اقتصادی

۳۵ سال زمان برای سنددار شدن زمین های کشاورزی لازم است

مجله تفریحی زیباروز/ خراسان رضوی وزیر جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر تنها 4 درصد از زمین های کشاورزی دارای سند است که این امر منجر به مشکل اخذ تسهیلات بانکی و ضامن می شود و سندسازی این زمین ها حدود 25 سال زمان می برد.

سید جواد ساداتی نژاد در جمع برخی از کشاورزان و دامداران نیشابوری با بیان اینکه این هیئت باید به دفاتر جهادکشاورزی در شهرهای بزرگ و متمدنی مانند نیشابور اعزام شود، افزود: بازار محصولات کشاورزی در دنیا متفاوت است زیرا در یکی دیگر فصل کم است و این بدان معنا نیست که این محصول گران است، بلکه هزینه های نگهداری نیز به آن اضافه می شود.

وی با تاکید بر اینکه تولیدکننده طرف نیروی کشاورزی است اما به دلیل عدم توجه به تشکل ها و اتحادیه ها از توان کافی برخوردار نیست، گفت: نگاه ما در حوزه کشاورزی تحولی است که باید با همکاری تولیدکنندگان ایجاد شود. . “

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: توزیع نهاده های دامی در 6 ماه گذشته نسبت به سال گذشته 50 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تنها 4 درصد از زمین های کشاورزی دارای سند است که منجر به مشکل اخذ تسهیلات بانکی و ضامن می شود و سندسازی این زمین تقریباً 25 سال زمان می برد.

ساداتی نژاد با تاکید بر یکپارچه سازی زمین های کشاورزی که از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: کشاورزان باید مورد حمایت قرار گیرند و دولت نیز این مهم را مد نظر قرار داده و در اولین گام و اولین جلسه سال جدید قیمت گندم را کاهش داده است. “

تشکیل ستاد ویژه رفع موانع تولید در شهرستان های نیشابور، فیروزه و زبرخان و حضور در شورای حاکمیتی از دیگر برنامه های یک مقام ارشد وزارت جهاد کشاورزی در شهرستان نیشابور بود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا