 سرطان، دیابت نوع 2، مشکلات قلبی و بیماری های ریوی را افزایش می دهد و همچنین یکی از دلایل اصلی ناتوانی و ناتوانی است.

به گزارش بی‌بی‌سی، سیاست‌هایی برای مبارزه با چاقی در بریتانیا ارائه شده است، از جمله این واقعیت که رستوران‌ها و کافه‌های بزرگ طبق قانون ملزم به نمایش اطلاعات کالری در منو هستند.

این کشور همچنین برنامه ای برای ممنوعیت تبلیغات تلویزیونی برای غذاهای سرشار از شکر، نمک و چربی قبل از ساعت 9 شب در سراسر کشور دارد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا