اقتصادی

آتش زدن کاه و کلش زمین‌های کشاورزی ظلم به خاک است

مجله تفریحی زیباروز/کوزستان معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان تشکیل یک سانتی متر خاک را هزار سال زمان می برد و گفت: سوزاندن کاه و کلش زمین های کشاورزی ظلم به خاک است و تا سال های آینده باعث از بین رفتن حاصلخیزی خاک می شود. .

تورج نوروزی درباره اهمیت حفظ خاک گفت: تشکیل یک سانتی متر خاک هزار سال طول می کشد و این نشان دهنده اهمیت حفظ خاک است. مشکلی که کشاورزان باید به آن توجه جدی داشته باشند.

وی افزود: کاه و کلش بخشی از مواد مغذی مورد نیاز خاک را تامین می کند و اینکه کشاورزان تمام کاه و کلش را با کمباین از زمین برداشت می کنند حیات خاک و حاصلخیزی آن را تهدید جدی می کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: سوزاندن کاه و کلش زمین های کشاورزی ظلم به خاک و تهدیدی است که در سال های آینده باعث از بین رفتن حاصلخیزی خاک می شود.

نوروزی ادامه داد: 16 عنصر اصلی در خاک وجود دارد که وجود این عناصر برای حاصلخیزی خاک و رشد گیاهان ضروری است و نگهداری این عناصر در خاک برای پایداری و حاصلخیزی آن مستلزم رعایت نکات است. که کشاورزان باید در برنامه کاری خود بگنجانند

وی تصریح کرد: مشکلاتی مانند رشد جمعیت، تغییر در بازارهای جهانی و ذائقه مصرف عمومی باعث شده است که کشاورزان در یک سال زراعی چندین محصول را بدون زمین آیش کشت کنند، اما این کشت های متوالی در یک سال زراعی باعث می شود فرصتی برای جایگزینی محصول وجود نداشته باشد. عناصر اصلی در خاک

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: بهره برداری گسترده و کشت متنوع محصولات زراعی در یک سال زراعی و بی توجهی به تامین عناصر اصلی مورد نیاز خاک باعث کاهش حاصلخیزی زمین های کشاورزی در طولانی مدت می شود. اجرا کن.

زارعی با بیان اینکه تامین عناصر اصلی خاک یکی از نکات بسیار مهمی است که کشاورزان باید به آن توجه کنند، گفت: اینکه کشاورزان فقط کشت می کنند و توجهی به تامین خاک ندارند درست نیست. عناصر اصلی خاک است، اما این دو موضوع را باید همزمان در نظر گرفت. توجه کنید.

وی با اشاره به اهمیت آزمایش خاک برای تعیین عناصر غذایی لازم برای زمین های کشاورزی، خاطرنشان کرد: زمانی که آزمایش خاک انجام می شود، عناصر غذایی مورد نیاز خاک اندازه گیری می شود و سپس بر اساس آنالیز آزمایش، نوع و مقدار آن مشخص می شود. کود مشخص می شود. نیاز به زمین کشاورزی را می توان تعیین کرد و این کار به حفظ حاصلخیزی خاک کمک می کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا